PDA

View Full Version : Paul Gilbert's nieuwe!!



Roy K.
16 augustus 2006, 13:17
Paul Gilberts nieuwste, eerste geheel instrumentale cd is hier en daar al te vinden!! Ik had hem gisteravond voor het eerst heel kort opgezet, paar stukjes van nummers geluisterd, en had iets van "Is dit het nou"?

Vanochtend in zijn geheel geluisterd, en eigenlijk is het een lekkere, goed te luisteren plaat als je hem in zijn geheel luistert. Goede balans/variatie tussen nummers (shred, minder shred, ballads, etc.)

Paul maakt nog steeds veel gebruik van zijn typische licks die hij bij veel van zijn eerdere solo's ook gebruikte, maar hij heeft ook wel zijn best gedaan om met wat baanbrekende solostukken op de proppen te komen.

Al met al een goede/leuke plaat!!

Meer mensen hem al geluisterd?

Zino Z
17 augustus 2006, 18:55
Ik heb um nog niet gehoord maar ik weet wel dat ik niet zo enthosiast ben over zijn oudere werk..

Pegasus
17 augustus 2006, 22:27
Ik heb de cd nog niet maar ik ga deze zeker aanschaffen. Paul Gilbert mag gewoon niet in mijn collectie ontbreken. Nu maar hopen dat hij binnenkort een keer naar Nederland komt.

meul
18 augustus 2006, 10:11
een maat van me heeft een nederlandse fansite voor hem opgericht.
dit alles met goedvinden en onder toeziend oog van de meester zelf.

http://www.paulgilbert.nl/

check't out

pgm10th
18 augustus 2006, 10:49
Ik heb die plaat nu (from the Master him self) zins begin Juli.
In het begin was het ff wennen, maar nu ik heb in mijn auto, op mijn werk en thuis dood gedraaid heb.......hij is te gek.

Het is wel weer zo'n typisch Paul Gilbert ding.
Maar zeker de moeite waard.

Paul is op dit moment in the US kaarten aan het weg geven voor zijn clinic's in MI (music institude)
En het is de bedoeling dat hij ook weer naar Nederland komt, en een paar Clinics gaat doen.
De laatste keer dat hij hier was was in 1994, in Denhaag in de tijd. (mocht iemand daar nog video opnames van hebben, hoor ik dat graag)

Zino Z
18 augustus 2006, 10:55
een maat van me heeft een nederlandse fansite voor hem opgericht.
dit alles met goedvinden en onder toeziend oog van de meester zelf.

http://www.paulgilbert.nl/

check't out

Ziet er goed uit!

Roy K.
18 augustus 2006, 11:22
Ik heb die plaat nu (from the Master him self) zins begin Juli.
In het begin was het ff wennen, maar nu ik heb in mijn auto, op mijn werk en thuis dood gedraaid heb.......hij is te gek.

Het is wel weer zo'n typisch Paul Gilbert ding.
Maar zeker de moeite waard.

Paul is op dit moment in the US kaarten aan het weg geven voor zijn clinic's in MI (music institude)
En het is de bedoeling dat hij ook weer naar Nederland komt, en een paar Clinics gaat doen.


Ik begin de plaat na een paar keer luisteren ook steeds meer te waarderen, hij is eigenlijk te gek!! Maar wat je zegt, zo'n typisch Paul Gilbert ding.

Zou cool zijn als Paul naar NL komt!

MusicManMaestro
25 september 2006, 21:54
In de liner-notes van het nummer "Three E's for Edward " staat dat EVH , Gilbert's zijn grootste gitaarheld is en dat EVH speelt met een "vision of freedom ,virtuosity , and unspeakable joy that remain unmatched ".

En ik vind dat die uitspraak nou precies dit album goed beschrijft want deze plaat staat vol met dit soort gitaarwerk. :cooler:

Pegasus
27 september 2006, 00:11
Weet iemand in wat voor cd-zaken deze cd te krijgen is? Of is deze cd alleen via internet te vinden?

pgm10th
27 september 2006, 09:30
Weet iemand in wat voor cd-zaken deze cd te krijgen is? Of is deze cd alleen via internet te vinden?

In amsterdam bij Fame en bol.com heeft hem ook.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1000004004391857&Section=MUSIC&lgl=1&plid=m0OR5LdE6SEAAAENF1CJG%2e4r&lgl_BOL_OWNER_ID=1

ander Nieuws,
Paul gaat nu met Steve Vai en Joe Satriani een gig doen.
En ik ben bezig met het masteren van een IM clinic uit begin '80 en daar naast ben ik met een Japanse interview dvd van Paul Bezig te masteren.

Deze zullen 1 deze dagen op zo'm wel de paul gilbert site (http://www.paulgilbert.nl) als op mijn eigen site te vinden zijn.

taylor
27 september 2006, 11:30
je bedoelt dat ie de G3 gaat doen?

MusicManMaestro
27 september 2006, 12:06
Nee , het wordt een benefiet concert op 30 september samen met Vai, Satch , Lukather , Gilbert en nog een aantal anderen voor een zieke vriend van hun (geen idee wie trouwens)

Trocar
27 september 2006, 14:53
Nee , het wordt een benefiet concert op 30 september samen met Vai, Satch , Lukather , Gilbert en nog een aantal anderen voor een zieke vriend van hun (geen idee wie trouwens)

Cliff Cultreri.

"Cliff was responsible for signing and executive producing such artists as Joe Satriani, Steve Vai, Alan Holdsworth, Peter Frampton, Warren Haynes and GOV'T Mule, Steve Howe, John McLaughlin, Scott Henderson, Slash's Snakepit, Opeth, Megadeath, C.O.C., Exodus, Anthrax, Slayer, The Cure, My Bloody Valentine, Our Lady Peace, and too many more to mention."

Zino Z
27 september 2006, 17:01
ja Vai verkoopt ook een van zijn gitaren voor hem op ebay voor slechts 26000 euro... en het kan nog meer worden

Jem VAI2K DNA op ebay... (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=019&item=290029613758&rd=1&sspagename=STRK%3AMESE%3AIT&rd=1)


http://www.vai.com/News/images_2006/DNA_Vai-6-2003.jpg

Pegasus
28 september 2006, 23:01
In amsterdam bij Fame en bol.com heeft hem ook.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1000004004391857&Section=MUSIC&lgl=1&plid=m0OR5LdE6SEAAAENF1CJG%2e4r&lgl_BOL_OWNER_ID=1



Vanmiddag bij de Musicstore in Almelo geweest. Daar hadden ze de cd dus. Er was er maar één op voorraad. Cd's van Paul Gilbert lopen nou eenmaal niet zo snel als die van Jan Smit daarom hebben ze er daar maar één tegelijk op voorraad. Het schijnt voor een cd zaak nogal duur te zijn om 3 exemplaren van een cd te bestellen waarvan er maar één wordt verkocht en waardoor ze er met 2 blijven zitten.
De nieuwe cd van Marty Friedman (Loudspeaker) trof ik er ook aan, dus die heb ik ook maar direct gekocht.

pgm10th
29 september 2006, 08:34
Ook die Friedman is tegek, ik heb de Young Guitar japan magazine, en daar zit een DVD bij waar op hij een aantal nummers uit werkt.
Die plaat is dus ook wel tegek.

Dat verhaal van die Gilbert plaat, is een algemeen gegeven, dat een Jan S. meer zal verkopen, geloof ik ook wel.
Maar ja, als ze platen als deze Gilbert nooit in hun winkel op nemen, zullen hun altijd dat probleem houden.

Dat is het voordeel van Fame, die hebben eigenlijk altijd alles wel op voorraad.

De verkoop van Gilbert z'n cd gaat lekker hier, en als ik het goed heb zijn er plannen voor hem om deze kant op te komen, maar nog nix is zeker.

Pegasus
29 september 2006, 23:48
Ook die Friedman is tegek, ik heb de Young Guitar japan magazine, en daar zit een DVD bij waar op hij een aantal nummers uit werkt.
Die plaat is dus ook wel tegek.

Dat verhaal van die Gilbert plaat, is een algemeen gegeven, dat een Jan S. meer zal verkopen, geloof ik ook wel.
Maar ja, als ze platen als deze Gilbert nooit in hun winkel op nemen, zullen hun altijd dat probleem houden.

Dat is het voordeel van Fame, die hebben eigenlijk altijd alles wel op voorraad.

De verkoop van Gilbert z'n cd gaat lekker hier, en als ik het goed heb zijn er plannen voor hem om deze kant op te komen, maar nog nix is zeker.

Die plannen voor een tour zijn er al veel langer, maar werd al eens afgeblazen omdat er geen rendabele tour kon worden opgezet.
Als hij komt dan hoop ik dat hij net als Yngwie Malmsteen, Steve Vai, Steve Lukather en Joe Satriani komt optreden in Podium in Hardenberg.

taylor
1 oktober 2006, 11:33
Dat verhaal van die Gilbert plaat, is een algemeen gegeven, dat een Jan S. meer zal verkopen, geloof ik ook wel.
Maar ja, als ze platen als deze Gilbert nooit in hun winkel op nemen, zullen hun altijd dat probleem houden.



nou ik denk je daar lelijk in kan vergissen paul gilbert is een japan gewoon een ster komt op tv daar enzo als je het wereldwijd bekijkt verkoopt gibert beter dan jan s denk ik..

richie kotzen stond in japan in het voorprograma van de rolling stones! ik bedoel maar hoe populair gitaar georienteerde muziek(niet perse shred) daar is.

