PDA

View Full Version : London City Comet Telecaster



Hector_Tsolodimos
14 augustus 2006, 22:22
ik kan een schitterend telecaster voor 200 kopen (misschien 175.. lukt me wel..ik ben goed in handellen..hehehhe)
tweedehands dus..
hoe goed is deze gitaar nu eigenlijk?
goed? wat ik er van hoor wel..

ik ga uiteraard ook testten..maar toch wil ik ook jullie ervaringen weten!

FruscianteFan
14 augustus 2006, 22:24
Jongen, je hebt zelf een Squier Strat en een Fender USA Strat. Dan kun je toch zelf goed bepalen hoe goed die specifieke gitaar is? :)

vulvasonic
14 augustus 2006, 22:29
Doorgaans een heel lekker gitaartje. Gewoon doen. Je kunt 'm altijd nog weg doen voor dezelfde prijs, mocht ie je uiteindelijk toch niet bevallen.

Het zijn vaak zeer goede gitaren, echt!
En als jij 'm niet wil, mail me maar even....... :D

Squier4ever
14 augustus 2006, 22:30
heb er een en eigenlijk (bijna) alleen maar lof voor de gitaar.
hij blijft namelijk niet zo goed in stemming, vooral met dunne snaren. (ligt volgens mij ook beetje aan de nut, beetje invijlen helpt wel)
nu heb ik er 0.11 opliggen dus dat scheelt weer,
verder erg vette sound en ook goeie pups

Hector_Tsolodimos
14 augustus 2006, 22:31
Jongen, je hebt zelf een Squier Strat en een Fender USA Strat. Dan kun je toch zelf goed bepalen hoe goed die specifieke gitaar is? :)
ja maar kijk.. je hebt verschil in Squiers..
ik heb er een van 100 euro..die is dus echt 3x kut
Squiers van 200 -300 zijn al veel beter
ga dan ook nog na dat je voor een London City minder voor de naam betaald..
gewoon voor als backup gitaartje wilde ik em hebben.. voor mijn 'indie-bandje'
die USA stratocaster gebruikt ik voor SRV en Jimi Hendrix.. en daar gebruik ik bovendien een ander stemming voor! vandaar dat deze me leuk leek..

FruscianteFan
14 augustus 2006, 22:42
Daar gaat het niet om, ik bedoel te zeggen dat je zelf één budget gitaar hebt en the real thing. Dus lijkt me dat je heel goed voor jezelf kunt beslissen wat je van die Telecaster vind en natuurlijk of je het het geld waard vindt.

Squier4ever
14 augustus 2006, 22:44
alstie je aanstaat moet je zeker doen, kunt er alles mee: blues, rock, funk, jazz, alleen metal vind ie nie echt geweldig, maar daar koop je ook geen tele voor

wat voor kleur gaat het om trouwens?

ik heb een blonde

Hector_Tsolodimos
14 augustus 2006, 22:46
alstie je aanstaat moet je zeker doen, kunt er alles mee: blues, rock, funk, jazz, alleen metal vind ie nie echt geweldig, maar daar koop je ook geen tele voor

wat voor kleur gaat het om trouwens?

ik heb een blonde
om een blonde..maple

Squier4ever
14 augustus 2006, 23:09
blonde en volledig maple hals wordt bij mijn weten niet zo gemaakt.... hij heeft wss gewoon een ebben toets.
de zwarte is wel met volledig maple hals te krijgen

vulvasonic
14 augustus 2006, 23:11
blonde en volledig maple hals wordt bij mijn weten niet zo gemaakt.... hij heeft wss gewoon een ebben toets.
de zwarte is wel met volledig maple hals te krijgen

Ebben kom je vrijwel uitsluitend op peperdure gitaren tegen en ZEKER NIET op een London City.

Tupelo
14 augustus 2006, 23:12
Dacht ik onlangs toch ook ergens gelezen te hebben hier...

Micro-e
14 augustus 2006, 23:13
Hij heeft een rosewood toets

MjS
14 augustus 2006, 23:13
Toets was bij een Comet toch altijd rosewood of maple? Tenminste, ik herinner me iets over dat het donkere hout sonokelin was en dat dat een variant van rosewood was.

EDIT: volgens mij heb ik gelijk...gewoon drie reacties in de tijd dat ik typte, haha

Tupelo
14 augustus 2006, 23:15
Ach stukkie palissander ligt het meest voor de hand.
Zal het wel zijn ook dan..

vulvasonic
14 augustus 2006, 23:16
Hij heeft een rosewood toets

Dat is correct.

rhcp_schipper
15 augustus 2006, 00:00
zoals meerdere mensen hier zeggen, voor dat geld zou ik hem zeker kopen, ik heb nu ongeveer een jaar de comet, en hij bevalt nog steeds helemaal super goed.

Ik heb nu ook een London city spitfire mk2, en die is ook echt super fijn.

Ik heb dus alleen maar goede lof over de LC gitaren

Hector_Tsolodimos
15 augustus 2006, 00:11
blonde en volledig maple hals wordt bij mijn weten niet zo gemaakt.... hij heeft wss gewoon een ebben toets.
de zwarte is wel met volledig maple hals te krijgen
hij heeft de body laten spuiten...

d'oh
15 augustus 2006, 09:01
gewoon doen, london city's zijn gewoon goede gitaren voor het geld

de tele's zijn zeker beter dan de fender MIM standard series, waar ik er teveel van in me handen heb gehad, en ze niet fijn vond (de MIM classics series dan weer wel, maar die zijn direct weer een stuk duurder)

sugarfish
15 augustus 2006, 09:04
Ik ben nog helemaal lyrisch over de mijne.....



http://img.photobucket.com/albums/v644/sugarfish/DSCN2940.jpg

Squier4ever
15 augustus 2006, 10:19
http://www.jic.nl/Gitaren_LC_Comet_TOBS.htm

tis idd sonokelin. ziet er echter uit als ebben.

http://www.jic.nl/images/Gitaren/LC/COMET_BUT_BIG.jpg

zoeen heb ik

vulvasonic
15 augustus 2006, 10:29
Ik ben nog helemaal lyrisch over de mijne.....



http://img.photobucket.com/albums/v644/sugarfish/DSCN2940.jpg

Wat kost ie eigenlijk?
Ik overweeg er een te kopen als backup.

d'oh
15 augustus 2006, 10:30
210 is de goedkoopste in drachten, 240 of 250 bij de meeste winkels

Jorikjet
15 augustus 2006, 10:31
Ik ben nog helemaal lyrisch over de mijne.....



http://img.photobucket.com/albums/v644/sugarfish/DSCN2940.jpg
wow, die is mooi!

@vulvasonic
nieuw voor iets van 200 euro... ik had hem nieuw voor 170. :cooler: en verkocht met 5 eypo winst

sugarfish
15 augustus 2006, 10:50
De meeste winkels rekenen ongeveer 240 euro.
De mijne was in de winkel 225 (Klomp Den Bosch)
Nieuw slagplaatje (niet uit de winkel, maar gitaarbouwer uit Zoetermeer): 20 euro. Die witte slagplaat is verschrikkelijk!
En als vrouw zijnde hou ik wel van een leuk motiefje...:seriousf:

Squier4ever
15 augustus 2006, 10:54
ja prijzen zitten tussen de 180 en 250€ ongeveer. Zijn erg lekkere bakkies als backup, maar ook als main axe. gebruik eigk alleen deze nog maar in me band.
maar jij was toch zon merkengeile pony vulva?

vulvasonic
15 augustus 2006, 10:55
Het is ook geen geld hè?

