PDA

View Full Version : het grote stagg en andere mindere merken'' topic



sjoerd5
13 augustus 2006, 17:19
Ik wil wel eens weten wat iedereen hier tegen stagg heeft.
Waarom is Stagg zo slecht.
ik heb zelf een stagg les paul.
en daar is (tot nu toe) niks mis mee. (maar ik heb hem ook nog niet super lang)
Dus jongens kunnen we met ons allen ff een ander merk afzeiken.

brunodb
13 augustus 2006, 17:24
gewoon blij zijn dat jij wel een goeie hebt. er zijn er waarschijnlijk ook een heleboel slechte bij. en aangezien het budgetgitaren zijn worden ze vaak gekocht door beginners en die kunnen een goede van een slechte niet onderscheiden. en zo haalt stagg zich een slechte reputatie op de hals. maar als jij blij bent met de jouwe is da heel fijn voor jou en hoeft daar voor de rest niet veel meer over gezegd worden. er zijn al te veel stagg goed of niet goed-topics geweest. ik heb zelf al zowel goede als slechte staggs bespeeld dus ik weet waarover ik spreek. tis kwestie van een beetje uit te kijken. er is ook een groot verschil tussen een stag van 150 euro en 1 van 250 euro. de les paultjes zijn stukken beter dan de strat modelletjes. het valt op dat de mensen met slechte ervaringen met stagg over het algemeen een strat modelletje vast gehad hebben.

guitartub
13 augustus 2006, 17:25
Ben je blij met je Stagg? Nou, OKEE dan toch?
(Overigens zijn de gitaren van Stagg aan mij niet besteed!)

robert-gitarist
13 augustus 2006, 17:26
gewoon blij zijn dat jij wel een goeie hebt. er zijn er waarschijnlijk ook een heleboel slechte bij. en aangezien het budgetgitaren zijn worden ze vaak gekocht door beginners en die kunnen een goede van een slechte niet onderscheiden. en zo haalt stagg zich een slechte reputatie op de hals. maar als jij blij bent met de jouwe is da heel fijn voor jou en hoeft daar voor de rest niet veel meer over gezegd worden. er zijn al te veel stagg goed of niet goed-topics geweest. ik heb zelf al zowel goede als slechte staggs bespeeld dus ik weet waarover ik spreek. tis kwestie van een beetje uit te kijken. er is ook een groot verschil tussen een stag van 150 euro en 1 van 250 euro. de les paultjes zijn stukken beter dan de strat modelletjes. het valt op dat de mensen met slechte ervaringen met stagg over het algemeen een strat modelletje vast gehad hebben.

inderdaad,mee eens.

andoni
13 augustus 2006, 17:26
Ik heb 2 Stagg Les Pauls (bij 1 is de plug eruitgevallen bij het uitrekken van de kabel en kwam heel de elektronica er mee uit samen met vlokken houtschilfers, op de andere kon je niet benden of je snaar stond een octaaf lager/hoger) en 1 Stagg Strat in mijn handen gehad en vond ze vreselijk (vergeleken met gitaren die een maar ietsje duurder waren, Richwood o.a.), maar bij gitaren zijn er ook smaken en kleuren, dus als jij er tevreden mee bent, wie ben ik om dat tegen te spreken?

Ik raadt niemand Stagg aan door deze slechte ervaringen (had toen zelf een Squier strat van 200 euro die ik stukken beter vond), maar als jij er goede ervaring mee hebt, zoveel te beter. Ik ben wel akkoord dat (vooral op internetfora) maar wat geroept wordt zonder dat de persoon in kwestie ervaring met de gitaar heeft), maar IK loop met een brede boog om Stagg. Dat is evenwel persoonlijk en ik houd niemand tegen om er eentje te proberen, zou ze alleen niet aan een beginner aanraden zoals zoveel wordt gedaan door gitaarverkopers lijkt het wel tegenwoordig.

caliban
13 augustus 2006, 17:35
Als je zo voor stagg bent ga dan eens naar micks in sint-truiden die probeert je een stagg te verkopen zelfs als je een topgitaar wil

sjoerd5
13 augustus 2006, 17:39
ik zeg niet dat ik super dol op stagg

Wouter!
13 augustus 2006, 17:39
Niemand had wat tegen stagg als het een goed merk was, maar het is eenmaal zo dat ze veel slechte kwaliteit gitaren maken. Ik ken een vriend die heeft ook een goede gitaar, en dat is fijn voor hem.

