PDA

View Full Version : Epiphone Thunderbird Reissue



Veekeren
14 augustus 2006, 23:57
Als het een beetje mee zit ga ik hem morgen halen (deze dus) (http://www.feedback.nl/?id=55&b=12089), heb net wat verkocht en ik wil wel graag een bas hebben. Ben zelf gitarist, heb er allemaal weinig verstand van, nog tips? Goede koop, of totaal af te raden?

Als ik hem koop zal ik mn bevinding hier nog wel effe plaatsen. Niet dat die veel zullen zeggen van een bassnoob als ik trouwens :D

Bassbitch
15 augustus 2006, 00:18
Ik vind hem lelijk, maar ken hem verder niet. Ben benieuwd naar je bevindingen!

Veekeren
15 augustus 2006, 00:23
Ja op de foto vind ik hem ook lelijk :D hahaha... Maar in het echt vind ik hem er echt supervet uit zien. Waarschijnlijk is het morgen als ik weer tijd heb te donker om een paar mooie foto's te maken, maar die komen er wel uiteindelijk.

Kasper
15 augustus 2006, 01:26
Ik vind hem wel vet.
Misschien wel eens navragen ivm gitaartassen/koffers want ik heb gehoord dat het een heel gedoe is om er één te vinden waar zo'n Thunderbird in past.

d'oh
15 augustus 2006, 08:46
te mooi, firebird model is echt supergaaf

Kasper
15 augustus 2006, 18:05
te mooi, firebird model is echt supergaaf

Het is een bass. Thunderbird dus, geen Firebird.

BassplayerNL
15 augustus 2006, 18:10
hey, ik heb em ook sinds kort
hij speeld heel fijn. ik speel er veel dropped d mee(godsmack.soad)

en ik vin em juist heel mooi:P maar das een kwestie van smaake :satisfie:

d'oh
15 augustus 2006, 19:12
Het is een bass. Thunderbird dus, geen Firebird.

ja maar is gewoon firebird model, dus is het gewoon een firebird!

thunderbird hoe komen ze er bij
dit is een thunderbird
http://www.algonet.se/%7Etourtel/images/thunderbirds/_Thunderbird1.jpg

Globetrotter
15 augustus 2006, 19:44
Heb hem ook! Is geweldige bas, zowel qua looks als sounds... echt af! Heb der hier nog wel ergens een review over staan... wie zoekt die vind!
Cheers,

Bart

fivelastwords
15 augustus 2006, 20:08
k heb zo'n vermoeden dat ik hem op t podium vaak in handen zal hebben Veekeren :P :rockon:

Veekeren
15 augustus 2006, 20:28
Joost je koopt maar een echte Gibson :D En alsof ik nog niet genoeg shit mee moet zeulen http://10.38.22.1/www.gitaarnet.nll/forum/images/smilies/icon_rockon.gif

Maar affijn, eerst de foto's, heb ze even snel genomen:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/Thunderbird1.jpg

Veekeren
15 augustus 2006, 20:29
http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/Thunderbird2.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/Thunderbird3.jpg

Heb er nog maar even kort op kunnen spelen. Heb ook nog geen versterker, daar die maat van me die die bas nu al half claimt nog voor zorgen. Maar lijkt wel oke te spelen, voelt alleen een beetje kopzwaar als ik hem aan de band heb hangen. Maar misschien vind ik dat ook omdat ik geen bas gewend ben ofzo.

Tis wel enorm wennen hoor, zo'n groot apparaat. Heb er nog een originele koffer bij, maar hij paste bijna niet eens in mn auto!

BassplayerNL
15 augustus 2006, 20:55
hey, je zal merken dat dee bass een neck dive heeft(dwz dat als je hem los om je schouderhangt dat je nek naar beneden glijd)
dit kan ej heel makkelijk verhelpen door de strapbutton verplaatsen naar het stuk waar de nek de body ontmoet:)

musicmaestro
16 augustus 2006, 06:18
ja maar is gewoon firebird model, dus is het gewoon een firebird!

thunderbird hoe komen ze er bij
dit is een thunderbird
http://www.algonet.se/%7Etourtel/images/thunderbirds/_Thunderbird1.jpg

:-)

vind deze modellen ook erg gaaf; ziet er idd supervet uit

heb er ook eens op mogen spelen (Epiphone of Gibson) en speelt goed en lekker, gaaf geluid edd

veel plezier ermee

Kasper
17 augustus 2006, 23:12
Van die nekdive heb ik niet durven zeggen maar idd, daar heeft deze last van naar het schijnt. Er is inderdaad een fix (http://www.lysator.liu.se/~/wizkid/music/thunderbird_mod/)voor, je moet maar effe zoeken op het internet anders)


Veel plezier ermee allesinds!

Reigor
18 augustus 2006, 00:01
Tof! Erg mooi dingetje! Thunderbirds/Firebirds heb ik altijd mooi gevonden.

