PDA

View Full Version : FR speedloader



Ibanerd
29 november 2002, 13:06
Heeft hier iemand ervaring met die floyd rose speedloader?? het ziet er allemaal wel heel gelikt uit, maar volges mij voegt het geen flikker toe aan bespeelbaarheid en bataal je je er wel blauw voor. en ze zeggen wel dat het zo snel is, dat is het natuurlijk ook wel, maar dan moetje wel de snaren hebben!! ik heb ze nog nooit gezien in mijn favo muziek shopje

Jay Cal
29 november 2002, 14:35
Volgens mij is de speedloader nog niet officieel op de markt. Ik zie het meer als een (micro) "evolutie" van de originele Floyd. Het grootste nadeel aan deze nieuwe trem is het feit dat je er speciale snaren voor nodig hebt. Steinberger had ook ooit een soortgelijk idee. Maar snarenfabrikanten zijn er blijkbaar niet zo meegaand mee.
M.i. een slechte doorontwikkeling van een goed product.

Gianno!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jay Cal op 2002-11-29 15:01 ]</font>

Anders Destium
29 november 2002, 14:46
Mijn ervaring is dat je normaal ook maar een (halve) minuut bezig bent met het erop knallen van een snaar als het moet.
Alleen dat stemmen hè, dat is het tijdrovende, en als daar niets aan verandert is het de moeite niet waard.

Raffel
29 november 2002, 15:12
Ja idd, er kunnen alleen snaren op met 'bullets' aan de uiteinden. En aangezien 80% van de gitaristen waarschijnlijk die ringetjes heeft, zal die vlieger voorlopig nog wel niet opgaan. Misschien als ze met een model komen dat ook die ringetjes ondersteund of zo...

Ic3gl0vE
29 november 2002, 17:41
of misschien sluiten ze bij floyd rose wel een businessdeal met ernie ball en gaat ernie ball van die snaren maken