PDA

View Full Version : tc electronics G-Major



gitaarhaantje
15 augustus 2006, 13:51
Aangezien ik bij effectpedalen geen reacties krijg probeer ik het maar bij rackgear....


Ik heb dus laatst de combinatie van jcm900 en de pod xt pro geprobeerd... Naar mijn mening blijft er helemaal niks meer van de dynamiek over... :S

Nu zag ik de g-major van tc electronics. Ik heb daarbij op de site van de fabrikant gekeken en deze effectprocessor schijnt het geluid niet te beinvloeden.. Nu lijkt me dit wel wat.. maar even een vraagje ik heb nu voor solo's dat ik een pedaal intrap zeg maar een booster.. zit dit bijvoorbeeld ook in de g-major? En is dat kleine ronde pedaaltje makkelijk te bedienen.. want naar ik zag op het filmpje lijkt me dat niet erg handig als je aan het optreden bent.
Dan nog een laatste vraag zitten er ook distortions enz... op of zijn het alleen modulatie effecten??

Iemand die deze effectprocessor gebruikt... Deel a.u.b je bevindingen!

paulusdeBKB
15 augustus 2006, 14:27
gebruik de zoekfunctie eens, dan kom je een hoop te weten over de Gmajor. Ik heb ook op je post in effectpedalen geantwoord.

srv-man
15 augustus 2006, 17:19
Hoe heb je de PODXT gebruikt icm de JCM 900, op zich zijn er best goede resultaten te bereiken: PodXT in de fx return van de JCM900, speakersim uitschakelen en het klinkt best wel goed.

Vwb de GMajor
- bij seriële aansluiting beinvloedt hij het signaal wel degelijk. De enige budgetfx-processor die ik serieel lekker vind klinken is de Intellifex.
- in de GMajor zit geen booster. Wel is er de mogelijkheid een 2e outputniveau in te stellen waarbij het signaal een aantal (in te stellen) dB verzwakt wordt. Hiertussen kun je dan schakelen.
- dat kleine ronde pedaaltje (de GMinor) is wat mij betreft onbruikbaar, in ieder geval op een podium (zwakke constructie en lastig te bedienen). Niet doen dus.
- er zitten geen distortions op de GMajor. Je gebruikt hem ook in een fxloop, dus daar voegen distortions niet veel zinnigs toe.