guitartub
13 augustus 2006, 17:40
OK,

er kwam bij mij een keer iemand binnenstappen met een Stagg jazzgitaar. Het ding klonk dermate walgelijk slecht en voelde ook niet echt lekker aan. En dan te bedenken dat hij voor een paar luttele tientjes meer zich een Ibanez Artcore aan had kunnen schaffen, die toch echt veeeeel beter zijn. De man heeft ook heel snel die gitaar aan de wilgen gehangen en is letterlijk gestopt met gitaarspelen. Dan sla je dus m.i. de plank GIGANTISCH mis!

andoni
13 augustus 2006, 17:52
OK,

er kwam bij mij een keer iemand binnenstappen met een Stagg jazzgitaar. Het ding klonk dermate walgelijk slecht en voelde ook niet echt lekker aan. En dan te bedenken dat hij voor een paar luttele tientjes meer zich een Ibanez Artcore aan had kunnen schaffen, die toch echt veeeeel beter zijn. De man heeft ook heel snel die gitaar aan de wilgen gehangen en is letterlijk gestopt met gitaarspelen. Dan sla je dus m.i. de plank GIGANTISCH mis!
+1, het ergste is dat hier in België (weet niet hoe het in Nederland is) veel winkels je echt een Stagg in de handen duwen, alsof de rest van het aanbod er niet toe doet, vooral bij beginners, maar ook als je iets zoekt a la Epiphone of zo. Op den duur krijg je een afkeer van het merk gewoon door de manier waarmee het gepusht wordt. Hoeveel keer ik al in Belgische winkels heb moeten zeggen "GEEN STAGG", toen ik om een Les Paul oid te testen vroeg.

sjoerd5
13 augustus 2006, 17:53
ik zou de stagg voor beginners inderdaat afraden

Wouter!
13 augustus 2006, 17:53
+1, het ergste is dat hier in België (weet niet hoe het in Nederland is) veel winkels je echt een Stagg in de handen duwen, alsof de rest van het aanbod er niet toe doet, vooral bij beginners, maar ook als je iets zoekt a la Epiphone of zo.

Toen ik voor me eerste gitaar ging, kwamen ze (gelukkig) niet aanzetten met een stagg, het was wel een goedkope gitaar €150 met versterker. Maar toen ik zei dat ik Ibanez wilde keken ze toch wel even raar op voor een beginner;) maar dat is het voordeel als je eerst even kijkt wat goed is en wat niet.

brunodb
13 augustus 2006, 18:56
ibanez goed? enkel de dure ja.

de goedkope, het is niet alsof ze slecht gemaakt zijn. maar die klank? ronduit slecht. dan klinken de duurdere les paul modelletjes van stagg veel beter hoor. een vriend van mij is net begonnen met gitaar spelen, hij kwam even langs om zijn gitaar die hij gekocht had te laten keuren. het is een nieuwe ibanez. dewelke, daar heb ik geen idee van. heeft er maar iets van een 200 euro voor betaald. die klonk echt nergens naar. speelde wel ok.

ze daarna effe vergeleken met een andere vriend zijn stagg les paul. die stagg klonk veel warmer en ronder zowel clean als distorted. en daar waren we het alle drie volmondig over eens. ook die maat met zijn ibanez en die was er plots een heel stuk minder blij mee

RS-Rik
13 augustus 2006, 18:58
Mijn neefje heeft ooit een Stagg ding gehad en dat ding was echt merde! Toen kocht hij een Squier en dat ding is echt stuk-ken beter, voor een fractie meer kudo's

In een winkel heb ik voor de gein eens zo'n Stagg met uitlaten en race-blokjes in mn klauwen gehad, nou wat een rommel. Beetje duur voor open haardhout.

Squier, dat is het budget-merk waarmee ik goede ervaringen heb. In de band speel ik op een Squier Tele '72 en dat ding rockt echt de pan uit, kan een hoop hebben, benden etc maakt allemaal geen moer uit (string through) en zelfs de elementen klinken lekker.

