PDA

View Full Version : LP Studio



the feable
16 augustus 2006, 00:00
Ik ga morgen met een vriend kijken naar een 2e hands LP studio. De vraag is nu: Waar moet ik op letten... En hoe kan ik die dingen controleren of checken.. Graag tips..! Wat kan er kapot en waar moet ik naar kijken?

Kaïn
16 augustus 2006, 00:48
Uitstrekende fretten, eventuele (gerepareerde) defecten aan de hals. Of er niets aanloopt. Of ie lekker speelt. Of de nek nog recht is (even recht op de grond zetten kijken of het mooi vlak is). Voor de rest gewoon op klank letten.
Over het algemeen is Gibson wel kwaliteit.

Nocki
16 augustus 2006, 06:38
tja... de nek hoef helemaal niet rect te zijn. daar is namelijk makkelijk wat aan te doen. Als die jonge gitaristjes die op die manier heel serieus een gitaar kwamen kijken zo interesant dedn vroeg ik altijd waar ze precies naar keken. kreeg je de meest rare dingen te horen. wat wel belangrijk is: dat de hals niet getordeerd is. maar hol of bol kan best hoor hoort zelfs een beetje.

een breuk in de hals is nooit goed en die kan je beter laten staan. als de hals bij de kop gebroken is geweest moet je een keuze maken. een gerepareerde nekbreuk betekend waarde verminderering maar vaak wel een betere konstruktie. je krijgt er een goede goedkope gitaar voor. nadeel is dat ze wat slecht verkopen.

verder kan er weinig mis zijn aan een gitaar. altijd even op spelen en als het je niet ligt en je denk dat het met een afstelbeurtje niet te fixen is niet doen. beste lijft een ervarenn gitarist mee nemen. er zijn er hier zat die even met je mee willen.
maar ik denk dat daarvoor je vriend mee gaat. toch?

the feable
16 augustus 2006, 09:42
Hartsikke bedankt voor de reacties. Ik denk ook wel dat he ok zal zijn. de Neck is niet gebroken ik zal dus nog even op de fretten letten.