Even kijken hoe ik dit nu weer moet spelen in de huiselijke sferen....., hmmmmm.
Er moet namelijk nog wel behoorlijk wat aan gebeuren om 'm te krijgen zoals ik 'm hebben wil. Little 59 er in, grafieten topkammetje, andere mechanieken, gecompenseerde zadels (of een andere brug) en een paintjob....... :confused:

Kim Wilson
15 augustus 2006, 10:57
Het is ook geen geld hè?

Even kijken hoe ik dit nu weer moet spelen in de huiselijke sferen....., hmmmmm.
Er moet namelijk nog wel behoorlijk wat aan gebeuren om 'm te krijgen zoals ik 'm hebben wil. Little 59 er in, grafieten topkammetje, andere mechanieken, gecompenseerde zadels (of een andere brug) en een paintjob....... :confused:
Ik ken het gevoel. :satisfie:

Hector_Tsolodimos
15 augustus 2006, 11:07
ik kan em misschien morgen op komen halen :D

Hector_Tsolodimos
15 augustus 2006, 11:16
he tgaat btw om deze gitaar:
http://img218.imageshack.us/img218/1918/londoncitytelecastermk9.png (http://imageshack.us)

vulvasonic
15 augustus 2006, 11:18
he tgaat btw om deze gitaar:
http://img218.imageshack.us/img218/1918/londoncitytelecastermk9.png (http://imageshack.us/)

Mag ik 'm? :D

FruscianteFan
15 augustus 2006, 11:22
he tgaat btw om deze gitaar:
http://img218.imageshack.us/img218/1918/londoncitytelecastermk9.png (http://imageshack.us)
Die is wel erg mooi ja!

Hector_Tsolodimos
15 augustus 2006, 11:23
Mag ik 'm? :D
misschien..
voor 10.000,- :D

Doc869
15 augustus 2006, 11:56
check dit!!

http://www.thehouseofmusic.nl/testcomet.htm

E-J
15 augustus 2006, 11:57
Even om het probleem halsen/body bij London City Comet's en Spitfires uit de brand te helpen.

Ik heb een week of 2 geleden een mailtje gestuurd naar JIC over dit onderwerp. Ik zou namelijk graag een Comet met 2tone sunburst body, zwarte slagplaat en esdoorn toets willen hebben, voor naast mijn rode Spitfire (turtoise slagplaat, esdoorn toets). Dit is het antwoord:

De tortoise slagplaat van je Spitfire II CAR is origineel. Sinds enige tijd is de zwarte, naast palissander, ook met een maple neck te krijgen. Staat al wel in de prijslijst, nog niet op de site. Zal ik verhelpen zodra terug van vakantie.

Daarnaast zijn er een aantal gevallen geweest van klanten die bijvoorbeeld een Butterscotch Spitfire wilden met een maple neck. Zij hebben gebruik gemaakt van de mogelijkheid om twee halzen te verwisselen. Vanwege de hoge mate van consistentie in de produktie-toleranties is dit gewoon mogelijk.
Zo zul je dus ook een Candy Apple Red Spitfire met palissander toets kunnen tegenkomen....
Hetzelfde geldt voor de Comet modellen; de halzen zijn uitwisselbaar. Er zit in jouw wenspakket echter 1 addertje onder het gras: deze zou je moeten samenstellen uit 3 gitaren. Of je daar een dealer toe bereid vindt, is nog de vraag....

Hector_Tsolodimos
15 augustus 2006, 12:26
addertje onder het gras? hij heeft em overgespoten en 'vintage' gemaakt.. kan goed ooit een zwarte zijn geweest, of een andere kleur, zoals sunburst, met een zwarte slagplaat..

Hector_Tsolodimos
16 augustus 2006, 21:48
ik heb em gekocht!!
hij is super super super
ik heb pas een USA standard strat 2005 gekocht... en ik moet zeggen: gek genoeg.. deze is net zo goed..maar dan andere sound..echt tele sound
de man heeft: (tweedehands gekocht)
lak eraf geschuurd
wit/blonde gespoten (nu glanst ie dus niet, en is ie een beetje vintage)
betere elementen
bedradingen laten doen
afstellen

alsof de gitaar uit zichzelf niet goed genoeg is!
en dat voor 190!!
mensen, ik ben blij!!!
http://img472.imageshack.us/img472/9946/1000674kh9.jpg (http://imageshack.us)

vulvasonic
16 augustus 2006, 22:14
Geweldig man!
Het ding ziet er PRACHTIG uit, ik weet dat ie goed klinkt en dat verdomme voor dat geld!

Laatst nog op die ene site geweest, maar daar zie ik alleen de Comet I. Ik weet vrijwel zeker dat ze tegenwoordig ook een hele mooie (en niet van echt te onderscheiden) thinline tele hebben. Dit ter informatie voor de geïnteresseerden onder ons.....

Tupelo
16 augustus 2006, 22:19
Congrats!
Mooie gitaar. :p
Veel tele-plezier!
Weet je met welke elementen de originele vervangen zijn?

Btw. de vergelijking met Fender maar niet trekken in het "Wie kent de waarheid" topic, want dan zijn de rapen gaar. :sssh:

FruscianteFan
16 augustus 2006, 22:28
Mooi hoor :)

blademan
16 augustus 2006, 22:39
Lekker gitaartje he. Telecasters zijn geweldig!! Ik heb een Blade tele en die is ook om te smullen, maar deze mag er ook zijn hoor. Well done!

Hector_Tsolodimos
17 augustus 2006, 11:41
hij is idd heerlijk! er zit nu btw 009 D'addario op, ik speel atlijd op D'addario 010..dus dat wil ik daar ook doen..is ook beter voor de sound.. of word me aangeraden om er 011 op te zetten? heb ik hier namelijk ook nog liggen..
en nog iets? als ik bij mijn tele een IETS maar dan ook echt een IETS hoger action wil hebben..en bij mijn strat precies andersom (iets lager dus), kan ik dat dan zelf doen? met een schroevendraaier? of kan ik da tbeter mijn gitaarleraar laten doen..

FruscianteFan
17 augustus 2006, 11:45
Als je leraar het voor je wilt doen, is dat misschien wel verstandiger.

Zeker als je Strat al 010 heeft, zou ik de Tele met 011 besnaren :hippie:

Micro-e
17 augustus 2006, 11:56
011 klinkt super op mn Comet

Hector_Tsolodimos
17 augustus 2006, 12:39
011 klinkt super op mn Comet
ja..dan klinkt het nog lekkeder... ik doe het 8) ,maar wacht even tot dat de lessen weer beginnen

d'oh
20 augustus 2006, 20:54
ik heb er 011 op liggen, maar dat vind ik te zwaar spelen, dus ik ga naar 010

overigens een keigave tele

Micro-e
20 augustus 2006, 21:56
Laatst nog op die ene site geweest, maar daar zie ik alleen de Comet I. Ik weet vrijwel zeker dat ze tegenwoordig ook een hele mooie (en niet van echt te onderscheiden) thinline tele hebben. Dit ter informatie voor de geïnteresseerden onder ons.....


