PDA

View Full Version : XLR, midi en 230volt



Keesie
17 augustus 2006, 15:42
Hallo, mijn vraag is als volgt ik wil vanuit mijn rack 230 volt spanning naar mijn pedaalboard laten gaan en midi. 3 aders midi en 2 aders 230 volt ac is het een optie om dit door de zelfde kabel te laten gaan ik wil hiervoor XLR pluggen en chassis delen gebruiken. is dit verstandig of niet? alvast bedankt.

bert k
17 augustus 2006, 15:45
Hmmm... Ik heb diezelfde truc eens met een Midi-pedaal uitgehaald, midi plus de voeding van het pedaal, maar dat was 12 volt gelijkspanning. Het risico van 230 is uiteraard de hoge spanning, en de kans op brom/storing vanwege de wisselspanning.

Maar in principe kan het.

Dirk_Hendrik
17 augustus 2006, 15:52
230 door XLR pluggen Niet doen. Daar ga je een pislink board mee maken.

Keesie
17 augustus 2006, 19:30
Oke bedankt dan weet ik dat het niet verstandig is.

crapton
22 augustus 2006, 11:33
nog een reden is dat XLR's voor signaal gebruikt worden. als iemand nou per ongeluk jouw kabel ineen DI box of podiumbox stop is alles naar de kloten, nog afgezien van zeer groot risico op lichamelijke schade/dood. NOOIT DOEN ZOIETS!!!!

Gebruik dan van die Neutrik pluggen lijken op Speakon maar zijn voor power. Weet de naam ff niet.

The Chief
25 augustus 2006, 10:10
plus.. je gaat je kabel gaar koken...

of je moet serieus dikke meeraderige kabel hebben
slecht plan alleszins

birt
25 augustus 2006, 12:49
nog een reden is dat XLR's voor signaal gebruikt worden. als iemand nou per ongeluk jouw kabel ineen DI box of podiumbox stop is alles naar de kloten, nog afgezien van zeer groot risico op lichamelijke schade/dood. NOOIT DOEN ZOIETS!!!!

Gebruik dan van die Neutrik pluggen lijken op Speakon maar zijn voor power. Weet de naam ff niet.
powercon dus