PDA

View Full Version : 1SPOT Kapot! Grmbl!



Josdevos
14 augustus 2006, 23:56
Mijn 1SPOT heeft zonet de geest gegeven. Ne klik en 't licht ging uit...
Iemand nog zoiets meegemaakt? Bizar hoor, werkt al paar maand feilloos en de laatste 2 weken ook zonder problemen met m'n nieuw board.
Zal maar terug naar de winkel (Caerts) gaan zeker, is nog maar paar maand oud, maar vraag me niet waar ik dat bonnetje gelaten heb...

interessander
15 augustus 2006, 00:10
Mijn onespot was kapot nog voordat ik hem inplugde, hij zorgt wel voor een moie lichtshow op de ledjes van mn pedalen.......


Stuur gewoon een mailtje naar visualsound over het probleem, die van mij bleek uit een slechte lichting te komen.

Josdevos
15 augustus 2006, 00:18
Thanks, mailtje is ondertussen weg...

the feable
15 augustus 2006, 10:06
Ben ik toch blij met mijn pedalpower... Het kost inderdaad ontzettend veel geld als je het vergelijkt met andere manieren om je board te voeden, maar tis wel een goede voeding en dat blijkt wel weer belangrijk te zijn.

Josdevos
15 augustus 2006, 10:18
Nou een 1spot is ook heel degelijk en ideaal als je geen geisoleerde outputs nodig hebt, maar ja... pech hé...

the feable
15 augustus 2006, 10:50
Ik wil ook niet ontkennen dat 1spot goed is! Maar blijkbara niet altijd betrouwnaar! Als ik geen PP2+ zou hebben zou ik denk ik ook een 1spot kopen.

Josdevos
15 augustus 2006, 17:24
Terug naar dealer doen zegt Visual Sound.
Als zij hem niet omwisselen doen zij het zelf. Er mooie service!

robert-gitarist
15 augustus 2006, 17:59
Oh kijk das een goede service..
Mijn 2 zijn nog helemaal goed gelukkig :) Weet iemand overgens wat die dingen hier in Nederland kosten?Ik zoek er namelijk nog een met DC Chain.Ik heb mijne namelijk in Duitsland toen gekocht

Phyrexian
16 augustus 2006, 12:17
Tiens, heeft OneSpot 18V adaptors?

Erikt
16 augustus 2006, 13:24
nee volgens mij alleen 9v.

bij de feedback kost de 1spot 20 euro, zonder kabeltjes. volgens mij iets van 5 euro voor een daisy chain.

skabouter
16 augustus 2006, 16:10
hmm ik heb er hier in alkmaar 22 voor betaald en 6 voor de daisy. maargoed, iedere cent waard! hoop alleen idd niet dat ze erg onbetrouwbaar zijn. die 22 euro kan me gestolen worden, daar vervang ik hem zo voor. hoop alleen niet dat ie onbetrouwbaar blijkt bij gigs, en dat ineens mn hele board zonder stroom zit..........

iemand wel eens een kapotte pedalpower gehad? DAT lijkt me pas kut, als die kapot gaat (en je hebt hem al een tijdje)

Josdevos
16 augustus 2006, 17:55
Wat? Ik dacht dat ik 15 euro betaald heb voor die MC5 van Visual Sound.

Erikt
16 augustus 2006, 18:44
Wat? Ik dacht dat ik 15 euro betaald heb voor die MC5 van Visual Sound.

dat is de daisychain? zoja, dan heb je flink teveel betaald...

skabouter
16 augustus 2006, 19:03
dat is idd die daisychain. maar ik heb niet die gekocht hoor:) weet niet van welk merk ofzo, maar een winkel in alkmaar had nog een daisy-chain die ik voor 6 euro meekreeg. prima ding.

en ik had er nog 1 liggen, die ik ooit es bij een adapter (die weer bij een pedal zat) kreeg.

ik gebruik nu 1 one-spot, met 2 daisy`s, over 9 pedals.................alleen of dit (goed) werkt weet ik nog niet, 5 van de pedals zijn EHX`s, en 1 is een wahwah met alleen 9v batterij aansluiting, ik wacht dus nog op 6 one-spot convertors, voordat ik alles werkend heb.........tss, dat duurt nu al 2 weken, mn gitaarwinkel is luuuuuuiiiiii!!!

Phyrexian
17 augustus 2006, 09:45
tss, dat duurt nu al 2 weken, mn gitaarwinkel is luuuuuuiiiiii!!!

