PDA

View Full Version : Bedrock BC-50 2x12' buizencombo



Jurjan
16 augustus 2006, 17:11
Ik weet niet zeker of de Bedrock BC-50 onder vintage versterkers valt, maar goed...

Wie heeft ervaring met deze combo? Ik ben bijna zover om zo'n combo aan te schaffen. Intern schijnt de combo vrijwel gelijk te zijn als de Vox AC-30 maar hij is 50 watt ipv 30. Ik ben erg benieuwd wat andere mensen van de Bedrock BC-50 vinden gezien ik totaal onbekend ben met deze versterker.

Bedankt!!

Mr.Bluesbreaker
16 augustus 2006, 20:15
Moi!

Ik heb zelf niet dat exacte type gehad, maar ben wel eigenaar van een Bedrock 651 geweest, ongeveer hetzelfde idee maar dan 1*12.

Het geluid was dik in orde, clean niet erg veel headroom ondanks de 5751 JAN
op V1 in de voorversterker in plaats van de standaard ecc83. Drive kon behoorlijk ver gaan, denk tot een jcm 800 maar net even meer gain.
Paar puntjes wat mij opviel aan dit type: (let daar ff op als je zoiets overweegt)

-de galm deed het vrijwel alleen op het clean kanaal, op het drive kanaal leek ie een beetje te haperen, je kon hem gerust op 10 zetten zonder dat het too much werd.
-de effectsloop had een brom erin zitten, ook na de voorbuisjes allemaal eens te vervangen lukte het me niet om het op te lossen. (gebruikte het toch nooit dus heb het zo gelaten:)
-eindbuizen resoneerden als samballen: dat lag gewoon aan het type dat ik er op dat moment in had zitten, maar ze hangen ook wat gevaarlijk los ondersteboven in hun niet al te beste buisvoetjes. Beste is om hier even zo'n ijzeren netje (hoe heet dat ook alweer) omheen te frotten om ze te beschermen, anders moet je ze constant blijven checken elke keer als je het kreng verplaats.

Al met al leuke bakken, maar heb een hoop verhalen gehoord van andere eigenaren over allerlei technische problemen. Zoek maar eens het net er op na, of het forum. Zelf heb ik er nooit heel veel last van gehad moet ik zeggen.

srv-man
16 augustus 2006, 23:34
Ik weet niet zeker of de Bedrock BC-50 onder vintage versterkers valt, maar goed...

Wie heeft ervaring met deze combo? Ik ben bijna zover om zo'n combo aan te schaffen. Intern schijnt de combo vrijwel gelijk te zijn als de Vox AC-30 maar hij is 50 watt ipv 30. Ik ben erg benieuwd wat andere mensen van de Bedrock BC-50 vinden gezien ik totaal onbekend ben met deze versterker.

Bedankt!!

Ik zou er niet aan beginnen!! De BC-50 heeft weliswaar een EL84 circuit, maar klinkt niet erg als een Vox AC30. Dat wil niet zeggen dat hij slecht klinkt, integendeel zelfs, klinkt super. Het probleem is de betrouwbaarheid van deze bakken, ik heb er 1 gehad, ging continu kapot. Deze ervaring heb ik ook van andere gebruikers gehoord (achteraf helaas) Komt volgens mij door de constructie van de versterker zelf (hangt op zijn kant in de kast).

De 651 is een ander verhaal, heb ik ook gehad (ok, de 621 dan, maar het enige verschil was het vermogen). Die zijn onverwoestbaar en klinken ook super (maar niet als een Vox AC30). Dat zijn trouwens "gewone" combo's, dus geen AC30 model zal ik maar zeggen.

BeeJee
18 augustus 2006, 02:24
Ik heb de 652 gehad. Prima bakken, met een heel goed clean en een mooie cruch (als je de gain niet te ver opendraait). Die van mij heb ik een kleine 10 jaar gehad. Nooit problemen mee gehad en veel mee opgetreden. die 600 series zit dus wel snor qua betrouwbaarheid. Over de BC-series hoor ik inderdaad ook verhalen overbetrouwbaarheidsproblemen. Heb zelf nooit zo'n ding aan de tand gevoeld. Zo'n 600 series zou je ook eens een test kunnen geven. Komen 2ehands weleens voorbij en hebben ook een el84-circuit. Zijn wel klasse a/b en de bc volgens mij klasse a?

guitarnijboer
18 augustus 2006, 12:29
Wat ik ervan heb gehoord is dat bij de BC-50 de afstelling van de eindbuizen zodanig 'heet' is, dat de EL84' s slechts korte tijd mee gaan en dit vaak voor problemen zorgt.

Als die '50' in de naam slaat op het vermogen wat ze proberen te persen uit 4 EL84's: Dan lijkt mij dat dit 'gerucht' klopt.

(Ik heb zelf geen ervaring met die versterkers trouwens)

Harry
18 augustus 2006, 12:47
ik heb een 650 top met 2 12" boxen en ben er erg tevreden mee. Hoe het met de BC50 zit weet ik niet, maar op deze site staat meer info:

http://bedrock27.tripod.com/

Jurjan
18 augustus 2006, 15:11
Het gaat mij er ook niet zo zeer om dat de Bedrock moet klinken als een Vox. Ik wil de Bedrock naast mn Framus Dragon gaan gebruiken om het geheel qua sound te verbreden. Ik speel in een vrij stevige band. Snellere nummers worden afgewisseld met trage sferische nummers. Een mooie buizencombo lijkt mij ideaal om het sferische nog iets sferischer te maken :)

Het betekend wel dat de combo vrij intensief live gebruikt moet worden, en tevens op hoog volume. De verhalen over de Bedrock en betrouwbaarheid maken mij een beetje bang.

Harry
18 augustus 2006, 15:41
dan zou je verder kunnen zoeken naar iets uit de 600 of 1000 series, die zijn prima