PDA

View Full Version : Uit de oude doos: Derek and the Dominos



Mitch
16 augustus 2006, 17:34
Voornamelijk bekend geworden door de hit Layla, maar ten tijde van Derek and the Dominos heeft Clapton erg mooie muziek gemaakt, niet in de laatste plaats omdat -ie op zang geweldig werd aangevuld door toetsenist Bobby Whitlock. Via een Clapton-afzeik-topic op Harmony Central kwam ik op YouTube een filmpje tegen waar ze te gast zijn in The Johnny Cash Show.
Ze spelen daar het meest traditionele nummer dat ze toen hadden helaas, ze hadden vele malen meer intenser materiaal, maar dit past natuurlijk het best bij de show. Aan het eind ook nog even een triootje met Carl Perkins trouwens...
Anyway, het gaat me eigenlijk vooral om Whitlock. Wat had die man een geweldige strot. Enjoy !

http://www.youtube.com/watch?v=Q1fXhLVaBBY

Stratman70
16 augustus 2006, 20:29
Derek (The Eric) & The Dominoes hebben een geweldige plaat gemaakt. "Layla And Other Assorted Lovesongs" is één van mijn meest favoriete albums allertijden.
De sfeer en de verhalen erbij plus uiteraard de waanzinnig uitgevoerde muziek, waar de wanhoop, verdriet en misère vanaf druipt.....

Niet te evenaren!

En inderdaad... There's A Thorn Tree In The Graden, if you know what I mean.
Schitterende stem van Bobby Withlock.

matto
17 augustus 2006, 12:33
Is dat Carl Perkins die er later bijkomt?

Mitch
17 augustus 2006, 14:16
. Aan het eind ook nog even een triootje met Carl Perkins trouwens...


Dat zei ik al, ja ;)

@Stratman70: Ja, de intensiteit knalt echt van het hele album af. Live waren ze ook niet beroerd, als mis je daar wel Duane Allman een beetje. De solo's van Clapton zijn daar trouwens echt ontzettend emotioneel geladen. Lang, maar met een enorme portie gevoel. Ken je de beide live albums ook ?

Whitlock had echt de perfect bijpassende stem voor deze albums en ik vind het jammer dat we 'm daarna amper meer hebben gezien en gehoord.