PDA

View Full Version : Meul (D-Job)



meul
16 augustus 2006, 17:14
Weer een nieuw dingetje gemaakt. Ik weet ff niet zo goed wat ik er over moet vertellen. Hieronder staat de link voor de mensen die willen luisteren. bedankt alvast voor het luisteren.

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/Sound/Jan%20Vermeulen%20-%20D-Job.mp3

rickert
16 augustus 2006, 18:26
wel gaaf, doet me ergens, door alle samples enzo, een beetje aan Rammstein denken.

X-Rated
16 augustus 2006, 19:07
Ik luister altijd met veel plezier naar jouw stukjes en dit is ook wederom wederom een gaaf stukje muziek! Hulde

benwave
16 augustus 2006, 19:09
Als compositie weet ik het nog niet wat ik er van moet zeggen.
De gitaar solo is waanzinnig zowel qua geluid en zoals hij in de mix ligt.
En prachtig gespeeld zeer melodieus. Mooi in de ruimte
Ook de drums onder de solo bijzonder geslaagd.
Weer een mooi stukje muziek Jan

groeten Ben

Gitaro
16 augustus 2006, 19:29
Als compositie weet ik het nog niet wat ik er van moet zeggen.
De gitaar solo is waanzinnig zowel qua geluid en zoals hij in de mix ligt.

+1. De compositie vind ik persoonlijk niks, dit is niet mijn stijl, maar dat neemt niet weg dat het überstrak is en uitstekend klinkt

hendrix2
16 augustus 2006, 21:05
Zoals hierboven reeds gezegd, die solo is fantastisch.
Wederom een mooi stukje muziek van hoge kwaliteit.

Gert-Jan
16 augustus 2006, 21:24
Wow, wat een sound, te gekke solo, prachtige harmonien!!

Respect!!

meul
17 augustus 2006, 13:13
heej! X-rated,, Rick, Gitaro, Hendrix en Gert bedankt voor de toffe reaktie en aanmerkingen!

@ Ben, hoi Ben, Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld met compositie, te duidelijke struktuur verveeld me vaak in muziek en als mijn dingen te voorspelbaar klinken in mijn oren gooi ik vaak alles radicaal om tot het (naar mijn eigen smaak) enige artisieke waarde krijgt. Dit kan veel beter, ik leer elke dag weer zal ik maar zeggen.

gr,
jan

bluegate
18 augustus 2006, 12:09
:cooler: Coole track!

Lekkere heavy riffs, en het heeft iets energieks.

Lacrimosa
18 augustus 2006, 12:35
holy shit!!!

hoe krijg je die snare zo? welke settings heb je erop staan? (ezdrummer neem ik aan)?

vette shit man!!

-=JEROEN=-
18 augustus 2006, 13:09
wat doe jij eigenlijk voor werk, meul?

verkoop je weleens dit soort tunes/composities?

DTmaster
18 augustus 2006, 14:09
Hey lekker mann die stukje zoals bij 1.18 daar vind ik het wel alleen daarna had je ff veel kunstmatige flagoletten erin moeten gooien en ff wat sneller shredden dan was die ECHT COOL !

meul
18 augustus 2006, 21:50
bedankt bleugate!

@ Dtmaster, bedoel je pinch harmonics? een shredd, het had gekund, ook wel even geprobeerd maar de harmonische opbouw stuurde me naar iets anders bedankt voor je reaktie.

@ Jeroen, ik verdien er (helaas) geen geld mee!

@ lacrimosa, dank je! yep Ezdrummer, maxxas heeft me hier ingeluld(t) txs max! ik gebruik de standaard kit en standard ambiance, alleen gebuik ik niet de standaard kick. maar 1 van die andere, ik zit nu niet op mijn werk pc, als je de naam wilt weten moet je het maar ff aangeven. de rest is toch kwestie van goed eq'en en juiste compressie gebruiken. overigens vind ik jouw drumsound op dat laatste voorbeeldje erg te gek klinken, mooi open en breed. dus weet niet wat je precies zoekt?

benwave
18 augustus 2006, 23:01
Jan Nog ff over die solo.

Hij is echt helemaal perfect, werkelijk schitterend gespeeld met zeer veel gevoel. Niets te veel en niets te weinig
Geweldig qua opbouw, en perfect passend in jou (dat) stuk muziek.
Zelden hier op het forum gehoord.