Eerder z'n dealer :wink:

skabouter
17 augustus 2006, 15:53
ja, die ook :D (erik vd haar). maar de winkel belde net, dat ze alles binnen hebben! alleen ga ik nu naar lowlands, kga dus dinsdag alles kopen, en dan kan ik mn board eindelijk afmaken! hoezeeee

Hectische Hector
17 augustus 2006, 18:30
waar kun je die onespots krijgen in belgië? of eventueel een duitse internetwinkel ? musicstore verkoopt ze blijkbaar niet :(

E-J
17 augustus 2006, 19:12
waar kun je die onespots krijgen in belgië? of eventueel een duitse internetwinkel ? musicstore verkoopt ze blijkbaar niet :(

Musik-Produktiv (http://www.musik-produktiv.de)
Heb ik ze ook vandaan... :)

Phyrexian
18 augustus 2006, 10:50
waar kun je die onespots krijgen in belgië? of eventueel een duitse internetwinkel ? musicstore verkoopt ze blijkbaar niet :(

Leo Caerts in Leuven. Music Office in Brussel. Key Music heeft ze ook... De Monte in Mechelen al gechecked?

Hectische Hector
18 augustus 2006, 11:45
de monte heeft ze niet, daar is het enkel boss dat de klok slaat...
ik ben aan het denken geweest of je ze niet gewoon in een elektriciteitswinkel kan gaan kopen. uiteindelijk is een pedaal maar wat elektronica, en wsl betaal je meer in een gitaarwinkel dan in zo'n winkel. ik ga denk ik eens in de cotubex gaan kijken, in elsene.
ik laat wel weten of ze daar iets hebben.

Josdevos
21 augustus 2006, 16:43
Ok, ik krijg een nieuwe van de shop...

robert-gitarist
21 augustus 2006, 16:53
Verkoopt Feedback ook die 1 spots?Ik heb net gekeken op hun site maar kan zo gauw niks van vinden.Ook niet als ik bij Zoeken iets in typ als Visual Sound of 1 spot of one spot.
Ik moet er namelijk nog een of 2 hebben.Het gaat me meer om de DC Chain maar goed hier in NL kom ik alleen als set tegen(in Duitsland kan/kon je de DC Chain gewoon los kopen.Idiaal)

Josdevos
21 augustus 2006, 17:02
Elke shop waar VD Haar dealer is kan ze leveren...

robert-gitarist
21 augustus 2006, 17:03
Ja en hoe weet ik of VD Haar dealer is van Feedback? :chicken:

Josdevos
21 augustus 2006, 17:11
Dat zijn ze denk ik hebben toch ook Bogner etc...
Anders even kijken op http://www.haarguitars.nl

robert-gitarist
21 augustus 2006, 17:28
Klopt Feedback heeft inderdaad Bogner spul.Hmm zal morgen zelf wel eens informeren.Ik ga morgen toch er ff heen(Apeldoorn)

robzilla
21 augustus 2006, 20:13
In R'dam hebben ze gewoon de 1-Spots, wel achter de toonbank dus je zal er om moeten vragen..

OJJVZ
13 januari 2007, 16:09
Vraagje over die visual sound MC-5 daisychain..

Ik heb een universele adpter van de locale muziekwinkel hiero, en vandaag een 1spot daisychain van visual sound gekocht.. Doet nix! Geen idee waarom niet, heb hem al doorgemeten met een multimeter, laat gewoon alles door.
op de achterkant staat zo'n tekeningetje over de polariteit, is afwijkend (+ binnen) dus ik de polariteit van m'n adapter omwisselen, werkt ook niet, de adapter heeft 1000 mili ampere, genoeg voor 2 pedalen, maar werkt nog niet eens met 1.

zonder dat ding kan ie wel n pedaaltje voeden, pedaaltje en adapter is goed :P met 2 pedaaltjes en 2 voedingen getest, deed werkte op geen manier, trug gebracht nieuwe gekregen, zelfde probleem, weet IEMAND waar aan kan liggen?

werken die 1spots op 1 of andere manier niet met universele adapters?

EDIT:

hm.. doet t al... heb meerdere plugs voor die adapter, had de dikste, die het best aansloot, maakte niet goed contact met splitter, heb nu een dunnere, zit niet al te vast, vastgetapet... , maar maakt wel goed contact, nu doet ie t, woo !:P