PDA

View Full Version : Tony MacAlpine



Maiden Michiel
17 augustus 2006, 14:50
Zijn nieuwe website is (deels) online.

Check het: www.tonymacalpine.com

Vooral de session notes vind ik erg interessant.

Roy K.
17 augustus 2006, 15:07
Dat werd tijd!! Echt onder de indruk ben ik nog steeds niet. Waarom staat trouwens z'n video met CAB niet bij z'n videography?

Gelukkig is ie beter in gitaar spelen!! ;) :D 8-)

Roy K.
18 augustus 2006, 11:24
Vooral de session notes vind ik erg interessant.

Die zijn idd cool, 's middags zag ik alleen die van EOI, gisteravond kon ik ook pas bij die van MS... wachten op de andere!!

Maiden Michiel
19 augustus 2006, 11:00
Die van M.A.R.S. is ook cool!

Roy K.
19 augustus 2006, 13:06
Ik heb het gelezen, maar ik heb Project: Driver nog nooit gehoord.

Wat ik niet wist, is dat George Lynch gedeeltelijk de Tears of Sahara solo speelt!! Dat is 1 van mijn meest favorite solo's, zo niet in mijn ogen de beste, ik vind 'm echt geweldig, nu schijnt niet T-Mac maar Mr. Lynch misschien wel de coole stukken te spelen!! Weet jij misschien waar ze elkaar afwisselen (per welke sec.)?

Maiden Michiel
19 augustus 2006, 22:26
Pff weet ik zo niet uit het hoofd, alleen als ik het luister.
Moet je anders even de powertab downloaden daar staat het wel bij.

MARS is gaaf! Echte jaren '80 rock met geniale solo's!!

Maiden Michiel
10 april 2008, 11:48
Weet iemand of MacAlpine nog leeft?
Zijn website was nooit up-to-date maar sinds enige maanden ligt het messageboard er ook uit.

Henri H
13 mei 2015, 09:22
Ff gegraven in de krochten van het Gitaarnet, en ja hoor!
Er is al een T-Mac-topic.

Ik vind z'n nieuwe plaat "Concrete Gardens" wel een aanleiding om even wat veren in deze meestergitarist z'n aars te proppen.
Het album is doorspekt met typische MacAlpine sfeertjes, ondanks dat er ook veel Planet X en Steve Vai invloeden te horen zijn.
Da's natuurlijk best logisch als je lange tijd met die muziek bezig bent geweest.
In vergelijking tot z'n vorige soloalbum "Tony MacAlpine" (2011) vind ik dit toch weer een hele verbetering.
De nummers zitten vol met mooie melodieën, eigenlijk weer die hele mooie sfeervolle, dromerige melodieën waar ik midden jaren '80 zo gek op was.
Z'n sound is ook best ok, zeker als je weet dat ie EMG/Ibanez 7- en 8-string gitaren en Hughes & Kettner TriAmps(?) gebruikt.
Het klinkt allemaal lekker agressief bij tijd en wijlen, komt ook door de drums denk ik. Bovendien heeft ie de meeste baspartijen zelf ingespeeld. Dat maakt het vermoedelijk ook wel strak.

Ik zeg: een 8 en een half!

N.B. wel minimaal 3 keer luisteren voordat je een oordeel velt, want het is niet de meest toegankelijke muziek.

Remork1970
13 mei 2015, 18:03
Z'n sound is ook best ok, zeker als je weet dat ie EMG/Ibanez 7- en 8-string gitaren en Hughes & Kettner TriAmps(?) gebruikt.


Is genoemde gear normaal gesproken een garantie voor een slechte sound dan?

Henri H
13 mei 2015, 18:25
Ik vind van wel ja.
De EMG's halen veel dynamiek weg uit je sound, maar sound zit voor 70 - 90 % in je vingers denk ik.
Ik heb ooit 's een Triamp geprobeerd, maar ook daar was ik, op het cleane kanaal na, niet zo van gecharmeerd.
Ibanez gitaren zijn voor mij ook geen tone-monstertjes.