PDA

View Full Version : Nieuwe amp: hulp bij keuze.....



hvginkel
16 augustus 2006, 08:18
Ik ben al een tijd bezig met mijn zoektocht naar een nieuwe amp. Zowel voor thuisgebruik als optredens. De amp moet sowieso een headphone en FX loop hebben. Ik ben er nog niet uit: helemaal buizen of een hybride o.i.d.

Nu twijfel ik tussen: Koch Studiotone (voordeel: volledig buizen, handzaam, waanzinnig geluid, headphone) of de Vox AD100 VT of AD60 VT (beiden zeer divers, ontzettend goed geluid, instelbaar wattage).

Ik speel met name rock en blues, maar met de band maken we nogal eens wat muzikale sprongen en dus ook weer veelzijdigheid . Speel het meest op mijn Fender Tele en Gibson LP. Heb ook een Boss GT6, maar die zou ik niet gebruiken i.c.m. de Koch.

Heb uiteraard veel gespeeld in muziekwinkels, gelezen op internet, 10 jaargangen van Gitarist doorgelezen etc. etc.

Als ik de Koch zou nemen, dan wil ik er nog een aantal pedaaltjes bij hebben. Bij Vox is dit niet nodig, maar hoe zit het met de waarde vastheid?

Iemand een suggestie/ervaring?

Erikt
16 augustus 2006, 11:02
Volgens mij is de Koch het meeste waardevast. (volgens mij is dat bij de meeste goede buizenversterkers zo). Die AD60/100 zie je nog wel eens op marktplaats voor de helft van het geld.

Ik zou voor de Koch + pedalen gaan. Eenmaal aan de buizen, dan wil je ook echt niet anders meer!
Koch heeft trouwens ook een powersoak (instelbaar wattage). En het geluid zal veel beter zijn dan een moddeling zoals de AD serie (mijn mening).

Koch dus! Zul je helemaal geen spijt van gaan krijgen!

jaycee
16 augustus 2006, 12:31
euhmmm...waarom zou je je GT6 niet gebruiken in combinatie met de Koch??
Ik heb nl een Koch (Twintone II) en elders op dit forum een thread gestart met als vraag: moet ik een muliteffect kopen of losse pedalen. (ik zal mijn distortion overigens niet uit een pedaal halen)

Ik vind Koch in ieder geval supergoed, ook de studiotone.

edit: ik dacht dat alleen de Twintone II de powersoak (=instelbaar wattage) heeft

Micro-e
16 augustus 2006, 12:37
edit: ik dacht dat alleen de Twintone II de powersoak (=instelbaar wattage) heeft

Studiotone ook

hvginkel
16 augustus 2006, 13:00
Dank voor jullie antwoorden. Als ik inderdaad kijk naar de mogelijkheden van de Vox en een multieffect, dan zijn er maar een aantal effecten die ik echt gebruik. Daar zou ik dus loose pedaaltjes voor kopen.

Reden dat ik geen GT6 over mijn Koch zou gebruiken, is omdat er dan een deel van de gitaardynamiek verloren gaat. Dit i.t.t. pedaaltjes die analoog zijn. Bovendien zitten er in de GT6 zoveel effecten etc, die ik niet gebruik. Heb'm nu bijna twee jaar en gebruik toch telkens dezelfde patches met bijbehorende mogelijkheden.

Ritch
16 augustus 2006, 13:40
Arjanb01 van dit forum speelt over een Studiotone en LP, dus ff wachten op zijn participatie in dit topic... Modeling vs. buizen is IMO een verloren strijd. Voor de modeling wel te verstaan! :) Daarbij ben ik ook een happy Koch-user dus... ;)

Micro-e
16 augustus 2006, 15:57
Studiotone ook

Ik heb hem net ff gecheckt en hij heeft géén powersoak

hvginkel
16 augustus 2006, 17:36
Info van Koch site betreft powersoak:

2x EL84s in class A
20 Watts
3 Channels: Clean, Overdrive, Overdrive-Boost
Passive Bass-Mid-Treble tone controls
Two Voicing switches: Mid shift (2-way) + Bright (3-way)
Single 12", newly designed VG12-60 Koch speaker
4, 8 and 16 ohm speaker outputs
Speaker on/off switch
Power Soak
The next 4 outputs take the signal from the speaker output: Line output, "To Clean Channel" output, Recording output with speaker simulation filter and 2 voicing switches, headphones output
Effects loop
Accutronics spring reverb
Footswitch input jack (footswitch not included)
Size: 44W x 23D x 42H cm
Weight: 15 kg

Erikt
16 augustus 2006, 18:33
Info van Koch site betreft powersoak:

2x EL84s in class A
20 Watts
3 Channels: Clean, Overdrive, Overdrive-Boost
Passive Bass-Mid-Treble tone controls
Two Voicing switches: Mid shift (2-way) + Bright (3-way)
Single 12", newly designed VG12-60 Koch speaker
4, 8 and 16 ohm speaker outputs
Speaker on/off switch
Power Soak
The next 4 outputs take the signal from the speaker output: Line output, "To Clean Channel" output, Recording output with speaker simulation filter and 2 voicing switches, headphones output
Effects loop
Accutronics spring reverb
Footswitch input jack (footswitch not included)
Size: 44W x 23D x 42H cm
Weight: 15 kg

Ik zie em er toch wel bij staan! Heb je ook de achterkant bekeken dan Micro-e? :hippie:

Satriani
16 augustus 2006, 18:59
Dank voor jullie antwoorden. Als ik inderdaad kijk naar de mogelijkheden van de Vox en een multieffect, dan zijn er maar een aantal effecten die ik echt gebruik. Daar zou ik dus loose pedaaltjes voor kopen.

