PDA

View Full Version : Ibanez tube king voltages



interessander
15 augustus 2006, 15:38
Hallo allemaal, ik heb sinds kort een ibanez tube king en ik kwam er via de search achter dat het ook mogelijk is om deze op 12 volt te laten werken en dat dit een verbetering van de geluidskwaliteit geeft, ik heb dit nog niet kunnen proberen omdat ik geen 12v adapter heb.

Nu ben ik benieuwd of het pedaal dan bijvoorbeeld ook op 18 volt kan, of is dat dan teveel van het goede? Ik heb zelf het idee dat het teveel is (en ga het daarom zeker niet zomaar proberen)


Mensen met ervaring met de tube king en andere voltages, hoe zit het?

Dirk_Hendrik
15 augustus 2006, 15:59
De voedingsspanning die je aanbied is ook meteen de gloeispanning voor je buis. 18 volt is dus echt teveel. Op het moment dat je je TK een tweak geeft in de vorm van een extra spanningsregelaar voor de gloeispanning alléén (om die dus op 12 volt te houden) kun je wel verder gaan.

interessander
15 augustus 2006, 16:09
Maar die tweak is niet per sé nodig om hem 12v te geven?
Ik heb een Boss ACA adapter, klopt het dat deze de tube king 12 zal geven?

Dirk_Hendrik
15 augustus 2006, 16:38
Maar die tweak is niet per sé nodig om hem 12v te geven?

Nee./ Helemaal niet zelfs. Bij 12 volt presteert die buis beter dan bij de 9 die je em nu geeft,




Ik heb een Boss ACA adapter, klopt het dat deze de tube king 12 zal geven?

Volgens mij wel ja.... Ik heb altijd een beetje jeuk bij die PSA ACA discussie

interessander
19 augustus 2006, 16:13
Bedankt voor de informatie!
Ik ben nu nog op zoek naar een goede bromvrije 12v adapter voor de tube king, nu vond ik deze: http://www.thomann.de/thoiw7_hughes_kettner_netzteil_tube_tools_prodinfo .html Dat lijkt me wel een geschikte, gebruikers aanwezig?

Wie heeft er wel eens een tubeking op 12v gehad en met welke adapter voedde je de tube king?



edit: nu vond ik ook nog dit: http://www.thomann.de/de/warwick_rockbag_912vkabel.htm?printable=yes

Blijkbaar een kabeltje dat 9v omzet naar 12v, iemand hier ervaring mee?

Dirk_Hendrik
19 augustus 2006, 16:22
Sta me toe weer te reageren. Ik, met een gewone Hapé. Daarbij wel aantekenend dat m'n eigen tubeking een eind verder verbouwd is dan alléén hogere voedingsspanning.

Mitch heeft er één met soortgelijke modificaties.

interessander
19 augustus 2006, 16:28
Met een gewone hapé bedoel je een 3v-12v schakelbare adapter neem ik aan?
De modificaties aan je tube king zorgen ervoor dat hij sowieso bromvrij is?
Ik neem aan dat er niks mis kan gaan als ik hem gewoon een keertje 12v geef met een simpele adapter, dan kan ik eens verschillende proberen. Op zich zou dat 9v/12v kabeltje wel ideaal zijn, maar aan een daisychain zie ik dat gevoelsmatig niet helemaal zitten qua brom.

ijff
19 augustus 2006, 16:32
edit: nu vond ik ook nog dit: http://www.thomann.de/de/warwick_rockbag_912vkabel.htm?printable=yes

Blijkbaar een kabeltje dat 9v omzet naar 12v, iemand hier ervaring mee?

Da's gewoon een kabeltje voor de Rockbag pedalboard en kan voor 9V OF 12V aanlsluiting worden gebeurd. Is dus geen kabeltje dat van 9V 12V maakt.

Ik heb ook een Tube King en daar sluit ik gewoon een Hapé gestabiliseerde adapter op aan op 12V .. gaat prima.

interessander
19 augustus 2006, 16:36
Aha ok, bedankt. Ik ging ervan uit omdat ik eens zo'n CIOKS kabel had gezien die van 9v 18v maakte.

Dirk_Hendrik
19 augustus 2006, 16:36
Met een gewone hapé bedoel je een 3v-12v schakelbare adapter neem ik aan?
De modificaties aan je tube king zorgen ervoor dat hij sowieso bromvrij is?
Ik neem aan dat er niks mis kan gaan als ik hem gewoon een keertje 12v geef met een simpele adapter, dan kan ik eens verschillende proberen. Op zich zou dat 9v/12v kabeltje wel ideaal zijn, maar aan een daisychain zie ik dat gevoelsmatig niet helemaal zitten qua brom.

Gaat niks mis zolang de polariteit maar goed is. Ik gebruik idd zo'n schakelbaar ding.

Die mods gaan wat verder. Ten eerst een interne stabilistatie (waarmee hij op 10.8 volt draait en de buis gloeit op de correcte 12 volt. Daarnaast een aantal mods die em ruisarmer maken (met de noisesuppressie dus buiten beschouwing gelaten) en em wa strakker laten klinken.