Hector_Tsolodimos
13 augustus 2006, 21:02
+1, het ergste is dat hier in België (weet niet hoe het in Nederland is) veel winkels je echt een Stagg in de handen duwen, alsof de rest van het aanbod er niet toe doet, vooral bij beginners, maar ook als je iets zoekt a la Epiphone of zo. Op den duur krijg je een afkeer van het merk gewoon door de manier waarmee het gepusht wordt. Hoeveel keer ik al in Belgische winkels heb moeten zeggen "GEEN STAGG", toen ik om een Les Paul oid te testen vroeg.
waarom pushen ze dan? hebben ze er soms nog 500 staan die snel verkocht moeten worden ofzo?
als ik een gitaarzaak had, deed ik niet eens aan Stagg!!

sjoerd5
13 augustus 2006, 21:08
maare wat is beter een stagg of een strat kopie van 1of ander onbekend merk??

ACSlater
13 augustus 2006, 21:19
ik zou de stagg voor beginners inderdaat afraden

Dit vind ik een mooie raadgeving! Aan wie zou je een Stagg wel aanraden dan? aan profs? Het is en blijft brandhout imho. Er zijn zat goedkope kwaliteitsgitaren te vinden voor hetzelfde geld zoals London City ofzo.

lennaertn
13 augustus 2006, 21:24
Mss is een Stagg kopen alleen handig als je een neck nodig hebt voor een zelfbouw project :p

G.G.
13 augustus 2006, 21:29
Mss is een Stagg kopen alleen handig als je een neck nodig hebt voor een zelfbouw project :pNee, voor €75 euro kan je al een prima allpartsneck vinden.

Stagg is echt nergens goed voor, tenzij je toevallig een redelijke uit een partij weet te vissen.

Tupelo
13 augustus 2006, 21:30
Voor dat geld heb je ook een betere hals zonder hele Stagg erbij. ;)

Moet ik ff bijzeggen dat Stagg helemaal geen slechte beginnersgitaar hoeft te zijn, mijns inziens.
De enige Stagg die ik ooit in handen gehad heb vond ik best meevallen navenant de verhalen die ik er hier over lees.

FruscianteFan
13 augustus 2006, 21:45
maare wat is beter een stagg of een strat kopie van 1of ander onbekend merk??Ligt aan het onbekende merk.

Mitch_mashinguard
13 augustus 2006, 22:53
Stagg is juist een goed beginnersgitaar, als-ie snel kapot gaat weet je als beginner meteen dat je in de toekomst geen Stagg meer moet kopen en weet je waar je in het vervlog op moet gaan letten :p ..en ja, uit ervaring weet ik dat je ze ook in Nederland in je handen gedrukt krijgt. Gelukkig heb ik wel een goede gekregen...dankzij veel vakantiewerk heb ik nu het geld voor een beter merk:)
maar stagg ontstemt heel snel, en klinkt soms heel fout...

Rude Perception
13 augustus 2006, 23:06
Ik heb ook een aantal keer op een stagg les paul gespeeld. Hij klonk erg goedkoop. De hals vond ik niet heel slecht spelen, alleen ontstemde hij wel erg snel.

Ik vind de ontzettende negatieve publiciteit overdreven. Er is zeker veel beters te vinden voor die prijs, maar als je alleen naar de Les Paul kijkt die ik heb bespeeld viel het me mee (gezien de verhalen over stagg hier). Ik zeg dus niet dat Stagg niet echt slecht is, want misschien had ik toevallig een goede. Ik kan natuurlijkt al helemaal niets zeggen over de andere modellen van Stagg.

The Underdog
14 augustus 2006, 01:54
Ik ben geen persoon die iedere goedkope gitaar afzeikt, maar 99% van de staggs die ik bespeeld heb waren ronduit slecht. De "les paul" (my ass) is gewoon een grap. Ik heb het gevoel dat die gitaren van plastiek zijn. Al die gitaren hebben een vreselijk slechte hals en zijn ook nog extreem slecht afgesteld, wat voor beginners zeer moeilijk is. De teles, strats, etc, zijn bijna even tragisch: kromme halzen, fret buzz met actie van 2 cm,....
By the way, één van mijn elektrische gitaren (volcano) kost 99 euro en is een prachtgitaar vergeleken met die staggs.

Rude Perception
14 augustus 2006, 01:57
en zijn ook nog extreem slecht afgesteld,

Ik vind niet dat je daarop een gitaar mag beoordelen, want dat is zo gebeurd. Bovendien, een beetje gitaarzaak doet dat bij de aankoop voor je.

iwamoto
14 augustus 2006, 02:45
het moet weer he, potdomme, het moet weer he!
http://img430.imageshack.us/img430/4201/staggvoorlichtingvt4.jpg

overigens heb ik een keer 6 les pauls van stagg voor mn neus gehad....allemaal bagger :seriousf:

almarvk
14 augustus 2006, 08:55
De dag is nog maar amper begonnen en je hebt je goede daad alweer verricht!

