PDA

View Full Version : Hey BLOK182!?!?!



Bins
29 november 2002, 11:13
Ik heb mijn zoom 510 terug :grin:
Lachen man, met die amp-sim en dan een paar oude pc-speakers eraan, is het perfect om mee te nemen naar de zanger/bassist enz om ideetjes uit te werken. Hij klinkt niet eens zo brak als ik had verwacht. (behalve de wah en octave dan :smile: ).
Heb jij nog leuke presets met amp-sim?
So far heb ik dit (gister 0m 1.30 na het repeteren nog zitten klooien) :

Clean:
pre drive: p1
gain: 2
main drive: m1
gain: 1
high: 5
low: 15
znr/amp: a2
lvl: 27
Sr/para: p1

Allround distortion (met wah of octave kan het ook, wel iets minder gain doen):
p1
10
m7
15
0
12
a3
25
sr

"Acceptabele" metal :smile:
p1
8
m8
20
-5
15
a9
25
sr

Ik ben nog op zoek naar iets "fuzzy" en "crunchy", dus als je het weet...
(Ik moet eigenlijk studeren nu :grin: )

BLOK182
29 november 2002, 16:12
Best leuk apparaartje he? Tis niet echt slecht vind ik, vooral de wat rustigere scheur klinkt wel aardig. Ik zal je presets een proberen, ik heb ook nog wat aardigs gevonden voor met een koptelefoon te werken, ik zal ze je anders wel ff als privebericht mailen. Of hebben meer mensen behoefte aan deze presets? Ik ga hem trouwens morgen over een JCM900 SL-X proberen, wordt leachen.

Bins
29 november 2002, 19:02
Ik gok dat we de enige hier zijn met een echte zoom 510 :smile:
Maar als je het hier post, dan kunnen andere mensen het weer terugvinden, mochten ze ooit tegen zo'n ding aanlopen. Dan hoeven ze er geen nieuw topic over te openen.

nirvana
30 november 2002, 19:34
ooit al gehoord van e-mail??

daron_kurt
30 november 2002, 19:38
Op 2002-11-30 19:34, schreef nirvana:
ooit al gehoord van e-mail??


Ik ben met Bins eens, is handig als het in dit topic word gezet...Ik ken namelijk nog iemand die er wel wat aan heeft! Nirvana, als je niks nuttigs te melden hebt, laat dan maar zitten aub....

nirvana
30 november 2002, 20:17
what the neuk, en jij had wel iets zinnigs te melden in het vorige bericht ofwa?

Ic3gl0vE
30 november 2002, 22:36
maar Nirvana, hier is een forum juist mooi voor. Ervaringen delen en andere mensen (die jij niet kent enzo) kunnen dat dan ook lezen :smile:

Bins
2 december 2002, 20:55
Blokkie, maar ben je dan, met je settings?
:smile:
De settings met mijn koptelefoon klinken minder door de pc-speakertjes en vice-versa.
Veel van de standaard presets, maar dan met amp sim en noisegate op 5-9, klinken best chill over die gare speakers. Wie had dat ooit gedacht...

BLOK182
3 december 2002, 20:39
Ik was er vandaag en gisteren niet echt goed aan, zeg maar ziek. Maarre, ik heb 2-3 instellingen die ik vaak (naja, vaak in de zin van "wanneer ik het ding uberhaupt gebruik) gebruik, waaronder A1, die moet je eens proberen op een wat hoger volume, dus level op dat pedaaltje instellen.

Bins
4 december 2002, 02:49
Hehe, ik heb toevallig net met de zanger zitten "jammen" bij hem thuis. A1 was idd de "preset of choice" :grin: (wel + a9)
Ik gebruik dat ding nu zo vaak man, met koptelefoon...Kan je nagaan hoe kicken een Vamp of Pod wel niet moet zijn.