Dat was dacht ik een Limited edition waarvan er maar 500 ofzo waren gemaakt. En die Kostte ook meteen tussen de 400 en 500 €

rupke
20 augustus 2006, 22:57
Hoi ik bezit ook een LC comet 1 telecaster en ben er supertevreden over. ik heb een hotrails in de brugpostite gezet en nou scheurt dat ding enorm. Ik speel in een coverband met nog een andere gitarist en die heeft een gibson de combinatie met de tele is geweldig. Ik heb zelf ook een gibson, maar ik vind twee gibsons in een band iets te veel van het goede. met de telel krijge een breder geluid. Binnkort komt er ook ene ander element bij de hals op de tele. Dat ding is zijn geld driedubel en dwars waard.

Laturssssssss Rupke

up-guitarman
21 augustus 2006, 00:17
Vette Tele man !!! Mss eens overwegen als backup voor mijn gold sparkle Tele ...

Is er ook een comet II trouwens (het gaat hier altijd over de comet I zodus ...) en zo ja wat zijn de verschillen ???

d'oh
21 augustus 2006, 09:45
nee er is geen comet II, veel mensen denken dat er ook een comet II moet zijn, omdat de strat serie een strat mkI en mkII heeft, waarbij de mkI niet een zeer bijzondere gitaar is en de mkII een waar beest is:rockon:

up-guitarman
21 augustus 2006, 11:43
nee er is geen comet II, veel mensen denken dat er ook een comet II moet zijn, omdat de strat serie een strat mkI en mkII heeft, waarbij de mkI niet een zeer bijzondere gitaar is en de mkII een waar beest is:rockon:

En de comet I is dan kwalitatief even goed als de spitfire II ???
Mooi zo, ik heb al op die strat II gespeeld en die speelt en klinkt super voor zijn geld !!!
(nu nog jazzmaster kopietjes !!! Komaan LC !!!)

cortjakje
21 augustus 2006, 14:52
Wat is het verschil tussen de spitfire 1 en 2 dan ?

E-J
21 augustus 2006, 15:17
de I heeft brakkere tuners, minder hout, mindere pickups etc...

Micro-e
21 augustus 2006, 15:32
en is 100€ goedkoper

cortjakje
21 augustus 2006, 16:02
Onzin ik heb er een en dieklinkt geweldig en speelt super.

Micro-e
21 augustus 2006, 16:19
Er staat toch niet dat hij kut klink en bagger speelt....
Hij is alleen van mindere onderdelen

cortjakje
22 augustus 2006, 15:10
Is de spitfire 1 nog steeds nieuw te koop?

E-J
22 augustus 2006, 17:17
Jep, het is de (Spitfire) VS1...hij staat niet op de JIC site, maar hij wordt zeker nog steeds gemaakt...die site is niet helemaal up to date meer...ik heb me laten vertellen dat die binnenkort vernieuwd wordt. :)

P.s. ik ga waarschijnlijk een Comet kopen met Tobacco Sunburst body, esdoorn toets en zwarte slagplaat 8-)

cortjakje
22 augustus 2006, 17:46
Hoe zit het met de kwaliteit van de spitfire mk 1 en dan met het glimmende london city logo ?

Pun
22 augustus 2006, 18:13
Ik ben nog helemaal lyrisch over de mijne.....



http://img.photobucket.com/albums/v644/sugarfish/DSCN2940.jpg

Passen normale Tele slagplaten op de Comets?

Want als ik er eentje een keer ga halen word dat ook een zwarte en wil ik er ook een zwarte slagplaat op zetten.
Heb ik tenminste een goede back-up tot dat ik een Jaguar kan betalen :)

ACSlater
22 augustus 2006, 20:08
Passen normale Tele slagplaten op de Comets?

Ja, het kan zijn dat enkele schroefjes niet helemaal recht in de gaatjes passen en dat je er wat af moet vijlen hier en daar.

sugarfish
22 augustus 2006, 22:04
Ik heb inderdaad wat moeten bijvijlen en de schroefgaatjes zitten er niet helemaal netjes boven maar een beetje passen en meten en het komt goed zoals je ziet!:cooler:

Pun
23 augustus 2006, 01:37
Goed om te weten :)
Bedankt voor de antwoorden.

Hector_Tsolodimos
23 augustus 2006, 08:59
London City rulez!! hehe
ik ben er zeer tevreden over, maar ik wil de elementen laten vervangen, ik wil er echt TYPERENDE (single coil) elementen in laten zetten, zou de vintage serie voor de telecaster (Fender) me blij kunnen maken? En hoe test ik eigenlijk elementen!!? ik bedoel: ik kan dat eigenlijk alleen weten als ze ze voor me inbouwen.. toch? voor de rest moet je op gevoel of op andere gitaren af gaan.. of toch niet helemaal?

ACSlater
23 augustus 2006, 12:39
London City rulez!! hehe
ik ben er zeer tevreden over, maar ik wil de elementen laten vervangen, ik wil er echt TYPERENDE (single coil) elementen in laten zetten, zou de vintage serie voor de telecaster (Fender) me blij kunnen maken? En hoe test ik eigenlijk elementen!!? ik bedoel: ik kan dat eigenlijk alleen weten als ze ze voor me inbouwen.. toch? voor de rest moet je op gevoel of op andere gitaren af gaan.. of toch niet helemaal?

Op de site van Seymour Duncan kun je elementen beluisteren in steeds dezelfde gitaar, versterker en rifje. Ik weet niet of Fender ook zoiets heeft. Zou eigenlijk wel moeten.

Hector_Tsolodimos
23 augustus 2006, 15:37
Op de site van Seymour Duncan kun je elementen beluisteren in steeds dezelfde gitaar, versterker en rifje. Ik weet niet of Fender ook zoiets heeft. Zou eigenlijk wel moeten.
hmm...idd
ik vind het alleen een beetje jammer/ toch ook wel eer cool dat ze er Seymour Duncan op zetten..op de elementen..
ik ga gauw even checken

Lucluc
23 augustus 2006, 16:16
London City rulez!! hehe
ik ben er zeer tevreden over, maar ik wil de elementen laten vervangen, ik wil er echt TYPERENDE (single coil) elementen in laten zetten, zou de vintage serie voor de telecaster (Fender) me blij kunnen maken? En hoe test ik eigenlijk elementen!!? ik bedoel: ik kan dat eigenlijk alleen weten als ze ze voor me inbouwen.. toch? voor de rest moet je op gevoel of op andere gitaren af gaan.. of toch niet helemaal?

Er zitten echt prima elementen in, dus waarom vervangen? Echt mooi in verhouding met elkaar, neck pickup niet teveel bass, brug pickup niet schel. Wat vind je er nu niet goed aan? En wat bedoel je met typerende single coils? Die er inzitten zijn zo tele als maar kan.

Axelll
23 augustus 2006, 17:41
Hulde aan london city!

Ik was vandaag bij Mels (samen met een maat) voor een amp, en m'n maat speelde over een London City Comet. We hadden beide echt iets van wow! Dikke sound over een Fender Hotrod en echt SUPPPPEER afgewerkt!

Hector_Tsolodimos
23 augustus 2006, 18:33
Er zitten echt prima elementen in, dus waarom vervangen? Echt mooi in verhouding met elkaar, neck pickup niet teveel bass, brug pickup niet schel. Wat vind je er nu niet goed aan? En wat bedoel je met typerende single coils? Die er inzitten zijn zo tele als maar kan.
toch heb ik het gevoel dat het nog IETS beter kan..

zjanke
23 augustus 2006, 19:06
Ligt er aan wat je ermee wil. Ik heb SD quarterpounders in mijn comet zitten en dat is minder Twang (maar meer scheur :rockon: ) maar wel beter als de orginele LC's. Overigens heb ik die orginele LC's verkocht aan Grayfink die ze weer in zijn Richwood heeft gezet en ook dat was een vooruitgang. Standaard LC pickups zijn dus beter dan standaard RW's :)

cortjakje
26 augustus 2006, 21:24
zoals meerdere mensen hier zeggen, voor dat geld zou ik hem zeker kopen, ik heb nu ongeveer een jaar de comet, en hij bevalt nog steeds helemaal super goed.

Ik heb nu ook een London city spitfire mk2, en die is ook echt super fijn.

Ik heb dus alleen maar goede lof over de LC gitaren

Ik heb de mk1 wat is het verschil dan?

Hector_Tsolodimos
26 augustus 2006, 21:46
Ik heb de mk1 wat is het verschil dan?
mk 2 is beter..
mk 1 zal wel zo iets als een Squier zijn.. en de MK 2 zal wel naar Fender kwaliteit neigen..
of klopt dit niet?

sugarfish
26 augustus 2006, 22:38
De Comet (tele) kent alleen de MK1
De Spitfire (strat) kent wel een MK2

Hector_Tsolodimos
27 augustus 2006, 11:09
De Comet (tele) kent alleen de MK1
De Spitfire (strat) kent wel een MK2
ja, en is het zo:
mk 1 spitfire = goedkoop
mk 2 spitfire en comet mk1 zijn even duur..kwaliteit zal adn ook wel het zelfde zijn..

Lucluc
27 augustus 2006, 13:41
Volgens mij heeft de spitfire mk1 keramische elementen en de hals niet dik gelakt. Vind ik wel fijn aanvoelen. De mk2 heeft zeker weten alnico magneten en is wat luxer afgelakt. Comet mk1 idem.

jimihattricks
27 augustus 2006, 16:33
godverdomme ik begin gas te krijgen voor zo'n blonde comet... voor die prijs, andere pups + tuners erin, s goed afstellen.. goddamn

Lucluc
27 augustus 2006, 17:28
Het leuke is dat de elementen al goed zijn, echt typisch tele.

Pun
1 september 2006, 19:40
Ik heb antwoord gekregen van Klomp, ze zeggen dat linkshandige comets niet geproduceerd worden.
Dat wordt dus, voor mij in ieder geval, een rechtshandige halen en dan omdraaien.
Ach ja, scheelt weer met het moeten zoeken naar een leuke linkshandige tele slagplaat zullen we maar zeggen...

Tupelo
1 september 2006, 19:54
Strak plan John, dat linkshandige gedoe van je bevalt me niet zo.
Hebben we zo weinig aan! :D

Pun
1 september 2006, 20:38
Strak plan John, dat linkshandige gedoe van je bevalt me niet zo.
Hebben we zo weinig aan! :D

:p







(+10 tekens)

Hector_Tsolodimos
1 september 2006, 20:51
godverdomme ik begin gas te krijgen voor zo'n blonde comet... voor die prijs, andere pups + tuners erin, s goed afstellen.. goddamn
pups en tuners zijn helemaal niet zo slecht hoor..mijne onstemt echt niet snel..totaal niet..zeker als je (vroeger) goedkope Squiers gewend was, zoals ik..

wrc_46
2 september 2006, 00:28
Dat kan ik alleen maar bevestigen, ik speel dagelijks en ik moet zeggen dat ze niet snel ontstemt.

E-J
2 september 2006, 10:49
Misschien dat de Comet in de loop der tijd is 'verbeterd'?

Hector_Tsolodimos
2 september 2006, 10:52
maakt mij geen F*** uit of dat zo is (denk het niet)
mijne doet het iig goed :D

sugarfish
2 september 2006, 18:11
Ik ben nog helemaal lyrisch over de mijne.....


http://img.photobucket.com/albums/v644/sugarfish/lc.jpg

...nog steeds helemaal lyrisch....

Hector_Tsolodimos
2 september 2006, 18:48
haha, mooi zo!

angus
14 september 2006, 21:11
'k Kocht vandaag zo'n blonde, man man... wat een gitaar... Qua afwerking, vrij goed en acceptabel voor de prijs. De sound, erg lekker, zoals een tele. In de winkel heb ik hem vergeleken met enkele mexicanen, maar de comet bleef ze toch evenaren...

joepie!, en nu spelen...

vulvasonic
14 september 2006, 21:14
Ik blijf me er ook over verbazen. Echt!
Ik heb het al duizend keer eerder gezegd, maar de strat van een leerling van me (London City dus) is echt een supergitaar die iedere vergelijking met de duurdere Fender broertjes aankan.

Aron Maiden
14 september 2006, 21:14
@: Hector_Tsolodimos

Je hebt PM,

Teminste al een week ofzo :P

Lucluc
14 september 2006, 21:23
Ik ben benieuwd of meer mensen bij deze gitaar last hebben van een microfonisch brugelement. Bij is het inmiddels verholpen 8-) Wat mij betreft is een van de bijzondere eigenschappen van London City dat de pickups gewoon goed klinken en dat is bij de meeste cheapo gitaartjes wel anders.

Hector_Tsolodimos
14 september 2006, 21:53
@: Hector_Tsolodimos

Je hebt PM,

Teminste al een week ofzo :P
wel? is dat: personal message?
ik ga nu even kijken.. nog nooit gecheckd

Aron Maiden
14 september 2006, 22:08
haha goedzo, dankjewel!!

Jorikjet
16 september 2006, 13:09
http://img.photobucket.com/albums/v644/sugarfish/lc.jpg

...nog steeds helemaal lyrisch....
waar heb je die slagplaat gekocht? Hij is geweldig namelijk, wil het ook op m'n komende tele :)

sugarfish
17 september 2006, 18:12
waar heb je die slagplaat gekocht? Hij is geweldig namelijk, wil het ook op m'n komende tele :)

Via gitaarbouwer in Zoetermeer. Ik zit nou niet achter mijn pc dus heb ik zijn gegevens even niet.
Ik mail jou morgen wel even zijn mailadres.

Pun
17 september 2006, 23:56
Via gitaarbouwer in Zoetermeer. Ik zit nou niet achter mijn pc dus heb ik zijn gegevens even niet.
Ik mail jou morgen wel even zijn mailadres.

Zou je dat mailadres ook even naar mij toe kunnen sturen, want ik vind dat motief inderdaad ook heel erg mooi, en kan zo'n slagplaat eigenlijk ook verder nergens vinden.

sugarfish
18 september 2006, 09:46
Let op dat die foto een vertekend gezicht geeft (lichtval), zie ook dit fotootje.
http://img.photobucket.com/albums/v644/sugarfish/comet.jpg

Hij heeft ook andere kleuren...
Ik heb jullie een mail gestuurd met zijn mailadres!

Pun
18 september 2006, 19:11
Sugarfish, bedankt voor de mail :)

rickert
18 september 2006, 19:14
Via gitaarbouwer in Zoetermeer. Ik zit nou niet achter mijn pc dus heb ik zijn gegevens even niet.
Ik mail jou morgen wel even zijn mailadres.

ZOETERMEEEEER!! hoe heette die dude 8-)

sugarfish
18 september 2006, 19:32
ZOETERMEEEEER!! hoe heette die dude 8-)

Rob Smit, gitaarbouwer en customizer.
Verkoopt dus ook veel onderdelen! Hij is momenteel heel druk met een aantal opdrachten. Hij heeft nog geen site (nog geen haast mee omdat ie voldoende werk heeft), maar die komt er nog wel.

MaxR
18 september 2006, 19:57
stel, ik wil een nieuwe gitaar. ik heb nu een cort g200 van 150 euro, leuke gitaar, speelt lekker, maar elementen en shit zullen wel niet optimaal zijn allemaal.

ga ik er dan op vooruit met een london city telecaster? ik vind die kleur zoals de tele van de topicstarter het mooist.

mexicaanse kosten iets van 450, en deze maar 200 ofzo? daarom vroeg ik het me af, hoe goed het geluid is, en ook in vergelijking met m'n huidige gitaar..

Hector_Tsolodimos
18 september 2006, 20:04
stel, ik wil een nieuwe gitaar. ik heb nu een cort g200 van 150 euro, leuke gitaar, speelt lekker, maar elementen en shit zullen wel niet optimaal zijn allemaal.

ga ik er dan op vooruit met een london city telecaster? ik vind die kleur zoals de tele van de topicstarter het mooist.

mexicaanse kosten iets van 450, en deze maar 200 ofzo? daarom vroeg ik het me af, hoe goed het geluid is, en ook in vergelijking met m'n huidige gitaar..
vraag je het eerst of of een tele wel wat voor je is
en ja, ik denk wel dat je er wat op vooruit gaat, maar niet super veel

MaxR
18 september 2006, 20:06
heb wel 'ns op tele's on ingeplugd gespeeld, ze liggen lekker en spelen (zeker met verlaagde actie) heel fijn.

maar het geluid ja, ik hou toch wel van muren distortion en daarvoor zou ik beter humbuckers kunnen hebben ofcourse..

BartL
6 december 2006, 14:01
Heej Mensen,
Ik had laatst een winkel op het oog waar ze Comets verkochten voor 209 euro. Ik meen in Amsterdam ergens. Iemand enig idee over welke winkel ik het heb?

Zijn er misschien nog goedkopere aanbieders?

Lucluc
6 december 2006, 14:21
Zijn er misschien nog goedkopere aanbieders?

Ja, Farida kost 175 euro en goedkoper.

RvB
6 december 2006, 15:33
Ja, Farida kost 175 euro en goedkoper.

Ik denk dat hij dealers bedoeld, geen goedkopere gitaar dan London City ;).

BartL
6 december 2006, 15:35
Ik denk dat hij dealers bedoeld, geen goedkopere gitaar dan London City ;).
Juistem :)

Anders ging ik wel voor de Wehkamp gitaar :D

RvB
6 december 2006, 15:38
Ik denk dat €209,- de laagste prijs die er zijn als je hem nieuw wilt kopen. Ik kom ze niet goedkoper tegen (maxguitar €250,- House of Music €238,95).

Maar ben ook wel benieuwd of ze nog goedkoper te krijgen zijn :D

Spitfire
6 december 2006, 15:54
Zijn dit nou echt de beste budget-telecasters die je kunt krijgen? Of zijn de iets duurdere Squier modellen beter?

Lijkt me wel een leuk gitaartje namelijk :)

Hector_Tsolodimos
6 december 2006, 15:58
Zijn dit nou echt de beste budget-telecaster die je kunt krijgen? Of zijn de iets duurdere Squier modellen beter?

Lijkt me wel een leuk gitaartje namelijk :)
als ik me niet vergis (ik heb em ook) is deze beter dan een nieuwe Squier (ik heb het niet over jaren 80 Squiers enz enz enz)

sugarfish
6 december 2006, 16:10
Hier in Den Bosch waren ze 225 euro bij Klomp Muziek. Ben ze ook nog niet goedkoper tegengekomen.

Die Farida schijnt niet alleen goedkoper te zijn, maar daarvan beweren ze dat ie uit dezelfde fabriek komt en met dezelfde materialen is gemaakt!




http://img.photobucket.com/albums/v644/sugarfish/lc.jpg

...nog steeds helemaal lyrisch....

Het blijft een lekker ding die LC tele.....

BartL
6 december 2006, 16:26
Ik heb dus al email contact gehad met die zaak waar ze ze voor 209 verkochten. Ben alleen vergeten hoe die winkel heette en wat het email adres was.

:(

d'oh
6 december 2006, 18:53
groove factory drachten

Pun
6 december 2006, 18:56
http://www.groove-factory.nl/catalog/indexfront.php

Linkje voor de mensen hier (ben te lui om direct naar de LC Comets te linken).

Jammer dat ze wel 60 euro willen rekenen voor het ombouwen naar linkshandig, waar ik het misschien bij Klomp voor niets kan laten doen (als de topkam heel blijft bij het eruit halen).
Prijs bij Klomp is trouwens wel 240 euro en niet 225, geloof ik.

Lucluc
6 december 2006, 19:46
Die Farida schijnt niet alleen goedkoper te zijn, maar daarvan beweren ze dat ie uit dezelfde fabriek komt en met dezelfde materialen is gemaakt!

Juist, dus als je goedkoper wilt, dan zou ik zeker even die Farida testen. Als het verschil alleen in de headstock zit, dan kan je in ieder geval kiezen of je dat een verschil van 75 euro waard vindt.

Los van dit advies: afdingen bij een winkel is voor mij heel normaal. Je zegt gewoon bij je lokale muziekboer dat jij hem voor 209 euro wilt. 99% kans dat het lukt. Of durf je dat alleen als je iets 2e hands op marktplaats koopt?

sugarfish
6 december 2006, 20:02
Prijs bij Klomp is trouwens wel 240 euro en niet 225, geloof ik.

ooh, dan hebben ze prijs aardig verhoogd als dat zo is!

BartL
6 december 2006, 23:46
groove factory drachten
Tack så mycket! :)

Scip
7 december 2006, 09:29
Ik heb een ibanez AXD 71

is een london city comet beter?

Azrael
10 februari 2007, 01:02
Ik heb hem ook mensen! Binnenkort wat foto's ervan. Het is echt een FANTASTISCHE gitaar! Kan het echt niet anders zeggen. Hij voelt perfect aan. de pickups zijn super met echte tele klank, je kunt er flink gevoel in leggen in je spel want de gitaar reageert goed, fretwerk is goed, afwerking is goed, sustain is super (string-trought zelfs mocht het uitmaken zoniet, staat het gaaf) en ga zo maar door. Hij is 100% zeker kwalitief gelijk aan de Fenders die ik in mijn handen heb gehad zoniet beter (meen ik heel serieus). En tja , hij kost geen drol he....
Intonatie is ook goed, maar blijft met een tele met slechts 3 zadels altijd een compromis. Maar je kunt ze ook nog wat verschuiven dus ik denk dat het bijna perfect krijgen mij wel gaat lukken. De knoppen en de schakelaar voelen ook goed aan. De stemknoppen voldoen in mijn ogen prima maar de zadel zou misschien wat grafiet erop mogen krijgen om het wat soepeler te laten lopen. Maar dat heb ik met andere gitaren ook, dus ik moet gewoon wat grafiet halen.