BassplayerNL
18 augustus 2006, 20:29
je hoeft trouwens niet eerst een gat te boren, je kan met een boor of een elec. schroevendraaien gwoon meteen de schroef + strap button er in draaien

huskey
19 augustus 2006, 16:37
Ik vind hem wel vet.
Misschien wel eens navragen ivm gitaartassen/koffers want ik heb gehoord dat het een heel gedoe is om er één te vinden waar zo'n Thunderbird in past.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar het schijnt dat Stagg koffers maakt waar deze bas past. Een koffer van dat merk doet die bas natuurlijk geen recht, maar als je niks beters kan vinden is dit een oplossing.

Veekeren
20 augustus 2006, 14:30
Ik durf het bijna niet te zeggen maar het schijnt dat Stagg koffers maakt waar deze bas past. Een koffer van dat merk doet die bas natuurlijk geen recht, maar als je niks beters kan vinden is dit een oplossing.

Zoals ik zei heb ik een originele koffer van Epiphone, verkoopprijs 70 euro. Erg mooie stevige koffer, alleen dat ding is echt bizar lang. Er is echt maar één manier waarop ie in mn auto past, en als je een kleinere auto hebt weet ik überhaupt niet of het gaat lukken :D

Wat betreft de bas. Die neckdive, daar moet ik echt iets aan doen. Ik snap niet ze dat ding zo maken. Jammer.

Nog over de bespeelbaarheid, ik heb niet superveel bas ervaring, maar ik vind hem lekker spelen. Afstelling out of the box was eigenlijk precies goed, erg netjes

ACSlater
21 augustus 2006, 11:15
Echt vet ding zeg!

Valentijn
21 augustus 2006, 15:12
die neckdive is denk ik wel zo bedoelt, er zijn wel meer bassen die dat hebben.. is een kwestie van wennen.

de Höfner beatle bas heeft t, en de echte rickenbacker 4001.. toch niet de eerste de beste bassen, meeste mensen zijn t niet gewend omdat Fender (en erg veel rip-offs) een relatief zware body hebben met redelijk lichte hals en kop.

maar t is zoals gezegd makkelijk te veranderen

Aron Maiden
2 september 2006, 15:43
Super mooi!, mijn broer heeft er ook eentje, geweldige bassen!:)

Hondengans
3 september 2006, 12:07
Ik ben ook aan het overwegen om deze te halen,
maar ik ben nog wat aan het afwachten omdat ik snel van gedacht verander,
en ik wil zeker zijn dat ik het wil :p.

Ik vind hem alleszins echt één van de mooiste (bas)gitaarvorm hebben die
ik heb gezien.

cardinal
30 september 2006, 14:03
mooi ding ja, de rickenbackers vind ik eigenlijk nog net wat mooier.

Is niet enorm veel geld voor zo;n soort bass. Zeker als de sound goed is, maar met bassen vind ik dat altijd wat moeilijk te bepalen. Ik weet nooit waar ik op moet letten en wat voor een sound ik nu precies mooi vind (ik speel gitaar en bass erbij voor demos etc).

B_2_the_a
9 februari 2007, 01:01
om even een oud topic omhoog te kicken,


wat zijn je bevindingen jeroen?
ik zit er zelf namelijk ook naar te kijken :)


en hoe bevalt je prs?

Jay75
9 februari 2007, 11:44
Die witte uitvoering is nog vetter :)

Onze bassiste wil die misschien een gaan kopen!!

huskey
12 februari 2007, 22:21
Als je van plan bent een Epi T-bird te kopen, kan ik je de goth-versie aanraden. Niet om het zwart of om de kruizen (je kan hem atijd ont-gothen), maar omdat dit de enige Epi is die van mahonie is gemaakt, net als de gibson. Zo kom je toch beter in de buurt van ''the real deal''. Voor de rest is dit echt een prima bas die je voor een hele redelijk prijs (ik heb €330 betaald, nieuw) kan kopen.

Veekeren
14 februari 2007, 11:48
om even een oud topic omhoog te kicken,


wat zijn je bevindingen jeroen?
ik zit er zelf namelijk ook naar te kijken :)


en hoe bevalt je prs?

Yo Robert!

Kom je goed weg dat ik dit toevallig binnen 5 dagen zie :D Kom eigenlijk nooit op dit forum...

Ja wat betreft die Thunderbird... Staand spelen gaat voor mij helemaal niet met de huidige positie van de strapknoppen, maar dat valt te veranderen. Maar eigenlijk doe ik dat ook niet, want ik neem er alleen maar mee op, en dat doe ik zittend. Daarvoor vind ik em meer dan goed. Ik vind hem lekker spelen, ik ben er dik tevreden mee. Maar ja, alles in perspectief; ik ben geen bassist en speel er niks live mee, waar zou jij em allemaal voor gebruiken?

En die PRS, ja geweldig hoor :D Nogmaals thanks, ben al een tijd niet meer op vrijdag komen werken dus heb nog niet de kans je persoonlijk te bedanken ;) Ben er iig zaterdag om mn Bogner cab te halen!

B_2_the_a
14 februari 2007, 14:36
damn, je koopt te veel :)


ben blij dat je blij bent :)


ik ga vanaf de 26ste fulltimen, lou gaat aan z'n rijbewijs :P