PDA

View Full Version : Welke gitaar speelt Vernon Reid (Living colour)?



the sure thing
14 augustus 2006, 21:06
Hallo,

Op welke gitaren speelt Vernon Reed? Ik weet dat hij op HAMER gitaren speelt, maar welk type? En weet iemand ook of hij EMG elementen in zijn gitaar heeft? Zijn sound is COOOOLLLLL!!!

Tupelo
14 augustus 2006, 21:31
Gokje, Charvel, Jackson & Hamer.

Wouter J
14 augustus 2006, 21:44
Hij bespeeld de immiddels uit productie genomen Chapparal en Californian modellen van Hamer. Ik neem aan dat hij die nieuwe gitaren voor hem laat maken bij de Hamer Custom shop.
http://www.walltowallguitar.com/gallery/1250.jpg
Reid met een Sunburst Chapparal.
http://www.tampere.fi/musicfestivals/jazz05/gallery/yohimbe_reid002.jpg
Reid met wat waarschijnlijk zijn bekendste gitaar is: de Ying-Yang Custom Shop Hamer Chapparal

the sure thing
15 augustus 2006, 20:43
He Wouter J: NICE PICS!!! weet jij ook wat voor elementen er in zijn modellen zitten? VOor zover ik weet zijn het actieve EMG's, maar weet je ook welke?

Wouter J
16 augustus 2006, 03:27
He Wouter J: NICE PICS!!! weet jij ook wat voor elementen er in zijn modellen zitten? VOor zover ik weet zijn het actieve EMG's, maar weet je ook welke?

SA in de hals en midden positie en 81 bij de brug.

the sure thing
16 augustus 2006, 18:30
He Wouter J, hoe kom je aan al deze info? Ik zoek al dagen via Google maar kom er niet achter!

Wouter J
16 augustus 2006, 22:26
He Wouter J, hoe kom je aan al deze info? Ik zoek al dagen via Google maar kom er niet achter!


Via de ouderweste manier, door het lezen van interviews met de goede man in bijvoorbeeld Guitar Player.

aerdvark
20 september 2006, 20:52
Hee hallo,
Ik ben maar zo es wat aan het kijken op internet en kwam dus deze post tegen. Ik heb me speciaal geregistreerd hierzo omdat ik het super vind iemand te treffen die de chap cool vind.

Ik heb zelf een zwarte Hamer Chapparal uit 1987 voorzien van de EMG kirk hammet set (2 x SA (SIngle COils) en 1 x 81 Humbucker bij de brug).

Laten we zo stellen, in de lijn van mijn bezittingen is dit het enigste instrument wat al 10 jaar bij me is. Ik heb al een tijd geleden besloten om deze niet meer weg te doen. De bespeelbaarheid is super, de klank geweldig en de betrouwbaarheid is helemaal super.

Dit is er een voor het houden dat zeg ik je.
Kon ik er nog maar een vinden, in duitsland zie je ze vaker.

Ondertussen ben ik van plan om weer een epiphone explorer erbij te kopen. Ik heb er eentje gahd maar weer verkocht. Qua model vind ik die gitaar wel ietsspectaculairder dan de Chap. Maar ja, zo heb je nog wat te willen he.

Ik zie alleen het nut niet in van een Gibson explorer, ik bedoel, het zal allemaal wel maar ik ga niet meer als 1000 pleuro betalen voor een plank.

Dus wie nog een Epiphone Explorer heeft, liefst geen floyd erop. Voorkeur is zwart, mahony anders korina.
Gr. Aerdvark.