PDA

View Full Version : Dean



-=JEROEN=-
16 augustus 2006, 16:17
wie heeft er één?

of heeft er ervaring mee?

welke?

wat vind je er van?

almarvk
16 augustus 2006, 16:25
Dude, gebruik de zoekfunctie 's. Dit is veel te algemeen. Wat voor dean, welk type, welke prijsklasse, etc!

Tho
16 augustus 2006, 16:28
Dean? echte scheurijzers! Als je er over denkt om er een aan te schaffen moet je de Total Guitar van deze maand ff aanschaffen.
Die nieuwe Dime-Razorback krijgt de volle 5 sterren!! 'T is een Chinees, volgens mij is het echt een geweldig ding! En uiteraard met de originele Dimebucker erin.
Dean is een van de weinige gitaarmerken die niet gekocht zijn door een groter bedrijf. Er spelen heel veel beroemde artiesten op, dus dat zegt ook weel wat.
www.deanguitars.com
Ik vind ze echt awesome, maar ik ben dan ook een groot dimebag fan.
succes

tabmaniac
16 augustus 2006, 16:33
ik had mn epiphone sg besteld en kwam bij big one music.. ik zat een dean V en ik was gelijk verliefd klonk erg betrouwbaar en mooi voelde fijn aan en dat voor een prijs van maar 229 euro! ik wist niet wat me overkwam,,

weten jullie ook gelijk wat mijn volgende gitaar word;):D

fred dons
16 augustus 2006, 16:49
ik heb ook een Dean Z waar ik heel blij mee ben maar 2 dingen
- Total guitar geeft een gitaar 5 sterren, zegt op zich vrij weinig (met alle respect dit is een zwaar gesponsort kindergitaarblad)
- "bekende mensen spelen op deze gitaar", deze spelen dus op een door Chafin gemaakte Dean en niet op de Dean die jij en ik in de winkel kopen
- "dean is niet overgenomen door een groot bedrijf", ze zijn overgenomen door een investeerder en Dean Zelinsky heeft zelf weinig meer te maken met het bedrijf (hij is wel betrokken maar bouwt niets)

maar het zijn wel ok gitaren ;)

Tho
16 augustus 2006, 17:13
haha, okey, weer wat geleerd,
Over total guitar, er staat idd een hoop reclame in, niet zo gek veel info, die razorback review geeft weinig technische info, maar dat ze er laaiend enthousiast over zijn kan ik er wél uit opmaken!

fred dons
16 augustus 2006, 17:30
als je een engels gitaarblad koopt kun je beter hun zusterblad Guitarist kopen (is ook een nederlandse versie van maar dat is een slap aftreksel van het origineel)

Tho
16 augustus 2006, 17:33
als je een engels gitaarblad koopt kun je beter hun zusterblad Guitarist kopen (is ook een nederlandse versie van maar dat is een slap aftreksel van het origineel)

ja de gitarist, die heb ik ook van deze maan, best een goed blad vind ik dat..
maar heel stiekum koop ik ook vaak een gitaarblad voor de plaatjes... :satisfie:

SDMF_Lispel
16 augustus 2006, 17:53
Deans,

Ik heb 2 aardig goedkopen Dean Evo en een 79V
maar ze spelen toch erg lekker vind ik. Je moet alleen wel ff wat aan de pickups doen. En het geld daarvoor hebbe :S hehe

Gitaro
16 augustus 2006, 18:26
Total Guitar, wat een bullshitblad. Ik denk dat ze die Dean een 10 geven omdat Trivium op Dean speelt. Niet dat hij geen 10 verdient, dat kan ik natuurlijk niet weten.

Ik heb een tijd een Vendetta 4.0 te leen gehad en die was erg bruikbaar. Echt een plezier om naar te kijken, bovendien stringthrough en lekker makkelijk; geen trem. Ik kan alleen niet tegen fretbuzz, en alle superstrats die ik ooit geprobeerd heb hebben een buzz waar ik persoonlijk U tegen zeg. Anderen schijnen een beetje niet zo erg te vinden, ik kan er echt niet tegen. Tenzij het een gitaar is die moet twangen.