Epic
14 augustus 2006, 09:39
maare wat is beter een stagg of een strat kopie van 1of ander onbekend merk??
Stagg is een onbekend merk. Alleen omdat de winkels er mee vol staan lijkt het of het iets is.

Het probleem met stagg is dit: http://www.staggmusic.com/?request=products, ze maken alles! Ze hebben 10 pagina's gitaren, allemaal gekopieerd van bekende modellen. Daarnaast nog keyboards, drumstellen etc etc.
Het gaat hier niet over kwaliteit, het gaat over kwantiteit.

Wat dat betreft lijken ze wel wat op behringer.

almarvk
14 augustus 2006, 09:44
Heel simpel; Stagg is een merk dat van alles op het gebied van muziek laat maken in verschillende fabrieken in de wereld. Zo zijn er goede spullen en slechte spullen. Een muziekstandaard van Stagg is prima, geen probleem. Maar een gitaar van Stagg is nu eenmaal van een lage kwaliteit, vaak slechte afwerking en geen gitaar om naar huis over te schrijven.

Veel beginnende gitaristen hebben een laag budget en daar komt Stagg om de hoek kijken. Vaak hebben deze gitaristen niet veel kennis en gaan ze op de looks af. Wij (gitaarnet gestapo o.a.) proberen jullie alleen maar te helpen. Daarom is er de FAQ met daarin opties en raden we andere merken/modellen aan.

Dus wees verstandig; kijk verder dan je neus lang is en koop geen Stagg gitaar!!

G.G.
14 augustus 2006, 10:03
De theorie is heel simpel:

Goed hout kost geld
Het bewerken van hout kost geld
Goed hardware kost geld
Goed lakwerk kost geld
Een goede aftstelbeurd kost tijd dus: kost geld

Een goeie kwaliteitscontrole kost geld (en een goeie kwaliteitscontrole die de misbaksels eruit vist en ze in de vuilcontainer gooit kost nog meer geld < dat wil een fabrikant natuurlijk nooit)

Import/export kost geld (invoerrechten, belasting, btw, verzending, verzekering, etc......)

En als je dan ook nog eens als fabriek, vervolgens importeur en vervolgens de muziekhandel winst moet maken op een gitaar van +/- €100 dan moet er ergens op bespaard worden.

Ik gok erop dat zo'n stagg de fabriekant aan mateeriaal ongeveer €10 moet kosten. En daar kan je natuurlijk niet al te veel van verwachten.

Als je ervanuit gaat dat de verkoopprijs meestal ongeveer 200% van de inkoopprijs is, dan weet je dat je niet veel mag verwachten.



Wat ik wel weer heel tegenstrijdig vind in ddit verhaal is dat sommige andere fabrikanten (bijv London City en Richwood) het wel voor elkaar krijgen om voor een zeer scherpe prijs (oke, is wel meer dan de prijs van een stagg) en redelijk instrument weten te fabriceren.

Ik kan iedereen met een krap budget adviseren te kijken naar een goedkope gitaar met een goeie basis. Dus goed hout en een stevige constructie!!!, Elementen, stemmechanieken etc. zijn altijd nog relatief goedkoop te vervangen.

Er zijn gewoon meer mensen die tevreden zijn over een goed geupgrade LC dan over een goed geupgrade stagg.

Mijn advies: Ben je een beginner en weet je niet precies waar je naar moet zoeken, blijf dan weg bij stagg. De kans is te groot dat je een onding treft. Of neem iemand mee met verstand, test er een heleboel en hoop dat er een goeie tussen zit.

In alle andere gevallen: Spaar nog heel even door.

FruscianteFan
14 augustus 2006, 10:56
Ik kan iedereen met een krap budget adviseren te kijken naar een goedkope gitaar met een goeie basis. Dus goed hout en een stevige constructie!!!, Elementen, stemmechanieken etc. zijn altijd nog relatief goedkoop te vervangen.Je hebt gelijk, hoewel er inmiddels even veel geld in upgrades voor mijn Squier zit, als dat ze nog waard is.

