PDA

View Full Version : Epiphone sg special



vipskate
14 augustus 2006, 20:33
zaterdag heb ik een epiphone sg special gekocht in de key music in sint-niklaas (belgie) Het koste me amper 185 euro en ben zeer tevreden over het geluid.

Maar om de hardcore sound te hebben zou ik nog willen investeren in elementen, kan iemand me goede elementen aanraden?

Tegen het eind van het jaar had ik ook graag een nieuwe versterker gehad, uiteraard geschikt voor hardcore. budget: rond de 500 euro. Ik heb al veel goeds over randall gehoord. maar is de peavey bandit 112 iets voor de hardcore sound? of moet ik eerder uitkijken naar paar marshall combo's.

Alvast bedankt voor de informatie.

Squier4ever
14 augustus 2006, 23:10
spaar door voor een 5150 (peavey). door vele hardcore bands gebruikt. combo's zijn best betaalbaar, als je goed zoekt al vanaf 600€ te krijgen

Wimvdb
15 augustus 2006, 08:45
Proficiat , waarschijnlijk een behringer pedaal bijgekregen ?

Kim Wilson
15 augustus 2006, 09:04
spaar door voor een 5150 (peavey). door vele hardcore bands gebruikt. combo's zijn best betaalbaar, als je goed zoekt al vanaf 600€ te krijgen
Budget was rond de €500 ;)...

vipskate
15 augustus 2006, 09:07
Proficiat , waarschijnlijk een behringer pedaal bijgekregen ?

jep, heb er een behringer pedaal bijgekregen

Weet iemand of ik er nieuwe elementen kan insteken voor een betere hardcore sound?

Orpheo
15 augustus 2006, 09:14
jep, heb er een behringer pedaal bijgekregen

Weet iemand of ik er nieuwe elementen kan insteken voor een betere hardcore sound?

waarschijnlijk niet. beter neem je dan dus de 5150 ;)

Squier4ever
15 augustus 2006, 10:52
jwel een SD Invader erin en dan een 5150
en dan gaaaaan

RS-Rik
15 augustus 2006, 11:42
Invader of X2N

tabmaniac
15 augustus 2006, 12:38
andere gitarist van mn band heeft deze week zijn zoom 505 twin pedaal binnengekregen en daar zit toch wel een zeer goeie hardcore sound in en nog 35 andere effecten dacht ik:

ZOOM 505II Guitar Multieffekt
Voll programmierbares Multi-Effekt-Pedal. * 24 Effekte. * Bis zu 9 gleichzeitig nutzbar. * Distortions, Delays, Reverbs, Wahs, Chorus, Flangers, EQs, 2oktaviger Pitch-Shifter und mehr. * 24 programmierbare Patches. * Eingebauter Auto-Chromatic Tuner. * ”Acoustic” Guitar-Effekt. * Optionales FP 01 o. FP 02 Expression Pedal für Wah-, Pitch-Bend und Volumen-Effekt-Variationen. * Stereo-Line-Out. * Kopfhörerausgang mit programmierbarem Master Level. Kann über 9V Batterie oder optionalem Netzteil betrieben werden




33 Effekte
9 gleichzeitig
36 Programme
12 Distortiontypes
4 Amp Modeling
Auto-chromatic Tuner
Amp Simulator

39 euro op thomann

vipskate
15 augustus 2006, 12:52
Is een peavey bandit 112 geschikt voor me?

Wimvdb
15 augustus 2006, 13:05
Als je toch een hardcore sound wil , steek dan EMG's in je gitaar, die kunnen per definitie alles laten "scheuren"

Peavey bandit is luid en heeft veel gain aan boord, goeie amp voor het geld, al zeker voor metaltoestanden...

vipskate
15 augustus 2006, 13:06
dus met EMG's erin en een peavey bandit kan ik voorlopig wel verder?
die gaat hard genoeg voor optredens?

treblemaster
15 augustus 2006, 16:55
Wat voor soort hardcore geluid zoek je? Meer old school (Black Flag, Minor Threat etc.) of de richting van Sick of it all, Madball e.d.....of meer richting de metal (metalcore)? Zit nog al wat verschil in. Voor een echt old school geluid zou ik iig geen emg's gebruiken.
Ik heb zelf een tijdje over peavey bandit gespeeld (stond in de oefenruimte) en ik vond dat er wel een lekkere distortion in zat. Niet zo geschikt (zonder pedaal) voor metalcore imo.

Wimvdb
15 augustus 2006, 18:31
Wat voor soort hardcore geluid zoek je? Meer old school (Black Flag, Minor Threat etc.) of de richting van Sick of it all, Madball e.d.....of meer richting de metal (metalcore)? Zit nog al wat verschil in. Voor een echt old school geluid zou ik iig geen emg's gebruiken.
Ik heb zelf een tijdje over peavey bandit gespeeld (stond in de oefenruimte) en ik vond dat er wel een lekkere distortion in zat. Niet zo geschikt (zonder pedaal) voor metalcore imo.


Naar wat ik mij herinner zat daar toch genoeg gain in voor echte metaltoestanden...

vipskate
15 augustus 2006, 22:05
het is voornamelijk om madball, terror, sick of it all, te spelen.
een peavey bandit kost ook niet zoveel en hiermee kan ik een tijdje vooruit?
Heb distortion en overdrive pedaal.

Squier4ever
15 augustus 2006, 22:14
als je al pedalen hebt kun je in principe met elke amp wel een lekkere sound krijgen, mits fatsoenlijke pedalen. maar toch zeg ik 5150 combo. is maar ietsie duurder als een bandit, maar je hebt 6x zoveel ballen

vipskate
16 augustus 2006, 10:16
hoeveel watt is een 5150 combo?

Kim Wilson
16 augustus 2006, 10:19
Genoeg voor 98% van de gevallen.

almarvk
16 augustus 2006, 10:25
hoeveel watt is een 5150 combo?

60 watt en gaat veel te hard dan dat jou oren aankunnen.

ibbie
21 augustus 2006, 21:14
60 watt buizen is veeeeeeeeeeeel harder dan 60 watt transistor.