Het is een goed merk, alleen mogen ze van mij hun genitaliën wel eens uit het lijk van Dimebag Darrell halen

Wormaap
16 augustus 2006, 19:06
Zelf heb ik'n USA Professional Hardtail, die te koop staat, maar daar blijf ik m'n twijfels over houden :X
Is'n waanzinnig goede gitaar :)

hendrix2
16 augustus 2006, 19:12
Total guitar is een erg leuk blad met leuke tabs en interviews in, maar hun gear rapporten vind ik niet zo goed. Zelden krijgt iets minder dan 4 sterren. En ze zijn meestal lovend over de producten die ze bespreken.
Ik vind het niet erg kritisch. Desondanks koop ik het wel hoor :)

brunodb
16 augustus 2006, 23:56
ik heb ook een Dean Z waar ik heel blij mee ben maar 2 dingen
- Total guitar geeft een gitaar 5 sterren, zegt op zich vrij weinig (met alle respect dit is een zwaar gesponsort kindergitaarblad)
- "bekende mensen spelen op deze gitaar", deze spelen dus op een door Chafin gemaakte Dean en niet op de Dean die jij en ik in de winkel kopen
- "dean is niet overgenomen door een groot bedrijf", ze zijn overgenomen door een investeerder en Dean Zelinsky heeft zelf weinig meer te maken met het bedrijf (hij is wel betrokken maar bouwt niets)

maar het zijn wel ok gitaren ;)

ik heb een chafin era dean. waanzinnig goeie gitaar maar niet voor iedereen hoor. daar heeft ze een veel te dikke nek voor. maar if you can handle her, waanzinnig

DarknessAwaits
17 augustus 2006, 00:20
Ik heb zelf maar weinig ervaring met Dean, maar ze zien er meestal goed uit vind ik. Alleen die afschuwelijke kop die op de meeste modellen zit... daar doen ze meer kwaad dan goed mee.

@Gitaro: goeie sig! :)

brunodb
17 augustus 2006, 00:25
en handig zijn die koppen van die deans ook al niet. als je niet oplet loop je voortdurend microfoonstands omver met die grote v-kop :-)

gelukkig is een dean zo stevig gebouwd dat dat voor de rest wel geen kwaad kan

Nickname
17 augustus 2006, 08:35
Bij mn pa thuis staat een Dean evo XM voor af en toe zomaar een beetje te spelen. Hoewel de hardware en tuners écht ruk zijn, en de fretjob en elektronica niet overlopen van kwaliteit, is het voor 95 euro toch een leuk gitaartje! Zeker het halsje ligt aardig in de hand. :) Zelden heb ik een gitaar gezien die voor zon bespottelijk laag bedrag zo goed speelde.

gerrekat
17 augustus 2006, 11:32
Voor € 95 is de prijs/kwaliteit verhouding natuurljik waanzinnig!

Reel Big Fish
17 augustus 2006, 11:56
Ik ben nog steeds hevig aan het gassen op een Dean.

http://www.musicdeals.nl/deanguitars.html

Daar staan wel kicke tussen imo. Vooral die V 79 vind ik strak! Bij feedback kan ik die niet vinden, maar hoe is de prijs daar?

Kim Wilson
17 augustus 2006, 12:00
Zo, er staan ook wel gedrochten tussen zeg! Vreselijk!

gerrekat
17 augustus 2006, 12:41
Tja ieder zijn meug zeggen we dan maar

Kim Wilson
17 augustus 2006, 12:43
Ik zeg niet dat ze allemaal lelijk zijn. Er staan idd ook hele mooie tussen. Maar de Caddilac Select vind ik echt niet mooi...