Maar toch, de meeste mensen met een krap budget weten er ook niet zoveel vanaf. Dan is het lastig vast te stellen of het hout goed is, of de constructie.

Je kunt wel een expert meenemen, maar als je dan een gitaar moet gaan afwijzen waar de winkelier bij is, ik spreek uit ervaring, is dat geen pretje.

Kim Wilson
14 augustus 2006, 11:07
...
Je kunt wel een expert meenemen, maar als je dan een gitaar moet gaan afwijzen waar de winkelier bij is, ik spreek uit ervaring, is dat geen pretje.
Ja hoor, dat gaat prima. Als de winkelier daar niet zo blij mee is, kan ik niet mee zitten. Als hij rommel aan de muur heeft hangen, is dat zijn probleem.

En anders zeg je dat de gitaar jou niet zo goed ligt. Kan ook. Je hoeft natuurlijk niet direct te zeggen dat het een kutgitaar is. Je kunt dat op vele manieren inpakken.
"Ja, hij is wel mooi, maar hij voelt toch niet zo lekker aan..."
"Toch vind ik dat [betreffende kleur] niet zo mooi..."

Mogelijkheden genoeg...

The Underdog
14 augustus 2006, 11:29
Ja hoor, dat gaat prima. Als de winkelier daar niet zo blij mee is, kan ik niet mee zitten. Als hij rommel aan de muur heeft hangen, is dat zijn probleem.

En anders zeg je dat de gitaar jou niet zo goed ligt. Kan ook. Je hoeft natuurlijk niet direct te zeggen dat het een kutgitaar is. Je kunt dat op vele manieren inpakken.
"Ja, hij is wel mooi, maar hij voelt toch niet zo lekker aan..."
"Toch vind ik dat [betreffende kleur] niet zo mooi..."

Mogelijkheden genoeg...
Ik heb geen probleem met het afwijzen van gitaren. Ik zeg gewoon wat het probleem is: scherpe frets, kromme hals, dode frets, slechte brug,...

sjoerd5
14 augustus 2006, 12:16
ach weetje kan mij t ballen dat ik een stagg heb


ja inderdaat bij feedstack hebben ze me snel stagg in me handen geduwd

ik vertel t hele verhaal zo wel

iwamoto
14 augustus 2006, 12:22
ach weetje kan mij t ballen dat ik een stagg heb


ja inderdaat bij feedstack hebben ze me snel stagg in me handen geduwd

ik vertel t hele verhaal zo wel
nee nu sjoerd! die tracks die je hoorde, zou dat met een stagg kunnen? dacht het niet he ;)

sjoerd5
14 augustus 2006, 12:42
nou Ik ging in april dit jaar naar Feedback Utrecht

om mijn 1e elk. gitaar te kopen
mijn oog was gevalen op de Dean evo Xm
dus ik daar heen (zonder al te veel kennis van hoe of wat)
dus ik kom daar was de dean evo op
dus kreeg ik snel een stagg in mn poten geduwd
ik weet wat me bezielde om die te nemen

maar tot nu doet ie t wel goed
maar ja k weet niet hoe andere klinken
maar heb ik er wel een goeie tussen uit gehaald

koennie
14 augustus 2006, 13:49
en daarmee is dit onzinnige zoveelste stagg topic tot zijn einde gekomen.

iwamoto
14 augustus 2006, 13:51
nou Ik ging in april dit jaar naar Feedback Utrecht

om mijn 1e elk. gitaar te kopen
mijn oog was gevalen op de Dean evo Xm
dus ik daar heen (zonder al te veel kennis van hoe of wat)
dus ik kom daar was de dean evo op
dus kreeg ik snel een stagg in mn poten geduwd
ik weet wat me bezielde om die te nemen

maar tot nu doet ie t wel goed
maar ja k weet niet hoe andere klinken
maar heb ik er wel een goeie tussen uit gehaald
als jij nou op de meeting zou komen, dan krijg je n paar stukken hout in je handen gedrukt, en dan kom je thuis, pak je die stagg, en dan speel je even, kijk je er boos naar, draait hem om....BAM! KUTGITAAR!!!! BAM BAM BAM!


:seriousf:

Hector_Tsolodimos
14 augustus 2006, 14:00
leuke strip :D

sjoerd5
14 augustus 2006, 20:21
ja ik zou m zo pleite doen maar... (geen geld)

sjoerd5
14 augustus 2006, 20:35
titel zegt genoeg maar neem m niet te sirieus

MarkS
14 augustus 2006, 20:40
titel zegt genoeg maar neem m niet te sirieus
OK dan. Met een STAGG in de open haard wordt de woonkamer eerder warm dan met een echte solid mahonie '59 Gibson LP. Het rookt wel iets meer vanwege het vocht.

