PDA

View Full Version : Les paultje pimpen



GoOZ
15 augustus 2006, 17:25
hey, er zijn vast al miljoenen posts over gitaren uppimpen maar ik had enkele specifieke vraagjes voor iemand die er hopelijk iets meer over weet dan ik

ik heb dus een gewone epiphone les paul en ik heb net een mooie bigsby B17 en twee gibson burstbucker pro's besteld

nu heb ik me laten vertellen dat het eigenlijk niet veel uitmaakt om je dure gibson pickups aan te schaffen als je de originele bedrading en electronica erin laat zitten

een van de tone knoppen kraakt verschrikkelijk dus volgens mij is het zoiezo niet zon slecht idee om de elektronica te vervangen

daarbovenop heb ik een beetje stemproblemen, hij is nogal snel ontstemd
zet daar een bigsby op en dat gaat natuurlijk helemaal fout
moet ik een andere kam erop plaatsen? andere tuners? wat kanik hieraan doen?

ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen
alvast bedankt

Orpheo
15 augustus 2006, 17:31
ik zou er cts pots indoen, goeie condensatoren, sperzel tuners (per definitie; niets anders), en graphtech topkam. allemaal bij goeie gitaarzaken te koop. succes!

GoOZ
15 augustus 2006, 21:19
hmmm bedankt voor deze nuttige informatie maar uhm, ik denk dat ik toch een beetje problemen ga hebben met dit allemaal te vinden
hier in belgië zijn de gitaarwinkels blijkbaar iets minder uitgebreid dan bij jullie

plus ik zou graag gewoon mijn gitaar binnen willen gooien, en dat ik ze gewoon zeg van doe dit, zet dat erop, stel ze is lekker af(dat moet dringend ook ns gebeuren)

weet er iemand nog echt een goede fabrikant van topkammen? want die graphtech zijn enkel in het zwart verkrijgbaar en dat past niet zo bij mn oranje les paul (matwitte randen enzo)

Squier4ever
15 augustus 2006, 22:05
tusq nuts zijn ook goeie.
er is toch vast wel een winkel in belgië te vinden die je gitaar kan modden?
zo niet is belgie een kutland

GoOZ
17 augustus 2006, 01:28
wat doet een condensator eigelijk precies?
+ België is geen kutland




nederland is een kutland
just kidding

Outrage
17 augustus 2006, 09:45
Er zijn genoeg gitaartechnici in België. Vanwaar ben je ergens?

vinni
17 augustus 2006, 11:39
Ik heb in mijn Gibson The Pau luit '78 een historic set gedaan van RS Guitarworks. zo'n kit bestaat uit zogenaamde superpots en Hovland Musicaps.


Even googelen voor het beste resultaat!

oh ja....dr zitten ook Bareknuckle elementen in, Tonepros System II, Graphtec kam, nieuwe frets, metalen jackplaatje met Switchcraft jack, Grover locking tuners.

Kijk.....Dat is pimpen! :seriousf:

Vinni

glacius
17 augustus 2006, 13:02
ik zou er cts pots indoen, goeie condensatoren, sperzel tuners (per definitie; niets anders), en graphtech topkam. allemaal bij goeie gitaarzaken te koop. succes!

helemaal mee eens !

nou vind ik persoonlijk dat gibson pickups niet echt heel strak klinken, en je bent goedkoper uit als je er seymour duncans in zou doen ..
ik vind dat seymour duncans lekkerder klinken dan gibson pups ..

maar nogmaals, dit is puur persoonlijk

GoOZ
17 augustus 2006, 14:55
ja ik ben dus van antwerpen, en ik geloof best dat goede techniciens er zijn, ze zijn alleen een beetje moeilijk te vinden

de techniciens in de gitaarwinkels hier laten een nogal domme indruk achter, totaal geen idee waar ze mee bezig zijn

daar wil ik mn baby niet aan toevertrouwen met een boormachine
krijgik em wrschijnlijk in een vuilzak weer trug
of met een heleboel verluchtingsgaten erin en daar zit ik ook niet op te wachten

nog even een laatste vraagje
heeft er iemand enig idee of er cases bestaan voor les pauls met een bigsby?
ik heb namelijk net een nieuwe case gekocht (voor ik met het bigsby plan opkwam) en daar past ie dus lekker niet in

glacius
19 augustus 2006, 15:53
uhmm ik speelde eens op een gibson les paul custom 1976 met bigsby en als je die arm ver genoeg naar achter draaide paste deze gewoon in de gibson koffer

turboblues
19 augustus 2006, 18:48
ja ik ben dus van antwerpen, en ik geloof best dat goede techniciens er zijn, ze zijn alleen een beetje moeilijk te vinden

de techniciens in de gitaarwinkels hier laten een nogal domme indruk achter, totaal geen idee waar ze mee bezig zijn

daar wil ik mn baby niet aan toevertrouwen met een boormachine
krijgik em wrschijnlijk in een vuilzak weer trug
of met een heleboel verluchtingsgaten erin en daar zit ik ook niet op te wachten

nog even een laatste vraagje
heeft er iemand enig idee of er cases bestaan voor les pauls met een bigsby?
ik heb namelijk net een nieuwe case gekocht (voor ik met het bigsby plan opkwam) en daar past ie dus lekker niet in
Deze is misschien niet in de buurt- Zolder- maar is wel goed!
http://www.guitardok.com/ En nee, dat ben ik niet!

daisho
20 augustus 2006, 09:33
ja seymour's klinken in mij oor ook beter...
Heb je al condensators? Ik heb laatst de mijne vervangen en ik heb er nog een paar over ze klinken erg goed ,ze maakte het geluid van mn paul wat opener.....

laat het maar weten dan stuur ik ze op.. :rockon: