PDA

View Full Version : lekker spul gezocht



Hector_Tsolodimos
14 augustus 2006, 21:55
ik heb de volgende dingen: zie mijn handteking onder mijn post

nu speel ik voornamelijk blues, zoals SRV, Jimi Hendrix en improvisatie
ook speel ik in een 'moderne' band met muziek als Arctic Monkeys en The Strokes, Oasis, Red Hot Chili Peppers en ga zo maar door..

nu wil ik: een lekkere, heerlijke drive pedaal
welke raden jullie me aan?
Fulltone fulldrive? is dat wat voor blues? hij lijkt me ook vrij veelzijdig (incl. booster) winkelwarade: 250 (tweedehands gezien voor 170.. moet ik rennen??)
Fulltone Fat-Boost? 230 euries in de winkel
iets anders?
de bekende TS 808?

en ja.. bla bla bal.. je moet testten.. dat weet ik wel..maar ik wil even weten of het uberhaupt de moeite waar is om dat te doen
+
is het niet heel erg slim om mijn versterker mee te nemen? ik heb het gevoel dat ie wel eens raar wil reageren met effectpedalen.. bij Boss DS-2 klonk er echt zo slecht.. dat ik begon te huilen.. heb em dus ook verkocht..

nog aanraders?

the feable
14 augustus 2006, 22:08
Marshall Bluesbreaker, MXR boost/overdrive, Carl Martin of misschien een van die vox buizenpedalen.

Punt
14 augustus 2006, 22:28
Fulltone OCD!

the feable
14 augustus 2006, 22:38
Inderdaad! Helemaal vergeten!! OCD!

bieke
16 augustus 2006, 11:37
de nieuwe Banzai Fireball
190€ introductieprijs
ik vind mijn Fireball ng altijd pittiger klinken dan een Fulldrive2

Letsgo21
16 augustus 2006, 12:30
Fulltone OCD!

Klinkt echt wel lekker!!! (robin trower mp3 op hun site)

FruscianteFan
16 augustus 2006, 12:49
+
is het niet heel erg slim om mijn versterker mee te nemen? ik heb het gevoel dat ie wel eens raar wil reageren met effectpedalen.. Het lijkt me verstandiger om dat te overleggen met de winkel dan om hier te vragen :)

Erikt
16 augustus 2006, 13:27
Die Fulltone dingen zijn zeker oke. Maar kijk ook eens naar een combinatie van ProcoRat2 + Ibanez TS9.

tillens
16 augustus 2006, 17:33
De Fulldrive 2 vind ik persoonlijk niet heel veel aan..
Ik zelf heb een cold fusion van banzai en ben daar zeer tevree mee. Ook een ts9 is erg leuk mits je weet hoe je em moet gebruiken. De time machine boost is ook vrij ruig te krijgen met de juiste instellingen. Ik heb ook een fatboost kloon, van hot wire audio, van speeddemon dus... tijdje te koop gestaan maar niemand had interesse!

Succes!

ps de fireball is inderdaad een pedal wat ik nog wil horen!

Mitch
16 augustus 2006, 17:51
Inderdaad! Helemaal vergeten!! OCD!

In een Fender/Fender setup misschien niet de handigste, qua scherpte. Tophoog wordt daar een beetje pentrant mee als je niet oppast. Liever iets met wat meer compressie of wat meer afronding van het tophoog in de 'goede TS kloon' hoek.

En neem zeker je amp mee als het een kieskeurige is ;)

Gear Slut
22 augustus 2006, 07:30
Ik heb nu een Carl Martin Plexi-Tone en die bevalt me prima want hij tovert mijn fender blues deluxe om in een Marshall. Wees voorzichtig met de level en de boost want er zit heel veel gain in. Er zijn nog meer pedalen van C M.
Guitar Player gaf deze maand een editors pick aan de Radial Tonebone Plexitube: heel veel tone shaping.

10Man
22 augustus 2006, 11:20
Ik ben ook zeer te spreken over mijn CM Heavy Drive in combinatie met een fender-fender setup. Hij haalt het schelle ervan af, en heeft lekker veel laag.

Voor de lowgain kan ik de Barber LTD aanraden. Op hun site staan mooie samples die een aardige impressie geven.

Als ik jou was zou ik vooral veel thuis uitproberen (door te lenen of tweedehands te kopen en als het niet bevalt voor dezelfde prijs te verkopen).

Pun
22 augustus 2006, 18:30
Ik heb zelf een Carl Martin Crush Zone.
Had een shit load dure pedaaltjes uitgeprobeert, uiteindelijk de Crush Zone van 79 euro ook maar geprobeert. En toen wilde ik dat ik die eerder geprobeert had.
Heerlijk geluid, ik vindt het een beetje een kruising tussen een Big Muff een Marshall versterker distortion. Beetje lastig je iets bij voor te stellen zonder het gehoord te hebben denk ik, maar goed.
Kan er trouwens ook een heerlijke crunch uithalen. En is ook een goede solo-booster voor m'n Big Muff.