Pegasus
1 oktober 2006, 21:26
nou ik denk je daar lelijk in kan vergissen paul gilbert is een japan gewoon een ster komt op tv daar enzo als je het wereldwijd bekijkt verkoopt gibert beter dan jan s denk ik..

richie kotzen stond in japan in het voorprograma van de rolling stones! ik bedoel maar hoe populair gitaar georienteerde muziek(niet perse shred) daar is.

Jij hebt het over Japan, maar daar ging het in dit geval niet over (een kwestie van goed lezen). Wij (pgm10th en ik) hebben het Nederland. Hier verkoopt Jan Smit nu eenmaal beter dan Paul Gilbert.
Dus er vergist zich hier niemand lelijk.

pgm10th
2 oktober 2006, 00:34
Jij hebt het over Japan, maar daar ging het in dit geval niet over (een kwestie van goed lezen). Wij (pgm10th en ik) hebben het Nederland. Hier verkoopt Jan Smit nu eenmaal beter dan Paul Gilbert.
Dus er vergist zich hier niemand lelijk.

Duzzzz, lijkt me duidelijk he?!?!?!
Tuurlijk is een Gilbert en een Kotzen groter.
Maar zo als al gezegt is, we hadden het even over hier in Nederland.
Een Jan Smit heeft een grotere naams bekendheid hier in Nederland dan Paul Gilbert of Richie Kotzen.
Nu kan je je af vragen of dat nu goed of fout is, want de Jan Smit aanhang is toch meer "KNOOP IN JE ZAKDOEK" nivo.

Of zou je Jan Smit liever in het voorprograma van de rolling stones willen hebben.

De ouders van Jan Smit, die hebben zich vergist. Die hadden nooit aan kinderen moeten beginnen.

Luc-O
2 oktober 2006, 10:08
De ouders van Jan Smit, die hebben zich vergist. Die hadden nooit aan kinderen moeten beginnen.

Whahahaha LOL!! :cooler:

On topic: Gilbert is te gek, één van de 3 gitaristen (met Kotzen en Greg Howe) die ik heel graag een keer live aan het werk zou willen zien. Hoop dat die tourplannen dit keer wel doorgaan! Ik blijf het vreemd vinden dat zoiets niet rendabel zou zijn, je zou toch verwachten dat wanneer die gasten een Europees tourtje zouden doen half gitaarspelend Europa daar voor uitloopt, vooral omdat ze hier nooit komen.

Pegasus
2 oktober 2006, 21:27
Hij had zijn tour gepland in een periode dat er ook veel festivals waren. Daardoor was het voor hem onmogelijk om voldoende shows te boeken om de tour rendabel te krijgen.
Hij hoopt de schade nog een keer in te halen (hoop ik ook) en dan waarschijnlijk in een ander jaargetijde.

Jem 777
7 oktober 2006, 14:24
Heeft iemand DIT al (gehoord)?

Cygnus And The Sea Monsters - One Night In Chicago", a Tribute to Rush featuring Mike Portnoy, Paul Gilbert, Sean Malone and Jason McMaster.

Paul Gilbert playing RUSH... Ik heb niks met coverbands, maar dit lijkt me wel wat.

pgm10th
8 oktober 2006, 09:18
Heeft iemand DIT al (gehoord)?

Cygnus And The Sea Monsters - One Night In Chicago", a Tribute to Rush featuring Mike Portnoy, Paul Gilbert, Sean Malone and Jason McMaster.

Paul Gilbert playing RUSH... Ik heb niks met coverbands, maar dit lijkt me wel wat.

Ook hier zit weer een cd-box en een dvd van uit te komen.
Mike Portnoy is druk bezig te masteren.
Maar over een re-lease datum.....daar ik hier nog niet veel over bekend.

Wel heb ik de ander twee tributle dvds van Paul en Mike.
http://www.paulgilbert.nl/assets/images/hammer_of_gods_photo.jpg http://www.paulgilbert.nl/assets/images/yellow_matters_photo.jpg

Van die hammer of god zijn ook 2 cd's uit.
En ook weet tegek.

meul
27 oktober 2006, 19:41
Nouhou, zit ff te luisteren nu en ik vind de mooiste cd die ik tot nu toe van hem gehoord heb! maar ik begrijp waarom hij misschien minder zal scoren, geen coupletje refrijntje en behoorlijk droge mix.

Herman
27 oktober 2006, 20:39
Ik heb hem eergister gekocht, en vindt hem te gek. Goeie balans qua gitaarwerk. En dit is een van de weinige (de enige?) instrumentale cd die mij weet te boeien. Ik vind hem iig supervet, en hij mag gerust wat meer van zulke plaatjes maken.