Tupelo
14 augustus 2006, 20:42
Nahh, moet je je haard weer schoonmaken met al dat gesmolten plastic. :stop:

Kim Wilson
14 augustus 2006, 20:43
Met een STAGG kun je beter The Who nadoen.

andoni
14 augustus 2006, 20:46
titel zegt genoeg maar neem m niet te sirieus
Na aankoop van een Stagg volg je best een cursus Nederlands. En neem je ook best meteen een psychiater onder de arm :)

sjoerd5
14 augustus 2006, 20:46
neem hem mmar wel sirieus als jullie zo doen

MarkS
14 augustus 2006, 20:46
Nahh, moet je je haard weer schoonmaken met al dat gesmolten plastic. :stop:
Gewoon een keertje "gently but firmly" op de body kloppen voordat je em er in mikt.

andoni
14 augustus 2006, 20:48
neem hem mmar wel sirieus als jullie zo doen
Neem die cursus Nederlands!

sjoerd5
14 augustus 2006, 20:50
:nervous: ops oops

Lucluc
14 augustus 2006, 20:50
Quattro Staggione

Zo, kom maar op met die taalcursus :cooler:

Tupelo
14 augustus 2006, 20:53
GestagXneerd.

MarkS
14 augustus 2006, 20:53
neem hem mmar wel sirieus als jullie zo doen
Again: OK dan!
Als je:
- een absolute beginner bent
- geen rooie cent te makken hebt
- van het type "Het is een kutwijf met een IQ van 30, maar wel dikke tieten" bent
- geheel wars bent van iedere vorm van authoriteit, inclusief goedbedoelde adviezen van door schade en schande gelouterde mede-forummers en liever zelf een keer flink op je bek gaat...
Dan ligt er een speciaal voor jou gebouwde gitaar binnen handbereik, die de Custom Shops van F&G degradeert tot veredeld lopende-band-werk.

hendrix2
14 augustus 2006, 20:54
mmar Stagg is echt sirieus goe!!!!

Tupelo
14 augustus 2006, 20:58
Kiddo, niets mis met je Stagg.
Voorlopig een goede gitaar voor je.
Over een paar jaar als je 16 bent en een baantje hebt ofzo neem je iets anders en voor je het weet speel je een echte Gibson. ;)

bat
14 augustus 2006, 21:04
Tsja, aangezien er toch altijd weer iemand als eerste mee op de proppen moet komen als er weer zo'n topic geopend wordt: mijn Stagg koffer bevalt mij prima.

sjoerd5
14 augustus 2006, 21:07
Kiddo, niets mis met je Stagg.
Voorlopig een goede gitaar voor je.
Over een paar jaar als je 16 bent en een baantje hebt ofzo neem je iets anders en voor je het weet speel je een echte Gibson. ;)

zo is t ook bij mij

als ergens een baantje heb komt er een duurder iets

wietse
14 augustus 2006, 21:09
stagg is kwa kwaliteit de laatste tijd er wel op vooruit gegaan maar niet veel, hun akoestische gitaren en bassen zijn best te pruimen, ook hun gitaarhangers en standaards zijn prima (heb er nu zo'n 35 hangen).

ik vermoed zelf dat stagg bij samick wordt gemaakt volgens de goedkoopste specs, tijd geleden een stagg LP gehad en daarvan was de kop en hoorn (of liever het ontbreken van de hoorn) identiek als die van m'n samick( die ik laatst geruild heb voor een jaguar model).
en vooral de headstock zegt vaak al erg veel over de fabrikant.
samick is een enorm grote fabriek en het zou me dus niks verbazen, terwijl meestal de gitaren onder hun eigen naam wel goed zijn, grappig trouwens samick is ontstaan uit hondo en dat was al net zo'n bagger als stagg alleen met goede elementen.
als je een goede hebt mooi voor je want ze zijn er wel alleen ze zijn verdomd zeldzaam, trouwens een tip wees voorzichtig met de hals van je stagg de lp's hebben nogal zwakke halzen, niks ergs ditzelfde geldt ook voor gibsons :D.