Ik zeg......KOPEN DIE HAP! :D
Binnekort haal ik ook hun Stratocaster. Kijken of die even goed is als hun Telecaster.

Lucluc
10 februari 2007, 11:51
Ik mis wel wat balans in de gitaar. De hoge tonen zijn te schel en de lage tonen te dof. Daaraan merk je goed dat het om een goedkope gitaar gaat. Een echt goed gitaar heeft een betere balans tussen de snaren. Ook is bij mijn comet het brugelement licht microfonisch en zijn de fretjes niet overal even goed vlak. Ook de tuners waren voor mij niet goed genoeg. De pickups vind ik wel goed klinken, die hoeven in mijn optiek echt niet vervangen te worden.

Toch ben ik erg te spreken over de comet en speel er graag op. :)

Azrael
10 februari 2007, 12:09
Ik mis wel wat balans in de gitaar. De hoge tonen zijn te schel en de lage tonen te dof. Daaraan merk je goed dat het om een goedkope gitaar gaat. Een echt goed gitaar heeft een betere balans tussen de snaren. Ook is bij mijn comet het brugelement licht microfonisch en zijn de fretjes niet overal even goed vlak. Ook de tuners waren voor mij niet goed genoeg. De pickups vind ik wel goed klinken, die hoeven in mijn optiek echt niet vervangen te worden.

Toch ben ik erg te spreken over de comet en speel er graag op. :)

Totally disagree hier. Hij klinkt bij mij perfect in balans met D'darrio snaren. Misschien ligt het ook aan welke spullen je gebruikt zoals met elke gitaar. In mijn ogen erg weinig met de kwaliteit te maken want ik weet zeker dat dat bij Fenders ook gewoon zo is. Het is maar net het model dat je pakt en bespeeld. Dat moet je gewoon liggen.
Microfonisch is hij hier ook totaal niet. Volume kan zo hard als de pest zonder dat gepiep. De tuners ga ik ook vervangen waarschijnlijk maarja......dat is het geld niet. Ik wil namelijk wat preciezere tuners hebben dan die erop zitten. Ik ben die van mijn Ibanez gewend en daar kun je fijner mee stemmen. Knal ik ook gelijk locking-tuners erop.

Denk ik er binnenkort nog eentje koop en dan ook gelijk een London City Stratocaster in het rood erbij. 'k Wordt nog London City fan hehehe...

Azrael
10 februari 2007, 12:19
Nog een vraagje.......heeft iemand misschien een foto van een London City met die tabacco-sunburst kleur? Ik vraag me af hoe dat eruit ziet want met de foto van hun site kan ik niks...

Hector_Tsolodimos
10 februari 2007, 12:21
ik heb hem zelf ook, en over de looks en de sounds ben ik 100% tevreden
alleen.. de bespeelbaarheid.. je moet er wel van houden en er aan wennen, en aangezien ik van oorsprong een Fender-strat spelen ben, heb ik, nja, niet echt moeite om op mijn tele te spelen, maar ik gebruik hem dan ook niet voor andere doeleinden dan het spelen van nummers met mijn band, waarvoor ik een andere sound nodig heb dan die van mijn strat
en de nummers die we met mijn band spelen zijn vrij simpel, dus dan hoef je ook geen gitaar te hebben waar je het best op speelt..

Brammibal
10 februari 2007, 12:32
http://img182.imageshack.us/img182/3710/img00106da7.jpg

Dit vond ik toen ik zocht op comet.

Azrael
10 februari 2007, 13:15
Thanks man , lijkt me een normale 2-tone sunburst dus. Gouden hardware erop knallen , maple nek inplaats van dat stomme rosewood (rotspul vind ik dat en het speelt niet lekker vergeleken met maple) singecoil-sized-humbucker in de brug et voila......Richie Kotzen! :D hehe

@Hector , zo zie je maar hoe persoonlijk bespeelbaarheid van een gitaar is. Ikzelf vind hem namelijk echt geweldig spelen en heb een onwijs lage actie (vind ik fijn). Ik was altijd onwijs fan van mijn Ibanez RG3120 nek maar ik vind de London City nek zelfs iets lekkerder. De London City bevalt zo goed dat ik waarschijnlijk mijn RG3120 verkoop.

Ik was al tele-fan maar nu is het nog erger! :D

Lucluc
10 februari 2007, 14:11
Totally disagree hier (...) In mijn ogen erg weinig met de kwaliteit te maken want ik weet zeker dat dat bij Fenders ook gewoon zo is.

Custom shop, AV, MIA, MIJ, MIM, pre/post CBS, het is maar net wat je onder Fender verstaat en wat je onder een goede gitaar verstaat. Zet eens een American Standard naast een tele uit 1965. Zoek maar op overeenkomsten, dan ben je snel klaar :)

Voor het geld is die comet hartstikke leuk, maar de kwaliteit laat wel wat te wensen over. Ik speel trouwens ook met d'addario snaren en over een tremolux versterker.

Azrael
10 februari 2007, 14:29
Custom shop, AV, MIA, MIJ, MIM, pre/post CBS, het is maar net wat je onder Fender verstaat en wat je onder een goede gitaar verstaat. Zet eens een American Standard naast een tele uit 1965. Zoek maar op overeenkomsten, dan ben je snel klaar :)

Voor het geld is die comet hartstikke leuk, maar de kwaliteit laat wel wat te wensen over. Ik speel trouwens ook met d'addario snaren en over een tremolux versterker.

Laat ik het zo zeggen. Hij doet niet onder voor een goede American Tele van een veelvoud duurder in mijn ogen. Hoogstens de tuner vind ik een "minpunt" maar dat kost geen drol om te fixen. Ik bedoel......die gitaar kost nog geen 200 euro. Paar tientjes erbij en je hebt nieuwe tuners. Er staat alleen op de gitaar geen Fender. Dat maakt hem bij de meesten bij voorbaat al slechter.

Lucluc
10 februari 2007, 14:36
Laat ik het zo zeggen. Hij doet niet onder voor een goede American Tele van een veelvoud duurder in mijn ogen.

Tja, dit zal dan wel 'ons' twistpunt blijven. In mijn ogen doet de comet op alle tereinen onder voor een Am. Standard. Dit neemt niet weg dat ik persoonlijk ook kies voor de comet, omdat hij voor het geld erg goed is en omdat ik geen zin meer heb om mijn gitaar steeds in de gaten te moeten houden als ik ermee op stap ga. Zet er andere tuners op, stel hem heel erg goed af en je hebt een prima gitaar. Ik zou het ook nog steeds vervelend vinden als hij wordt gestolen, maar dan heb je zo weer een nieuwe.

