PDA

View Full Version : Valvestate Poweramp



tijs12
16 augustus 2006, 10:38
Wat vinden jullie van de valvestate 2x80 watt poweramp? zou dit goed klinken in combinatie met een jmp -1 ?

ateng
16 augustus 2006, 11:49
Denk het wel. Ze klinken echt niet verkeerd en tuurlijk is een (goede) buizenversterker mooier en beter maar die valvestate kan er echt mee doorgaan. Heb ze in het verleden ook gehad en toevallig ook in combinatie met een JMP-1 en ik was er reuze tevreden mee. Ik weet ook niet wat voor muziek je speelt maar ik speelde toen alleen maar top 40 werk dus dat ging wel maar ik weet niet hoe die valvestate zich staande houd met wat zwaardere muziek.

Magic Bean
16 augustus 2006, 19:42
Er schijnt een verschil te zitten in de zwarte versie en de goude.
Ik heb zelf de goude en die bevalt prima. Genoeg volume voor repetities en kleine gigs. Voor grotere gigs maak je toch gebruik van PA dus dat maakt niet zo gek veel uit.

Onder de 200 euro moet je hem zeker kunnen krijgen.

V!N
31 augustus 2006, 12:41
Elke versterker heeft zijn eigen plaats en functie.

Of er daadwerkelijk verschil is met de goudkleurige weet ik niet, maar vanwege ernstige rugklachten (gepaard met verlammingsverschijnselen in mijn been), ben ik afgestapt van de Marshall 50/50 en heb een grijze 8008 gekocht voor aan mijn JMP-1. Mijn eerste transistorversterker in zes jaar.

Thuis op kamervolume was dit fantastisch. Helder, duidelijk toch een heel aardig laag. Maar de eerste repetitie met een stevige metalband met de 8008 in mijn rack was een drama .. Nog steeds een leuk geluid, maar het loste helemaal op in de mix, het was of ik niet meespeelde ..
Daarom heb ik de Mesa Boogie 20/20 gekocht en ik kan niet blijer zijn met mijn geluid en ook mijn rug is blij. :)
Het anders zo nette, gepoetste geluid van de JMP-1 in combinatie met de 50/50 of 8008 lijkt een stuk rauwer nu met de 20/20, bijna "het geluid wat ik in mijn hoofd heb". :)

Enkele andere leuke feitjes:
- De 20/20 weegt minder dan de 8008 !
- De 50/50 stond meestal op de helft tot twee derde open
- De 20/20 staat nu ongeveer op een kwart :P

De 8008 krijgt op termijn wel een plaatsje in mijn nog aan te leggen thuisrack of als pedalenversterker voor in andere bands en projecten.

Elke versterker zijn eigen plaats en functie. Waar wil jij hem voor gebruiken en heb waar zijn je oren aan gewend ?

stevie_vp
1 september 2006, 14:41
Ik ga de 8008 gebruiken icm een e530. Maar zat ook te dneken aan de 20/20.
Met wat voor cab speel jij op die 2020 dan? En heeft die wel genoeg vermogen voor gigs en repetitie? greets

qwertyuiop
1 september 2006, 20:53
ff over dat vermogen; ik speel al jaren over de 2020 van mesa, en met het volume zit het wel snor; in grote feesttenten, waar de gehele backline van mijn band behoorlijk hard staat, blijft-ie prima overeind. Met een buizen-preamp ervoor is het helemaal hard zat, maar zelfs met een transistor of digitale preamp ervoor; voldoende power.

enne...ik ben ook al jaren erg blij met mijn 2020!

V!N
1 september 2006, 21:00
Ik heb een Marshall 4x12" met Celestion Vintage 30's, lekkere luidsprekers voor de JMP-1.

De volumes die ik noemde zijn waar ze staan bij repetities en optredens. :)

Het is lang geleden dat ik zo euforish was over de een aanschaf van een stukje apparatuur, met de 20/20 erbij heb ik een bijna perfecte combinatie. 8-)