PDA

View Full Version : PRS Kopie



-Steven-
15 augustus 2006, 22:24
Hallo allemaal,
Gister liep ik langs de gitaarshop, en zag daar een PRS hangen. Op slag verliefd! Helaas gaat deze PRS mijn budget te boven (hij kostte 2222) maar ik heb begrepen dat er ook goede goedkopere PRS'en zijn en kopieën.
Ik heb een budget van 400/500 euro. Mijn oog viel op de Richwood RE131 (hier (http://www.muziekhandeljoosten.nl/index.html?lang=nl&target=d294.html) te bekijken). Deze kost nieuw ongeveer 230 euro, en met een setje nieuwe elementen zou ik dan op ongeveer 450 euro uitkomen.

Zijn er nog meer merken die goede PRS'en namaken, of spaar ik beter nog even door en ga voor het echte werk? (een PRS SE)

Neals
15 augustus 2006, 22:25
Misschien een PRS uit de SE serie, heb je EN een kopie, EN PRS op je headstock :)

-Steven-
15 augustus 2006, 22:29
Misschien een PRS uit de SE serie, heb je EN een kopie, EN PRS op je headstock :)
Jup, daar had ik al naar gekeken. Zijn deze kwalitatief toch goed? Ik heb nu een Fender Strat en een Epiphone Les Paul standaard. Ga ik er dan op vooruit met een PRS SE?

Elixir
15 augustus 2006, 22:31
Zeker, over de kwaliteit van de PRS SE heb je denk ik niks te klagen.

-Steven-
15 augustus 2006, 22:57
Zeker, over de kwaliteit van de PRS SE heb je denk ik niks te klagen.
En dan moet ik aan een prijs van ongeveer 650 denken toch?

Overigens, deze Richwood ziet er kwa uiterlijk wel erg goed uit. Stel nieuwe elementen erin en je hebt voor weinig geld een leuk gitaartje. Of zit ik er volledig naast? Iemand ervaring met deze gitaar?

KLIK! (http://img263.imageshack.us/img263/7199/prsdn1.png)

DarknessAwaits
15 augustus 2006, 23:06
Ik denk niet dat je je blind moet staren op uiterlijk. Zo'n Richwood, daar ga je minder aan hebben dan een gitaar waarvan de basis gewoon beter is zoals de PRS SE's.

RS-Rik
15 augustus 2006, 23:24
Dean heeft een model dat erop lijkt.

Hardtail Select zit ook nog eens in je prijsklasse

LaurentB
16 augustus 2006, 00:22
Jup, daar had ik al naar gekeken. Zijn deze kwalitatief toch goed? Ik heb nu een Fender Strat en een Epiphone Les Paul standaard. Ga ik er dan op vooruit met een PRS SE?

Ik heb laatst op een PRS SE gespeeld en dat beviel bijzonder goed. Deed zeker niet onder voor een Strat of een Epiphone. Makkelijk spelen, strakke toon.

Stratman70
16 augustus 2006, 00:31
Of je zoekt het avontuur van Ebay op:

KLIK (http://cgi.ebay.com/Tokai-PRS-Copy-w-Schaller-bridge-and-new-pickups_W0QQitemZ170018930447QQihZ007QQcategoryZ23 84QQrdZ1QQcmdZViewItem)

Rude Perception
16 augustus 2006, 01:16
Voor 540 bij musicmaniacs een prs santana se2.....


Ik ben er nog steeds verliefd op:) (hij staat dus ook al thuis;))

sbakker
16 augustus 2006, 02:37
http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=176_174&products_id=2340

Staat een mooie kopie!

-Steven-
16 augustus 2006, 10:45
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik inderdaad gewoon door ga sparen voor een PRS SE, omdat ik daar op de langere termijn waarschijnlijk meer aan heb, dan aan een kopie. :)

Nu nog uitzoeken en uitproberen, welke!

glacius
16 augustus 2006, 11:45
heb ook eens een prs se getest (soapbar singlecut)

zeer goeie gitaar ! ver boven mijn verwachtingen .. voor die 600 euro had ik hem graag gekocht .. had toen alleen geen 600 euro :(

ponq
16 augustus 2006, 12:05
/spam/ Misschien is deze op gitaarmarkt wat voor je?

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=63719

Pm me maar als je interesse hebt!

-Steven-
16 augustus 2006, 12:35
Nog een vraagje. Sommige PRS SE zijn uitgerust met een tremelo. Zijn dit goede tremelo's? En what about de elementen? Zijn die standaard-elementen goed, of kan ik ze beter vervangen? (mocht ik ooit een PRS SE hebben)

Elixir
16 augustus 2006, 12:48
De pickups op de PRS SE custom die ik heb zijn super, voordat ik de gitaar had dacht ik dat ik ze zou moeten vervangen, maar dat is echt niet nodig. Ik heb zelf de stoptail versie gekozen, maar de tremelo is niet slecht, hij is alleen niet zo stemvast van wat ik gehoord heb. Je zou misschien wel de tuners kunnen vervangen door Schaller mini-lockers om hem stemvaster te maken.