Dit wou ik nog ff zeggen.

groeten Ben

-=JEROEN=-
19 augustus 2006, 13:30
@ Jeroen, ik verdien er (helaas) geen geld mee!

stuur eens wat op naar filmmaatschappijen ofzoiets

wat ik tot nu toe van je gehoord heb, klinkt allemaal retestrak... tis alleen geen dagelijkse muziek, 't zijn geen liedjes zeg maar, maar 't zou prima passen in films enzo, of misschien wel in games... de game industrie is enorm aan 't groeien, er zijn tal van kleine bedrijfjes die geen geweldig budget hebben, maar misschien kunnen jullie elkaar helpen, en kan je zo naamsbekendheid opbouwen ofzo

ik maak zelf deel uit van een game design team, en een vette intro tune met zo'n waanzinnige solo van je zou helemaal niet misstaan

ik stuur je wel effe een voorbeeld via PM

meul
20 augustus 2006, 13:04
@ Ben, he Ben, dank je wel voor de lovende woorden!

@ Jeroen, je bent al de 2de die begint over game muziek, typisch, ik had dit helemaal niet in gedachten. eigenlijk heb ik helemaal geen doel in gedachten. ik heb er altijd een hekel aan om te leuren met mijn product. ik moet die links van je nog gaan checken. bedankt voor de pm!

krizz
20 augustus 2006, 16:19
Vet! Precies waar ik van houd; lekker vaag en geen duidelijke structuur :) Erg inspirerend!

-=JEROEN=-
20 augustus 2006, 16:32
ik vind 't te goed om gewoon als hobby muziek te houden

je zei zelf "ik verdien er (helaas) geen geld mee"

als je er dus wél geld mee wil verdienen, zal je jouw muziek toch op de één of andere manier moeten verkopen... en ik denk dat je grote kans maakt, mits je 't op de juiste plek zoekt... film of game muziek ligt voor mij 't meest voor de hand

meul
22 augustus 2006, 09:50
dank je Krizz, tof!

@jeroen, weet je, er is gewoon heel veel kwaliteit op het moment in nederland en de rest van de wereld. er zullen heus wel wat scouts rondlopen van maatschappijen e.d, die speuren geheid het internet af, denk je niet? ik weet dat maatschappijen gek worden van de demo's van bands. 1000'den per dag. als het hoesje niet swingt ben je al weg. als iemand mij persoonlijk ergens naar voren wil schuiven moet hij of zij dat natuurlijk zeker doen, maar in de lucky shot geloof ik niet erg. heej, maar wel bedankt voor je backup!

-=JEROEN=-
22 augustus 2006, 12:07
niet geschoten is altijd mis

waarom schieten als ik weet dat ik toch mis?

omdat niet geschoten altijd mis is!

ja maar als ik nou weet dat ik toch ga missen?

dan heb je toch te weinig zelfvertrouwen... geloof in je eigen kansen, waag een poging, en als je dan toch nog mist, heb je het in ieder geval geprobeerd en ben je weer een ervaring rijker

(een gesprek tussen mij en mijn vader)

Maxxas
22 augustus 2006, 17:23
Ben net terug uit Tunesië, check ff gitaarnet en gelukkig eindelijk weer muziek waar ik van hou. Afgelopen weken bestookt met de meest uitéénlopende misselijkmakende muziek. Meul dit klinkt weer superkoel!
Drums zijn nu een stuk beter!
In tegenstelling tot anderen vind ik het wel een goede compositie.
Het is anders en dat maakt het juist goed. Rammstein hoor ik er niet in.
Meul je gitaarsound is echt heel herkenbaar, houden zo. Misschien kan de gitaarsound iets meer "naar voren" geschoven worden. Weet zo even niet hoe ik het goed onder woorden moet brengen maar het kan misschien iets minder "dof". Ligt het aan mij of hoor ik o.a. tijdens die eerste solo iets van een "kraak"? Kunnen mijn boxen ook zijn....
Weer tof gedaan!

meul
23 augustus 2006, 00:03
@ Jeroen, Ik stel voor dat als jullie een leuke game op de markt brengen, dat je contact met me opneemt, en wie weet kunnen we dan iets voor elkaar betekenen. voorlopig stoei ik nog verder. ik wil nu gewoon ff lekker muziek blijven maken zonder biz bull om mij heen. What Goes Around Comes Around!

