PDA

View Full Version : Nieuwe fender



Samder
17 augustus 2006, 15:47
Hallo iedereen,

Ik heb pas geleden een fender highway gekocht. Ben er heel erg blij mee, alleen ik ben van plan wel een paar dingen te upgraden/veranderen..

Ten eerste breken de snaren naar mijn idee veels te snel, het ligt niet aan mn techniek, want op mn fender mustang breken mn snaren NOOIT.. Hoe zorg ik ervoor dat mn snaren niet zo snel meer breken.. Helpt jet om de bruk te laten polijsten? Zo ja,, kan iemand me vertellen hoe duur dat dan is om te laten doen...?

Ten tweede zit er in de volume knop een beetje speling, zo'n ramp is het niet maar ik ben toch van plan om alle 3 de potmeters te laten vervangen door betere.. weet iemand misschien hoe duur dat is (Als ik het LAAT doen)

Ten derde vind ik dat de plug niet goed genoeg vast zit in de input van de gitaar, kan ik ervoor (laten) zorgen dat de plug er wat beter in vast zit? Zo ja, hoe dan??

Verder vraag ik me af, hoe je de snaren zo min mogelijk kunt laten ontstemmen als je de tremolo gebruikt.. Zonder een floyd rose aan te schaffen of een topkam van grafiet te nemen ... Kan je iets doen met de veren? Er zitten er nu 3 in, onstemmen de snaren minder snel bij tremolo gebruik als ik er 5 veren in zet??

Een reactie zou fijn zijn!!:)

Groet. Sander

Nickname
17 augustus 2006, 15:57
Je zou graphtech zadels kunnen kopen, dan breken de snaren veel minder snel. En je zou met een potlood je topkam wat kunnen inkleuren, zodat de snaren over het laagje grafiet glijden, je kan de topkam ook een beetje uitvijlen (daar zijn speciale setjes voor te koop). Het beste kan je de kabel achterlangs je strap doen, dan is het praktisch onmogelijk dat je jack uit je output komt vallen. Ook kan je het beste de snaren goed oprekken voordat je ze aanspant, dan ontstemmen ze ook minder snel bij tremolo gebruik. ;)

P.S: Het zou misschien handiger zijn om dit in het elektrische gitaren forum te droppen, daar komt over het algemeen wat meer volk die je kan helpen. :)

cardinal
30 september 2006, 09:56
graphtec sadels zijn heersend. Gaat snarenbreken goed tegen.

sickpunk
30 september 2006, 11:33
jackinput kan je vast zetten door goed vast te draaien(echt goed) en dan met een druppeltje seconde lijm of doorzichtige nagellak erom te doen(dus omde moer en het schroefdraad) en je hebt ok ngo iets om het te borgen(geen idee wat de naam ervan is) kan je ook nog gebruiken, maar is allemaal etzelfde idee.
snaren is inderdaad graphtech een goede optie(weet geen betere)
potmeters moet je eigenlijk zelf doen vind ik... het is zonde om te laten doen! maar goed mocht je et laten doen... 15 euro voor de potmeter(in totaal) en dan het uurloon van diegene, kan duur worden dus! maybe een kennis die goed kan solderen? zo moeilijk is het niet! maar vervang dan ook de switch en de output jack! dan heb je gewoon meteen kwaliteits spul

Wizz
1 oktober 2006, 11:16
graphtec sadels zijn heersend. Gaat snarenbreken goed tegen.

Maar ik vind ze wel wat dof klinken !

Wizz

cardinal
3 oktober 2006, 15:35
Dat is mij niet opgevallen, maar ik speel met vrij veel gain dus kan zijn dat dat dan minder opvalt.

AvU
18 oktober 2006, 19:02
ff weer ontopic:

ik heb ook een half jaartje terug 2 potmeters en input vervangen kostte me 20 euro, volgens mij ben ik wel gematst maarja. het is maar een richt prijs.


grt. Arjan

Toaster
18 oktober 2006, 19:21
Avu

Heb je toevallig een zwevende (tremelo) brug??? Dat deed mijn snaren de das om.

Verder heb ik altijd zelf mijn zadels gepolijst. gewoon het alllllerfijnste schuurpapier gebruiken en in de winkel een heeeeeeeell fijn metalen vijl halen die net dik is als een spaghetti stengel.

Komt het helemaal goed.

no 1 hops
19 oktober 2006, 07:01
waar breken je snaren?
bij de brug?
kijk dan in het betreffende gat waar de snaar uitkomt en probeer evt scherpe randen te vinden.
in de 5 euro bak vind je vaak wel een sleutelvijlen setje.
rond daarmee evt scherpe hoek van het metaal af en zoals toaster zegt een schuurpapiertje doet wonderen.
SRV had stukje ventielrubber over de snaren daar waar ze uit de brug kwamen.
pas op met vijlen van de topkam!!
je wilt niet dieper maar breder.

de potmeters zitten vast met een moer, slagplaat loshalen en moer aandraaien terwijl je de potmeter vasthoud.
soms wil het met de jack nog wel eens helpen dat je die even losschroeft en de uitstekende lip waarlangs de plug glijd en vastklikt even wat verder naar binnen drukt zodat hij meer weerstand geeft.

leer solderen!, echt ga naar een eleactronica vakzaak koop een goedkoop soldeer setje met goed soldeertin en leer het.
als die jack versleten is, je soldeert zo een nieuwe, potmeters is hetzelfde verhaal en als dan eens het moment komt dat je andere pickups koopt, dan kun je dit ook zelf.
succes!