Orpheo
16 augustus 2006, 12:55
ah wat mooi hoe de meningen over een gitaar kunnen verschillen! ik vind de PRS se's echt niet lekker klinken. helemaal geen diepgang, geen ballen, niet complex, beetje fuzzerig, fizzy, krasserig. Geef mij maar de OLP axis dan. dat ding blies me echt WEG gewoon. lekker stemvast, ballen, scheur, clean ook heerlijk. ik weet t wel :chicken:

RiFFt
16 augustus 2006, 13:09
Als je graag een goedkope PRS (lookalike) wil hebben ga dan, zoals heel veel mensen, voor de PRS SE's. Het zijn nog steeds Paul Reed Smiths, alleen dan goedkoper. Ik heb ook een tijd een Tremonti SE gehad, was ik erg tevreden over. Ik denk dus dat je voor dat geld niet veel dingen kunt koper die beter zijn!

Volgens mij is de Custom SE de SE-gitaar die het meeste op de gitaar lijkt die jij wil hebben. Wat was het trouwens voor PRS die je in de etelage zag?

Arjan Ltd
16 augustus 2006, 13:30
Kijk ook eens naar london city, vind deze modellen toch wel het meest van een echte prs weghebben:

http://www.gitaarnet.nl/magazine/gitaartests/londoncity/hurricane.php3

Zijn nu lang niet meer zo duur als in dit artikel!

-Steven-
16 augustus 2006, 13:33
Wat was het trouwens voor PRS die je in de etelage zag?
PRS McCarthy. Helemaal in het zwart.


Kijk ook eens naar london city, vind deze modellen toch wel het meest van een echte prs weghebben:

http://www.gitaarnet.nl/magazine/gi.../hurricane.php3

Zijn nu lang niet meer zo duur als in dit artikel!
Ja, dat artikel had ik ook al gelezen. Zijn inderdaad leuke gitaren. Alleen heeft geen gitaarwinkel waar ik tot nu toe gekeken heb (Thomann, Feedback, Music Store) deze gitaren. Qua prijs ligt de Hurricane III volgens mij redelijk in de buurt van een PRS SE toch?

andoni
16 augustus 2006, 14:50
Ik heb in de Musicstore die Fame Forum dingetjes eens bespeeld (onversterkt dus over de klank kan ik niet veel zeggen). Ze voelden echt aan als gitaren van een prijsklasse hoger. Zeer mooie finishes ook (Spalted en zo, maar dan wordt wel al duurder).

prs
16 augustus 2006, 14:55
PRS McCarthy. Helemaal in het zwart.

Was dat die zwarte McCarty Soapbar die bij Arons in Heerlen hangt voor 2222 euro?
Mooie gitaar maar veel te duur voor dat geld. Met een beetje geluk haal je diezelfde gitaar uit de states voor een veel lager bedrag.
Anyway, die SE serie is echt een gitaar waar je op lange termijn ook nog plezier van zult hebben. Vooral de nieuwe PRS SE Custom met maple fineer is erg mooi!

-Steven-
16 augustus 2006, 15:06
Was dat die zwarte McCarty Soapbar die bij Arons in Heerlen hangt voor 2222 euro?
Mooie gitaar maar veel te duur voor dat geld. Met een beetje geluk haal je diezelfde gitaar uit de states voor een veel lager bedrag.
Anyway, die SE serie is echt een gitaar waar je op lange termijn ook nog plezier van zult hebben. Vooral de nieuwe PRS SE Custom met maple fineer is erg mooi!
Ja klopt! Leuk om mensen uit de buurt tegen te komen op het forum!

MaxR
16 augustus 2006, 15:07
ja, dat was bij arons (ik woon ook in heerlen en ken steven enzo), inderdaad mooi.

en arons is altijd nogal duur. voorbeeldje: USA big muff. kost bij bijv. music store en feedback 70 euro. bij arons: 96. oef.

Rude Perception
16 augustus 2006, 23:43
ah wat mooi hoe de meningen over een gitaar kunnen verschillen! ik vind de PRS se's echt niet lekker klinken. helemaal geen diepgang, geen ballen, niet complex, beetje fuzzerig, fizzy, krasserig. Geef mij maar de OLP axis dan. dat ding blies me echt WEG gewoon. lekker stemvast, ballen, scheur, clean ook heerlijk. ik weet t wel :chicken:

Leuk!

Ik vind een lp juist te donker voor echt veel karakter. Ze hebben inderdaad niet heel veel ballen, als je naar een zwaar metal geluid op zoek bent. Wil je iets minder zwaars en heftigs.... Dan doen ze het perfect! Ik spreek je helemaal niet tegen in wat je zegt... Je hebt wel gelijk, maar ik vind dat juist positief.

(:sssh:ja, ik heb iets tegen les pauls:nervous:)

Rude Perception
16 augustus 2006, 23:45
Als je graag een goedkope PRS (lookalike) wil hebben ga dan, zoals heel veel mensen, voor de PRS SE's. Het zijn nog steeds Paul Reed Smiths, alleen dan goedkoper. Ik heb ook een tijd een Tremonti SE gehad, was ik erg tevreden over. Ik denk dus dat je voor dat geld niet veel dingen kunt koper die beter zijn!

Volgens mij is de Custom SE de SE-gitaar die het meeste op de gitaar lijkt die jij wil hebben. Wat was het trouwens voor PRS die je in de etelage zag?

De PRS SE custom is een luxe versie van de Santana SE. Het prijsverschil zit hem vooral in de afwerking. Niet heel veel beter, maar gewoon net effe luxer.