@ Max, he jonk welkom back!
leuk he vakantie :-) ik heb een idee waar je het over hebt.
de gitaren zijn niet dof maar de track heeft weinig diepte en ambiance, iets dat je in prof recordings wel hoort. met hard limiting komt alles meer naar voren maar je verliest ook dynamiek. ik ben er ook nog niet helemaal uit.
het klopt dat je kraakjes hoort, run out of cpu. ik denk dat het daar door komt, ik heb ze gezien (in mijn wav) maar ze zijn te dominant om helemaal weg te editen zonder dat je rare dingen krijgt.

gr,
jan

-=JEROEN=-
23 augustus 2006, 01:21
@ Jeroen, Ik stel voor dat als jullie een leuke game op de markt brengen, dat je contact met me opneemt, en wie weet kunnen we dan iets voor elkaar betekenen. voorlopig stoei ik nog verder. ik wil nu gewoon ff lekker muziek blijven maken zonder biz bull om mij heen. What Goes Around Comes Around!waarom dacht je dat ik die 3 samples gestuurd had... dat waren de test versies voor een game die eind september uit komt... ik vind 't wel aardig klinken voor tijdens de game, maar als intro wil ik iets heftigers, een vette tune die je net zo lang blijft horen tot je een spel start... dan ben je gelijk lekker in de mood om te knallen

die track2.wav die ik je gestuurd had, wordt nu als intro gebruikt... wat vind je daar van? zou je dat vetter kunnen maken?

dit is geheel vrijblijvend ;)

meul
23 augustus 2006, 11:07
die track2.wav die ik je gestuurd had, wordt nu als intro gebruikt... wat vind je daar van? zou je dat vetter kunnen maken?

dit is geheel vrijblijvend ;)

Ik heb ze nu net geluisterd, laten we dit ff verder bespreken via mail ofzo.
we gaan nogal offtopic. ik mail je ff naar je hotmail adres, dan kletsen we daar wel ff verder.

sregor
23 augustus 2006, 12:02
Allereerst moet ik ff zeggen dat ik dit echt enorm knap vind, maar.

En dit ligt zeker weten aan mij, maar ik vind die snare dus echt niet lekker. Te veel compressie waardoor het originele snare sound te breed wordt uitgesmeerd (ik hoor dit soort snare echt overal, dus knap gedaan, maar ik vind het zonde) Het mag van mij wat snappier. En verder vind ik de solo (in het begin) niet echt bij de muziek passen en dan niet qua melodie maar qua speelstijl. SORRY! Het nummer zelf, los van de solo vind ik dan wel weer enorm bruut klinken.

Verder enorm veel respect voor wat je hebt gedaan, ik wou dat ik het half zo goed kon. (de beste stuurlui staan aan wal;) )

Maiden Michiel
23 augustus 2006, 14:07
Hee Meul!

Klinkt erg goed! Structuur is inderdaad erg apart en ook bepaalde toonkeuzes in de solo zijn interessant!
Goede mix en sound!
Well done!

meul
24 augustus 2006, 09:27
@ sregor, vind je de solo niet in de muziek passen of vind je het hele solo stukje daar niet op zijn plaats? het laatste kan ik me voorstellen omdat het een typische overgang is. het eerste is smaak gebonden en je hebt uiteraard alle recht dit niet mooi te vinden en excuses zijn niet nodig. dank je wel voor je reaktie.

@ Maiden Michiel, tof!

sregor
24 augustus 2006, 15:37
Nee ik vind het idd niet helemaal in de muziek passen. Ik bedoel het kan wel en het klinkt mooi, maar ik vind dat zonde van wat er daarvoor wordt aangekondicht. Ik zit hier helemaal uit mijn plaat tegaan op dat eerste lekker agressieve groovende gebeuk. En vervolgens wordt het door die solo imho een beetje zoetsappig en zweverig en dat vind ik jammer, maar je hebt gelijk dat is meer en Kwestie smaak denk ik ook.


BTW zou ik willen dat ik zo kon soleren!
(zie mijn vraag bij backingtreck;) )

meul
24 augustus 2006, 15:56
Ik bedoel het kan wel en het klinkt mooi, maar ik vind dat zonde van wat er daarvoor wordt aangekondicht.
BTW zou ik willen dat ik zo kon soleren!
(zie mijn vraag bij backingtreck;) )

Zit wat in, de overgang is wat dubieus, het contrast is groot, hier moet je van houden. ik zelf ben ook niet helemaal overtuigd. ach mijn hoofd zit al lang weer ergens anders :-)

sregor
24 augustus 2006, 16:54
Kom maar op met die nieuwe opnames dan! ik ben benieuwd:rockon: