PDA

View Full Version : M-audio Delta44 probleempje...



Sj03rd
17 augustus 2006, 09:37
Hoi,

ik heb voor opnames een delta44 gekocht. Nu ondervind ik de volgende problemen:

1. Ik wilde "onboard" geluidskaart blijven gebruiken voor muziek luisteren/spellen/etc maar wanneer ik de delta44 geinstalleerd heb, wordt deze kaart niet meer herkend en het lukt me ook niet meer om deze te installeren.
2. Ik wil bij cool edit gewoon elk kanaal apart binnenkrijgen. Maar het lukt me alleen per 2. dus 1/2 en 3/4, hoe kan ik dit selecteren?

wie helpt?

Ic3gl0vE
17 augustus 2006, 10:07
Als je alleen stereo kanalen binnenkrijgt, moet je mono kanalen aanmaken in cooledit en dan in je mixer kiezen welk spoor welk kanaal moet ontvangen.
De onboard geluidskaart moet je gewoon uitschakelen in de bios, je kunt toch ook wel je delta44 voor multimedia toepassingen gebruiken? Onboard geluidskaart icm een losse geluidskaart geeft vaak problemen en is niet aan te raden.

Sj03rd
17 augustus 2006, 11:18
Het mono aanmaken enz is nu inmiddels gelukt!
maar toch zou ik graag mn onboard blijven gebruiken voor muziek luisteren. Het probleem is wanneer ik de M-audio gebruik ik dus in out-kanaal gebruik en dus uiteindelijk aan 1 kant geluid heb. Wat kan ik hieraan doen zonder met extra kabels te moeten gaan werken?
Bovendien lukt het nog steeds niet om de onboard te gebruiken. Het lijkt wel alsof windows 'm zelf al gedisabled heeft ofzo. (hij is namelijk nergens meer te bekennen, ook niet als ik de delta44 softwarematig uitschakel).

heel apart....

STW
17 augustus 2006, 12:39
raar, ik heb een m-audio delta 1010 lt en bij mij staat die onboard crap nog steeds in de lijst met apparaten

maar

waarom wil je die kaart nog gebruiken dan? je kunt toch beter muziek luisteren e.d. met je goeie kaart?

Sj03rd
17 augustus 2006, 13:53
Ja...ook dat is weer een apart verhaal.
Ik heb zelf een laptop dus ik doe dit allemaal op de pc van mn pa. We oefenen ook hier thuis dus isset makkelijk om dan dingen op te nemen.
Mn pa wil gewoon zn eigen boxen en dingen gebruiken en dat werkt dus niet meer. Of ik moet de boxen van hem aansluiten op de m-audio maar dan krijg ik dus aan 1 kant geluid. hoe doe jij dit dan?

harrie-beton
17 augustus 2006, 13:57
ik kan me het wel voorstellen, sommige games zoals bij mij Battlefield 2 werkt niet met mijn professionele geluidskaart.

Je onboard kaart werkt voorheen normaal wel?
En sinds het bijplaatsen van de Delta kaart doet de delta kaart het wel en de onboard kaart niet? Vreemd, in mijn "master" pc zitten 4 geluidskaarten waarvan 1 de onboard Ac97 crap.

Ik neem aan dat in het bios de onboard kaart geactiveerd is?
Heb je ook vraagtekens in het "Apparaat beheer?".

Ic3gl0vE
17 augustus 2006, 14:01
bios instelling daar dacht ik ook aan ja.

Open je bios, ga naar iets dat waarschijnlijk 'peripherals' in de naam heeft en kijk of je (waarschijnlijk) AC'97 ding nog wel op enabled staat. Misschien heeft de m-audio driver deze in de bios gedisabled om conflicten te voorkomen, al weet ik niet of een driver dat automatisch kan/mag regelen.

Sj03rd
17 augustus 2006, 14:14
ik kan me het wel voorstellen, sommige games zoals bij mij Battlefield 2 werkt niet met mijn professionele geluidskaart.

Je onboard kaart werkt voorheen normaal wel?
En sinds het bijplaatsen van de Delta kaart doet de delta kaart het wel en de onboard kaart niet? Vreemd, in mijn "master" pc zitten 4 geluidskaarten waarvan 1 de onboard Ac97 crap.

Ik neem aan dat in het bios de onboard kaart geactiveerd is?
Heb je ook vraagtekens in het "Apparaat beheer?".

het lijkt wel of de ac97 uninstalled is ofzo. geen vraagtekens ed. nu eerst in de bios kijken. bedankt so far voor de tips!!

Sj03rd
17 augustus 2006, 14:23
ok dan! tis gelukt. Hij stond inderdaad in de bios op auto. Door de M-audio werd de onboard kaart dus automatisch uitgeschakeld. Dus op enabled gezet. Mn vader kan weer fijn muziek luisteren via de "normale manier" haha.

Dan nog 1 ding: Ik heb de m-audio aangesloten op een versterker met 2 normale boxen. Maar ik heb dus maar aan 1 kant geluid omdat je in principe maar een kanaal van de 1/2 gebruikt. Kan ik dit softwarematig oplossen of moet ik gewoon een stereokabel (jack) kopen naar 2 tulp? Bestaan die uberhaupt?

nogmaals bedankt!

Ic3gl0vE
17 augustus 2006, 14:35
ja die bestaan en die heb je nodig.
Heb je toevallig een digitale camera met zo'n snoer waarmee je 'm op je televisie aan kunt sluiten? 6,3mm plugje erop en je kunt 'm zo gebruiken!

Sj03rd
17 augustus 2006, 16:11
ja die ken ik wel...die gaan van 1 stereo minijack naar 2 tulp. maar ik moet dus denk ik van 1 jack naar tulp hebben en dat 2 keer. Beetje irritant.

en nu dit:

als ik iets opneem, komt dat heel zacht binnen en hoe ik het ook boost, het blijft superzacht en daardoor hoor je veel ruis....

wat doe ik verkeerd?

ook mn podxt via de usb gaat nu ineens heel zacht....

harrie-beton
17 augustus 2006, 19:28
je moet windows én de begeleverde software vaak vertellen dat je gaat opnemen en met welk kanaal. De pc heeft immers nu kanalen om uit te kiezen en denk niet zelf na.
Selecteer je het goede kanaal?

In de bijgeleverde software van de Delta kun je ook vast wat vinden.

ps goede kabels is een must natuurlijk!

Sj03rd
17 augustus 2006, 20:36
Het toewijzen van de kanalen gaat prima, maar toch blijft het ingangssignaal vrij zwak en daardoor kan er wel veel ruis meekomen denk ik als je het gaat boosten, maar heb net ff het een en ander geprobeerd en gaat prima zo. Zo gauw de demo af is zal ik m ff posten hier....