Reden dat ik geen GT6 over mijn Koch zou gebruiken, is omdat er dan een deel van de gitaardynamiek verloren gaat. Dit i.t.t. pedaaltjes die analoog zijn. Bovendien zitten er in de GT6 zoveel effecten etc, die ik niet gebruik. Heb'm nu bijna twee jaar en gebruik toch telkens dezelfde patches met bijbehorende mogelijkheden.

Als je met een paar pedalen gaat werken dan heb je ook tonesuck hoor als ze niet allemaal true-bypass zijn...en op de gt-6 zitten geen amp models toch of je hoeft ze niet te gebruiken...beter een duurdere amp kopen en de gt6 houden right? just my 2 cents :satisfie:

arjanb01
16 augustus 2006, 21:36
Ik ben al een tijd bezig met mijn zoektocht naar een nieuwe amp. Zowel voor thuisgebruik als optredens. De amp moet sowieso een headphone en FX loop hebben. Ik ben er nog niet uit: helemaal buizen of een hybride o.i.d.

Nu twijfel ik tussen: Koch Studiotone (voordeel: volledig buizen, handzaam, waanzinnig geluid, headphone) of de Vox AD100 VT of AD60 VT (beiden zeer divers, ontzettend goed geluid, instelbaar wattage).

Ik speel met name rock en blues, maar met de band maken we nogal eens wat muzikale sprongen en dus ook weer veelzijdigheid . Speel het meest op mijn Fender Tele en Gibson LP. Heb ook een Boss GT6, maar die zou ik niet gebruiken i.c.m. de Koch.

Heb uiteraard veel gespeeld in muziekwinkels, gelezen op internet, 10 jaargangen van Gitarist doorgelezen etc. etc.

Als ik de Koch zou nemen, dan wil ik er nog een aantal pedaaltjes bij hebben. Bij Vox is dit niet nodig, maar hoe zit het met de waarde vastheid?

Iemand een suggestie/ervaring?

Ik heb alleen ervaring met de studiotone en die is echt breed inzetbaar zowel thuis als bij gigs. En ook nog es heel erg handzaam. Prik em via de recording out in de mengtafel en je hebt een mega goeie zaal sound. En het scheurkanaal gaat van crunchy blues naar waanzinnig lekkere gain !
Ik hoor ook goeie verhalen over de topversie van de studiotone. Samen met een 4x12 kast heb je helemaal een kamerbrede sound !
Ik kan me voorstellen dat voxen waardevaster zijn !
Voor de rest zeg ik: testen !

Wimvdb
16 augustus 2006, 22:54
Ik zou de Vox avt 120VTX nemen ( mooier en beter dan die met een ijzeren grill ), Je boss verkopen en met dat geld het grote floorboard van vox kopen ( niet de tonelab , maar echt het board dat bij de avt series hoort ), kun je gelijk patchen opslaan , effecten aan/af zetten en volume en wah ect ect regelen. Ik vind die voxen enorm klinken, zeker als je ze vergelijkt met hun digitale concurenten ( zelfs beter bevonden als de Vetta persoonlijk )

Dude
16 augustus 2006, 23:06
Ik heb hem net ff gecheckt en hij heeft géén powersoak


Klopt studiotone heeft geen instelbare powersoak, de powersoak die hij heeft is degene die er voor zorgt dat je hem zonder cabinet dus zonder geluid direct in een mengpaneel oid kan prikken, dus de direct recording out opties te gebruiken zijn zonder dat er een speaker aan hangt....

Mijn ervaring met de studiotone is dat of je hem nou op 1 of op 10 zet, vetter/voller/dieper/bassiger/ronder gaat die niet klinken.. alleen harder. En dat is bijvoorbeeld met een marshall wel anders

Punt
16 augustus 2006, 23:32
Studiotone ook

Nou de mijne niet....

Punt
16 augustus 2006, 23:37
Ik speel normaal op een Bogner Shiva en heb een AD30 gehad voor erbij en repeteren. Kon me niet bekoren. Ik heb nu de Koch ST en dat is een echte amp. Vergeleken daarmee vind ik de VOX AD speelgoed.

Neem de Koch, echte lekkere buizenfeel en toon.
De eindbuizen zijn prima, de voornuizen ook wel, maar die heb ik vervangen omdat ik iets meer diepte, agressie en crunch wilde.