jimihattricks
14 augustus 2006, 21:14
hey als jij blij bent met je stagg: good for you! ik ben blij voor je, echt waar.. maar om nou 2 topics te starten over de adoratie van stagg gitaars.. en dan ook nog verbaasd opkijken wanneer er daadwerkelijk mensen zijn die je mening niet delen..? hmmm

sjoerd5
14 augustus 2006, 21:15
hey als jij blij bent met je stagg: good for you! ik ben blij voor je, echt waar.. maar om nou 2 topics te starten over de adoratie van stagg gitaars.. en dan ook nog verbaasd opkijken wanneer er daadwerkelijk mensen zijn die je mening niet delen..? hmmm

ach het om te kijken wat anderen er van vinden

ik hou nou op met stagg topics starten ok

Jorikjet
14 augustus 2006, 21:16
ik speelde gisteren op een toch best fijne stagg accoustische gitaar

jimihattricks
14 augustus 2006, 21:23
ach het om te kijken wat anderen er van vinden

ik hou nou op met stagg topics starten ok

hey ik ben ook daar geweest jochie.. ik weet hoe je je voelt als je helemaal geilt op je squier met matching amp (met maar liefst 5 knoppen, woow!) en iemand begint je te dissen en termen tegen je kop te gooien waarvan je zoiets hebt van: ehm ok, uhhh.. :)

jouw tijd komt nog wel en dan kijk je lachend terug op je stagg.. een nadeliger scenario zou zijn dat je nooit voldoende geld bij elkaar sprokkelt om je iets duurders dan een stagg te veroorloven, maar laten we daar maar niet vanuit gaan.. ;)

btw, dat mensen je dissen vanwege je gebrekkig Nederlands is overigens wel terecht :) no offence

mustang16
14 augustus 2006, 21:36
ik hoor zoveel reactie over stagg, ik heb er nog nooit 1 gehad , misshien moet ik er ook eens een kopen dan kan k mee praten :mad:

iwamoto
14 augustus 2006, 21:46
ik hoor zoveel reactie over stagg, ik heb er nog nooit 1 gehad , misshien moet ik er ook eens een kopen dan kan k mee praten :mad:
als je dat doet kom ik bij je langs en sla ik je voor je harses met die stagg, en vervolgens stop ik die hals ergens waar....!!! ja precies ja! een beetje stagg kopen, als je verdriet wil, ga dan een drama film op rtl4 kijken ofzo! of erger, ga GTST kijken!

ik zeg het nog een keer, het enige goede aan stagg is, is dat ze zo kut zijn dat je ze zonder probleem kan neerzetten als vreselijke gitaren, en zonder veel schuldgevoel kunt lachen over de kwaliteit, dat je grappen kunt maken als "heddet al geheurd van die zon van jansema? wa, die het toch kanker? nee, die hey n stagg gekocht, ooooh da mende nie, vreselijk toch" :seriousf:

Tupelo
14 augustus 2006, 22:09
Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens.
De enige Stagg die ik in handen heb gehad was nog niet half zo walgelijk als het ding hiervoor op gitaarnet versleten wordt.
Trouwens, ik heb er op 2 gespeeld, zie hier... de 2e kan ik mezelf in 1e instantie nieteens herinneren als een verschrikkelijk ding.
Het blijft een beginnersgitaar, niet iets dat je waarschijnlijk na 4 jaar nog zult spelen, maar waarom dat gedis aan één stuk door.

Stel je voor dat je zoon/dochter na 3 of 4 hobbies zich in één keer tot je wendt en aangeeft gitaar te willen gaan spelen.
Dan koop je toch 1st. iets goedkoops voor hem of haar.
Hoe goedkoper hoe beter, want godweet is de hobby zo weer voorbij.
Als zoon of dochter zit je dan met je Stagg - waar nieteens veel mis mee is in het perspectief van een beginnersgitaar --> stemmen en horen of je gitaar vals is moet je ook leren ;) - waar iedereen over loopt te zeiken.

Ik vind het in ieder geval erg flauw iedere keer dat stomme gezeik. :stop:

Squier4ever
14 augustus 2006, 23:03
toch blijft het grote kutzooi, die stagg-rommel. elementen brak, multiplex, kutpotmeters enz.... ook niet in stemming te houden die wrakken.

sorry sjoerd5 misschien heb je geluk gehad, of je hebt echt nog niet zat andere gitaren geprobeerd.