Azrael
10 februari 2007, 14:43
Tja, dit zal dan wel 'ons' twistpunt blijven. In mijn ogen doet de comet op alle tereinen onder voor een Am. Standard. Dit neemt niet weg dat ik persoonlijk ook kies voor de comet, omdat hij voor het geld erg goed is en omdat ik geen zin meer heb om mijn gitaar steeds in de gaten te moeten houden als ik ermee op stap ga. Zet er andere tuners op, stel hem heel erg goed af en je hebt een prima gitaar. Ik zou het ook nog steeds vervelend vinden als hij wordt gestolen, maar dan heb je zo weer een nieuwe.

Agh , het is geeneens een twistpunt. Ik mag blij zijn dat ik ze kwalitief bij mijn gitaar zo gelijk vind. Scheelt me een hoop centen :D
Wel erg fijn inderdaad dat hij zo goed als backup is. Ik koop er in iedergeval nog een dat is zeker. Daar ga ik dan een flinke pickup in zetten en lekker mee scheuren. Kan mijn Ibanez mooi marktplaats op.

Lucluc
10 februari 2007, 16:28
Ik wil er ook zeker nog een met maple neck, of het nou een comet of spitfire is.

Azrael
10 februari 2007, 16:56
Ik wil er ook zeker nog een met maple neck, of het nou een comet of spitfire is.

;) Zal eens kijken of ik dalijk een foto kan plaatsen mhuhahahaah!

Tupelo
10 februari 2007, 17:04
Ik ben er nog niet uit.
Recent een paar keer op de LC van een maat van me gespeeld.
En hoewel ik het een aardige gitaar vind snap ik de algehele ophef over het ding nu ook weer niet helemaal.
Ding leek trouwens niet gelakt te zijn, maar ondergedompeld in de lak ofzo.

Azrael
10 februari 2007, 17:06
Ik ben er nog niet uit.
Recent een paar keer op de LC van een maat van me gespeeld.
En hoewel ik het een aardige gitaar vind snap ik de algehele ophef over het ding nu ook weer niet helemaal.
Ding leek trouwens niet gelakt te zijn, maar ondergedompeld in de lak ofzo.

Misschien had je maat een slechte gitaar te pakken? Maandagmorgen model moet kunnen bij zo'n prijs.
Die lak moet je inderdaad van houden maar ik vind het persoonlijk heerlijk. Doet niks aan de klank af maar is wel lekker stevig. En ik vind het super staan.

Azrael
10 februari 2007, 17:39
As promised......is die dan! Paar foto's met mijn mobieltje genomen....... In het echt is hij nog veel mooier. String-trough body ook! Ben er helemaal blij mee! 3-tone sunburst met Maple nek! JAJAJA dat hebben jullie niet he! hehe
http://img115.imageshack.us/img115/4534/dsc00238vk5.jpg
http://img129.imageshack.us/img129/3424/dsc00240jq5.jpg
http://img407.imageshack.us/img407/3948/dsc00237yu6.jpg
http://img248.imageshack.us/img248/3401/dsc00244zh3.jpg

Lucluc
10 februari 2007, 20:59
Ik dacht dat de maple neck versies alleen met een zwarte body werden geleverd. Hoe zit dat?

E-J
10 februari 2007, 21:29
Erg mooi Azrael! Nu nog een zwarte slagplaat ;)

Lucluc, sommige mensen willen een maple toets, daarom kunnen sommige winkels de halzen verwisselen...

Azrael
11 februari 2007, 18:22
Erg mooi Azrael! Nu nog een zwarte slagplaat ;)

Lucluc, sommige mensen willen een maple toets, daarom kunnen sommige winkels de halzen verwisselen...

Idd EJ ;)

Maar die zwarte slagplaat........nah....ik koop er nog eentje binnenkort dus ik vind het wel best zoals hij nu is. De volgende Telecaster krijgt een hotrail in de brug waarschijnlijk en wordt lekker ruig om zwaarder werk op te kunnen spelen. Uiteraard weer met een maple halsje. Een strat wil ik ook kopen van London City om het feest compleet te maken. Maar de Telecaster met normale pickups zal mijn hoofdgitaar blijven. Zalige sound!

RolandT
11 februari 2007, 19:07
Kan iemand mij iets meer over het bedrijf LC vertellen? Hebben die geen website? Ik zie zo'n goedkope comet wel zitten...

E-J
11 februari 2007, 19:12
London City is een Nederlands bedrijf, maar laat de gitaren, versterkers lekker goedkoop bouwen in China. In de jaren '70 hebben ze ook bestaan, toen stonden hun versterkers bekend als de 'poor mans Marshall' geloof ik.

Dit is hun website:
http://www.jic.nl/

Klik vervolgens op de gitaar, dan rechtsboven op LC ;)

Azreal,
Ik ben nu bijna klaar met het shielden van mijn LC Strat. Ik heb er net nieuwe potmeters, switch en een miniswitch op gezet, een Dimarzio FS-1 heb ik al eerder in de brug gemieterd voor een wat dikker geluid & meer output. De hals zal ik binnenkort ook nog eens flink opschuren, er zit nogal veel lak op! Dit blijkt ook zo te zijn bij de Comet's... het zijn in ieder geval erg fijne gitaren, ik heb al op meerdere Mexicaanse Fenders gespeeld en ook op wat Amerikaantjes...eigenlijk doet zo'n Spitfire er nauwelijks voor onder, afgezien van afwerking en naam...

RolandT
11 februari 2007, 22:15
Kan iemand eens wat fotos plaatsen van de Butterscotch Blonde comet? De website foto is niet zo duidelijk hoe die kleur juist is...

Azrael
11 februari 2007, 22:34
London City is een Nederlands bedrijf, maar laat de gitaren, versterkers lekker goedkoop bouwen in China. In de jaren '70 hebben ze ook bestaan, toen stonden hun versterkers bekend als de 'poor mans Marshall' geloof ik.

Dit is hun website:
http://www.jic.nl/

Klik vervolgens op de gitaar, dan rechtsboven op LC ;)

Azreal,
Ik ben nu bijna klaar met het shielden van mijn LC Strat. Ik heb er net nieuwe potmeters, switch en een miniswitch op gezet, een Dimarzio FS-1 heb ik al eerder in de brug gemieterd voor een wat dikker geluid & meer output. De hals zal ik binnenkort ook nog eens flink opschuren, er zit nogal veel lak op! Dit blijkt ook zo te zijn bij de Comet's... het zijn in ieder geval erg fijne gitaren, ik heb al op meerdere Mexicaanse Fenders gespeeld en ook op wat Amerikaantjes...eigenlijk doet zo'n Spitfire er nauwelijks voor onder, afgezien van afwerking en naam...

De tremolo hoeft dus ook niet vervangen te worden en functioneert gewoon goed? Geinig :)
Moet zeggen dat ik aan de hoeveelheid lak inmiddels wel gewend ben. Goed schoonhouden die hals, spelen met schone handen en weinig kracht zetten kom ik al een heel eind. Op het fretboard vind ik die lak wel juist wel weer wat hebben. De gitaar krijgt qua look wel iets meer karakter erdoor vind ik. Genoeg Fenders met zoveel lak gezien ook. Maar net welk type tele je koopt. Agh, niks dat wat schuurpapier of staalwol niet verhelpt.

Zit alleen nog te twijfelen welke kleur telecaster ik wil..........candy apple red of toch maar weer 3-tone sunburst.

