PDA

View Full Version : burn out



Toaster
16 augustus 2006, 22:37
Gisteren met de repetitie klonk mijn versterker dun en ging het plots niet zo hard meer.

Drie nummers verder toch maar eens naar de buizen kijken. Heb ik toch zeker 20 minuten met 3 in plaats van 4 buizen gespeeld.

Hoe schadelijk is dit??? (noob vraag)

En weet iemand hoe je Koch buizen kan bestellen? Bij koch of n de winkel??? don't know.

Chris Winsemius
16 augustus 2006, 22:48
Gisteren met de repetitie klonk mijn versterker dun en ging het plots niet zo hard meer.

Drie nummers verder toch maar eens naar de buizen kijken. Heb ik toch zeker 20 minuten met 3 in plaats van 4 buizen gespeeld.

Hoe schadelijk is dit??? (noob vraag)

En weet iemand hoe je Koch buizen kan bestellen? Bij koch of n de winkel??? don't know.

Ik weet niet of Koch zelf direct aan particulieren levert.
Vraag in ieder geval om 'n set met delfde bias-rating zodat je 'm niet hoeft te laten biasen.

Succes!

Ed Nugent
16 augustus 2006, 23:06
Hey, bij mijn Koch had ik deze week precies hetzelfde, stond ik ook behoorlijke tijd met 3 buizen te spelen.
Een multitone van 9 maanden oud.

Ik heb nu tijdelijk maar even de buitenste buizen er uit gehaald.
Maar het klinkt toch niet zo als het hoort.

Ik ben dus ook op zoek naar andere buizen maar ik dacht dat je altijd moest laten biassen met nieuwe buizen?

Ik heb geen zin/tijd om de versterker weg te brengen eigenlijk.

Toaster
17 augustus 2006, 00:32
Bovenaan de buizen (bij de buisvoetjes) zit een wit stickertje met een nummer erop. Als je buizen besteld met dat nummer kun je ze er zo inprikken. (moeten dus buizen zijn die van Koch afkomen.)

Iemand al eerder buizen bij Koch besteld???

Chris Winsemius
17 augustus 2006, 19:32
Bovenaan de buizen (bij de buisvoetjes) zit een wit stickertje met een nummer erop. Als je buizen besteld met dat nummer kun je ze er zo inprikken. (moeten dus buizen zijn die van Koch afkomen.)

Iemand al eerder buizen bij Koch besteld???

Ik bestelde in het verleden m'n buizen bij Dolf.
PM/email me, kan je helpen of doorverwijzen indien Koch niet direct aan particulieren (meer) verkoopt.

Baker
17 augustus 2006, 20:46
Bovenaan de buizen (bij de buisvoetjes) zit een wit stickertje met een nummer erop. Als je buizen besteld met dat nummer kun je ze er zo inprikken. (moeten dus buizen zijn die van Koch afkomen.)

Iemand al eerder buizen bij Koch besteld???

Ja,

Ik ben een keer met m'n amp naar de Koch fabriek in amersfoort geweest om er nieuwe buizen in te laten zetten. 't zal niet de goedkoopste manier zijn, maar daar hebben ze er in elk geval verstand van moet je maar denken.

Was wel grappig trouwens.
terwijl ik stond te wachten komt er een pallet-wagen met 12 Powertones voorbijgereden. En op de grond lagen ik weet niet hoeveel 4x12 cabs uitgestald.

Heel apart.

Trouwens, dat inprikken op bias class kan natuurlijk wel, maar dan ga je er vanuit dat je bias nu goed is, en ook niet veranderd is... als je een tech naar laat kijken checked ie in ieder geval even je bias.
Dan weet je echt 100% zeker dat het goed is.....