Herman
14 augustus 2006, 23:14
het moet weer he, potdomme, het moet weer he!
http://img430.imageshack.us/img430/4201/staggvoorlichtingvt4.jpg

overigens heb ik een keer 6 les pauls van stagg voor mn neus gehad....allemaal bagger :seriousf:

Maar musik-produktiv verkoopt toch helemaal geen stag?? :)

Tupelo
14 augustus 2006, 23:17
Onlangs met een rete goede jazzgitarist gejamd die aardig wat optreedt.
En wat heeft die gozer wanneer het electrische gitaren betreft?
Een Stagg & een Aria nog iets.
Je kunt het zo groot maken als je zelf wilt.
Veel gedoe rondom dat Stagg zeg.
Bah.

Punt
14 augustus 2006, 23:58
Die Stagg gitaarhangers zijn inderdaad best goed

sjoerd5
15 augustus 2006, 07:20
btw, dat mensen je dissen vanwege je gebrekkig Nederlands is overigens wel terecht :) no offence

het is meer snel typen

Anders Destium
15 augustus 2006, 09:07
Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens.
De enige Stagg die ik in handen heb gehad was nog niet half zo walgelijk als het ding hiervoor op gitaarnet versleten wordt.
Trouwens, ik heb er op 2 gespeeld, zie hier... de 2e kan ik mezelf in 1e instantie nieteens herinneren als een verschrikkelijk ding.
Het blijft een beginnersgitaar, niet iets dat je waarschijnlijk na 4 jaar nog zult spelen, maar waarom dat gedis aan één stuk door.

Stel je voor dat je zoon/dochter na 3 of 4 hobbies zich in één keer tot je wendt en aangeeft gitaar te willen gaan spelen.
Dan koop je toch 1st. iets goedkoops voor hem of haar.
Hoe goedkoper hoe beter, want godweet is de hobby zo weer voorbij.
Als zoon of dochter zit je dan met je Stagg - waar nieteens veel mis mee is in het perspectief van een beginnersgitaar --> stemmen en horen of je gitaar vals is moet je ook leren ;) - waar iedereen over loopt te zeiken.

Ik vind het in ieder geval erg flauw iedere keer dat stomme gezeik. :stop:

Ben ik het niet helemaal mee eens, voor het geld (ok, misschien een paar tientjes meer) van een Stagg kun je andere gitaren kopen die over de gehele linie gemiddeld beter zijn. Een Stagg is een gitaar die ik niemand aanraad zolang er andere merken zijn die voor weinig geld duidelijk betere gitaren bouwen. En ja, daar heeft ook een beginner meer aan.

Orpheo
15 augustus 2006, 09:09
ik heb wel eens een stagg les paul in handen gehad. ik vond het een onding! ik zou als beginner dan liever mijn geld uitgeven aan die squier '51 ipv stagg. die squier kost 160 ballen, en speelt en klinkt stukken 'volwassener'. of wat dacht je van OLP! ook topgitaren!

ibbie
15 augustus 2006, 10:19
Ik heb een akoustische van stagg gehad, na 2 maanden trok de hals krom, volgens mij door de snaren, ook het elementje wat erin zat hield ermee op. Ook ging er iets enorm trillen in de klankkast. Toen maar verkocht en een ibanez akoustische gekocht :D

schizo910
15 augustus 2006, 11:55
je kan altijd nog ruilen :D:D:D:D (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/46080677.html%3Freturn%3DeJwliuEKwiAURt9lsP3UdFBxR cZ6E6uRoull90Kr6N1T9uc758DnQME3wMEQKH2Ejha33rzxzAh SxoJLFk%252B3RsbkHJPISe4XgR6nLVk13Mly6cdZ9eMl1ZlP% 252BtyUq34CNt2qNr53xlflI1yp5FqFQk09oFWd%252Bf0BTEc s8A%253D%253D%26df%3D1%26fta%3D)

tabmaniac
15 augustus 2006, 12:47
hahahahahaahahaha:D :rockon:

Pun
15 augustus 2006, 23:47
Met een STAGG kun je beter The Who nadoen.

Nee, dan neem ik liever zo'n gitaar van de Kijkshop, is goedkoper en klinkt nog beter dan Stagg (Ik heb er van elk 1, alhoewel ik de kijkshop gitaar aardig verbouwd heb, waar ik hem ook voor had gekocht, om gewoon eens lekker aan te kloten).