E-J
12 februari 2007, 16:39
De tremolo hoeft dus ook niet vervangen te worden en functioneert gewoon goed? Geinig :)
Moet zeggen dat ik aan de hoeveelheid lak inmiddels wel gewend ben. Goed schoonhouden die hals, spelen met schone handen en weinig kracht zetten kom ik al een heel eind. Op het fretboard vind ik die lak wel juist wel weer wat hebben. De gitaar krijgt qua look wel iets meer karakter erdoor vind ik. Genoeg Fenders met zoveel lak gezien ook. Maar net welk type tele je koopt. Agh, niks dat wat schuurpapier of staalwol niet verhelpt.

Zit alleen nog te twijfelen welke kleur telecaster ik wil..........candy apple red of toch maar weer 3-tone sunburst.

De tremelo is goed ja :) Niets mis mee...gewoon even de gitaar goed laten afstellen en de tremelo ontstemt de gitaar nauwelijks tot niets... ik heb ooit eens een veertje erin gemieterd, wat de arm wat preciezer of zoiets zou maken, nou daarmee heb ik die arm dus flink verkloot haha. Hij is flink afgesleten...binnenkort maar eens olie erin mieteren ofzo, dan gaat hij weer wat soepeler (de arm kraakt en piept nu een beetje). Maar dit heeft de tremolo niet slechter gemaakt hoor! Ik heb de arm trouwens wel wat verkort... wat heb ik niet veranderd :D Beetje pimpen kan geen kwaad...

Ik moet nu nog even extra koperfolie zien te vinden hier, dan zal ik wel een fototje posten van mijn Spitfire if you want ;)

Azrael
12 februari 2007, 16:54
De tremelo is goed ja :) Niets mis mee...gewoon even de gitaar goed laten afstellen en de tremelo ontstemt de gitaar nauwelijks tot niets... ik heb ooit eens een veertje erin gemieterd, wat de arm wat preciezer of zoiets zou maken, nou daarmee heb ik die arm dus flink verkloot haha. Hij is flink afgesleten...binnenkort maar eens olie erin mieteren ofzo, dan gaat hij weer wat soepeler (de arm kraakt en piept nu een beetje). Maar dit heeft de tremolo niet slechter gemaakt hoor! Ik heb de arm trouwens wel wat verkort... wat heb ik niet veranderd :D Beetje pimpen kan geen kwaad...

Ik moet nu nog even extra koperfolie zien te vinden hier, dan zal ik wel een fototje posten van mijn Spitfire if you want ;)

Yeah yeah yeah! Pictures we want! :D

Ik heb zelf de Spitfire II in Candy Apple Red bestelt nu. London City nummer 2 zo blij ben ik met die dingen. Mijn Comet ontstemt ook nauwelijks meer. Met de stemknoppen had het ontstemmen ook niks te maken (leek me al stug want er zit totaal geen speling in). Gewoon wat grafietpoeder (potlood in mijn geval) op de nut did the trick.

En bummer.....krijg net te horen dat de Spitfire Candy Apple Red pas over 4 maanden leverbaar is. Ze zijn nogal populair die London Cities zo blijkt. Misschien ga ik wel even rondbellen bij andere winkels of ze hem nog hebben.

E-J
12 februari 2007, 16:56
Yeah yeah yeah! Pictures we want! :D

Ik heb zelf de Spitfire II in Candy Apple Red bestelt nu.

Na-aper :D

Azrael
12 februari 2007, 17:00
Na-aper :D

Sssssssst....niet doorvertellen. Het leuke is ook dat de gitarist uit mijn band net zo'n gitaar heeft maar dan als Fender American Strat. Wordt lachen dus :D

Lennartmot
12 februari 2007, 17:10
Een vriend van mij heeft er zo eentje.. Erg fijn ding, snelle hals goeie bespeelbaarheid. Ik heb samen met hem het element en de tuners vervangen.. Een seymour mini humbucker en schaller locking tuners erop gezet.. Goed te doen en dan heb je een erg fijne gitaar..

Azrael
12 februari 2007, 18:50
Heb er net een nieuw setje snaren opgezet. Er zat D'darrio 0.009 normaal op, maar ik heb er nu 0.010 / 0.052 opgezet. Zo'n light top heavy bottom setje. Wat een klank nu zeg......nog vele malen beter dan 0.009 normaal en omdat ik een hele lage actie heb speelt het amper slechter. Ik zou zelf willen zeggen dat het lekkerder speelt omdat de snaren nu iets strakker aanvoelen met aanslaan. Qua fretten maakt het weinig uit...ze liggen al zowat op mijn fretboard dus dat wordt met 0.010 niet moeilijker. Echt toppy! Heerlijke gitaar om op te jazzen is het voor mij! Zou je niet denken van een tele met lipstick pickup maar dat gaat echt geweldig!

Dylan61
13 februari 2007, 13:02
Wil je een nog betere Comet Telecaster dan moet je proberen er misschien een voor Serienr 50 te krijgen, er waren er als proef namelijk 50 van gemaakt voor de hype in gitaarnet.

De slagplaat van mijn nr 0017 is standaard wit, de schotch-butter look is donkerder dan de huidige en heeft in het geheel een meer vintage look.

Ik heb hem wel eens opengegooid en hij is zelfs van binnen perfect afgewerkt.

Geluid is warmer en minder snappy en ice dan mijn Fender Deluxe.

Vergeleken met wat er nu te koop is zie ik aan mijn Comet dat deze met de hand is afgewerkt, afgesteld, frets zijn perfect en niet scherp enz.

Azrael
13 februari 2007, 13:42
Wil je een nog betere Comet Telecaster dan moet je proberen er misschien een voor Serienr 50 te krijgen, er waren er als proef namelijk 50 van gemaakt voor de hype in gitaarnet.

De slagplaat van mijn nr 0017 is standaard wit, de schotch-butter look is donkerder dan de huidige en heeft in het geheel een meer vintage look.

Ik heb hem wel eens opengegooid en hij is zelfs van binnen perfect afgewerkt.

Geluid is warmer en minder snappy en ice dan mijn Fender Deluxe.

Vergeleken met wat er nu te koop is zie ik aan mijn Comet dat deze met de hand is afgewerkt, afgesteld, frets zijn perfect en niet scherp enz.

Mijn afwerking is perfect.......hij is perfect afgesteld, mijn frets zijn niet scherp (verre van ik vind ze boterzacht), mijn geluid is geweldig. Ik zie de meerwaarde niet van een van de eerste comets. Beetje nep hype als je het mij vraagt. Pas nog zo'n sukkel op markplaats gezien. Vroeg die 300 euro zo van "ja , zo worden niet meer gemaakt". Losers....
Of ik heb een hele goede comet toevallig (lijkt me stug want ze zagen er allemaal goed uit toen ik even snel keek), of jij hebt op brakke comets gespeeld.

Pre/post-lawsuit maarnee.......London City heeft wat nieuws. Geweldige gitaren met een serienummer van 1 tot 50! Daarna ging het hard bergafwaards met de kwaliteit... :seriousf:

Dylan61
13 februari 2007, 14:25
Zijn wij toch allebei blij!

Azrael
13 februari 2007, 14:26
Zijn wij toch allebei blij!

Dat is in iedergeval geen speculatie maar een feit! :D