PDA

View Full Version : Afstel vraagje LP



llahsraM
16 augustus 2006, 10:38
Mijn snaren ratellen ietsje op de frets. Moet ik de neck nu strakker of losser draaien? of wat is een betere oplossing?

bert k
16 augustus 2006, 10:46
Gaat naar Elektrische gitaren.

the feable
16 augustus 2006, 10:48
Blijf van de nek af! Dat is pas in 2e instantie. De actie (afstand van de snaren tot de gitaar) verhoog je in eerste instantie door het staartstuk omhoog te draaien. Ik geloof dat dat Tailpiece heet. Als je hals heel krom is danmoet je pas je Neck gaan bijstellen... Maar doe dat als beginner niet zelf!

ACSlater
16 augustus 2006, 10:55
Blijf van de nek af! Dat is pas in 2e instantie. De actie (afstand van de snaren tot de gitaar) verhoog je in eerste instantie door het staartstuk omhoog te draaien. Ik geloof dat dat Tailpiece heet. Als je hals heel krom is danmoet je pas je Neck gaan bijstellen... Maar doe dat als beginner niet zelf!

je bedoelt de brug/bridge?

Nickname
16 augustus 2006, 10:56
Yep.. begin eerst eens aan de hoogte van je brug, als dat niet werkt of de actie te hoog wordt voordat de fretbuzz weg is pas aan de hals gaan lopen knoeien. :chicken:

ponq
16 augustus 2006, 11:08
probeer eerst te kijken welke snaren ratelen en waar. Als de snarer op de 1e frets al rammelen, dan heeft het ophogen van de brug niet direct veel zin. Als allen de e snaar rammelt, dan heeft het ophogen van de hele brug ook niet het beste resultaat.

Nickname
16 augustus 2006, 11:12
Ja daar heeft ponq wel een punt, waar ratelt ie, hoor je het ook door je versterker, en bij welke snaren ratelt ie?

llahsraM
16 augustus 2006, 12:03
versterkert irriteert het me eigenlijk ook niet. op het overdrive kanaal merk je het helemaal niet. Alleen zonder versterking heb ik er last van dus misschien doe ik er maar niet aan. is misschien verstandiger :)

Kaïn
16 augustus 2006, 12:05
versterkert irriteert het me eigenlijk ook niet. op het overdrive kanaal merk je het helemaal niet. Alleen zonder versterking heb ik er last van dus misschien doe ik er maar niet aan. is misschien verstandiger :)
Het ratelen van snaren hoor je wel degelijk versterkt én met overdrive. Luister maar eens goed.
Als je het niet zelf durft, ga even langs een lokale gitaarboer. Die heeft het zo voor je gefixt.

llahsraM
16 augustus 2006, 12:16
Ik hoor het niet echt. Ben er misschien teveel aan gewend maar het irriteert me niet en het geluid is prima

datsun
16 augustus 2006, 12:17
waarom heb je dan in godsnaam deze topic gemaakt :chicken: ?

llahsraM
16 augustus 2006, 12:20
Ja om te kijken of ik het misschien zelf kan doen maar misschien verkloot ik dan me gitaar dus breng hem liever naar de gitaarboer :speed: