PDA

View Full Version : Marshall 5150 combo



hendrix2
14 augustus 2006, 19:59
Hey,
iemand ervaring met deze versterker?
Het is NIET de peavey 5150, maar de Marshall!!! (bestaat dus echt!). Het is een combo!
150 watt, 2 12" speakers (Celestions G12 75????).
Ik kan namelijk een mooie deal doen, maar vind nogal weinig info over deze versterker.
Ervaringen?

edit: de marshall website maakt er geen vermelding van, en er zijn ook maar weinige fotoos te vinden op het net.

edit2: (ergens op het net gevonden op een engels forum)
There is a Marshall 5150 out there. I was checking up on this after I read this posting, also thinking you meant the Peavey. I couldn't find anything specific though to help you out. Apparently there is a head version too. There seems to be a lot of european sites which refer to this amp. Possibly released my Marshall in England and Europe only? Possibly released for only a very short time before the Peavey version? I don't know, but it seems to be a rare bird.

En ze zouden nog voor de eerste valvestates gemaakt zijn

MarkS
14 augustus 2006, 20:15
Waarschijnlijk de transistorvariant van de JCM800 series.
Er waren verschillende modellen:
5010: 30 Watt Master Lead Series
5210: 50 split channel reverb combo
En nog wat types
De 5150 is ook uit die reeks.

5150, 150W 2x12" combo
This combo was introduced in 1987 and was discontinued in 1991. It is a transistorised Split Channel combo. The 5150 is the combo version of the 3315 head.
ff naar http://www.drtube.com/marshall.htm gaan, halverwege de pagina genoeg info over die reeks.

hendrix2
14 augustus 2006, 20:21
Hey MarkS, echt bedankt voor die link! Nu weet ik er tenminste iets over :).
Ik laat wel nog eens weten hier hoe hij klinkt!

MarkS
14 augustus 2006, 20:27
Ik heb zelf de 5010 gehad, en een poosje een 5210 geleend.
Als ik jou was zou ik vooral het leadkanaal uitvoerig proberen op verschillende settings, want deze is imho vrij beperkt.
Wel leuk voor de old school hardrock als Maiden, Priest e.d.
Gain < 8 is vrij rafelig, van 9 > 10 gaat ie ineens flink over de rooie. Alternatief: met pedalen via het clean kanaal.

Ze zijn wel stevig gebouwd, ik meen berken multiplex itt het spaanplaat van de Valvestates. En betere speakers. In mijn combo zat bijv. een G12M70. Beter dan die Goldback meuk van tegenwoordig.

Jimwoud
14 augustus 2006, 20:52
Zijn het geen mosfet versterkers van Marshall. Aan de ene kant denk ik als er niet veel over te vinden is...is het dan wel wat.

MarkS
14 augustus 2006, 21:11
Mosfet zou evt kunnen, als stond dat destijds duidelijk op de frontplaat aangegeven. Volgens de site van dr.tube.com zouden alleen de heads MOSFET's zijn. (en dat lijkt me stug)

hendrix2
15 augustus 2006, 11:32
Ik had een email naar marshall gestuurd ook voor wat informatie, maar ze weten er blijkbaar ook niet veel over :s
Ik ben meer te weten gekomen via het forum dan via marshall :D

Goeden dag ...,

Uw mail aan Marshall werd naar ons doorgezonden. Wij zijn Marshall importeur voor de Benelux.De 5150 was een 150 lead combo 2x12 geproduceerd +/- eind jaren tachtig begin negentigWij hebben verder geen gegevens meer van dit (15 jaar ) oud model. Als U meer info wilt, er zijn boeken op de markt waarin vrijwel alle Marshall producten worden beschreven zoals "The Marshall History" of " Father of Loud"

heavy-metal-thunder
16 augustus 2006, 11:24
Hey,
iemand ervaring met deze versterker?
Het is NIET de peavey 5150, maar de Marshall!!! (bestaat dus echt!). Het is een combo!
150 watt, 2 12" speakers (Celestions G12 75????).
Ik kan namelijk een mooie deal doen, maar vind nogal weinig info over deze versterker.
Ervaringen?



zitten de Marshall G 12T75 in. Maar die zijn niet origineel, maar wel nog in goeie staat.

hendrix2
22 augustus 2006, 12:24
Vandaag heb ik hem eindelijk eens uitvoerig aan de tand kunnen voelen.
Ik had hem al gekocht omdat het echt een koopje was, maar nog niet uitgebreid kunnen testen.

De clean is goed, niet super. Een gewone valvestate clean. Beter dan bv. de MGserie in ieder geval. Wat mij ook opvalt is dat mijn epiphone met EMGs (81 81) over deze versterker opvallend clean klinkt, terwijl hij over mijn andere marshall steeds nogal 'vuil' klonk op het clean kanaal.

De distortion heeft me echt verbaast. Van heerlijke zachte overdrive tot een geweldige scheur.

Klinkt super met pedaaltjes erop...

Ik ben een tevreden man.

edit: hem net even op een hoog volume kunnen testen. En dan klinkt hij echt als een beest. Heerlijke distortion zit hier op (in ieder geval toch voor de muziek die ik er op wil gaan spelen, geen metaldistortion).
Mijn oren moeten nog even bekomen en de buren waarschijnlijk ook, maar ik kan niet wacht tot ik deze versterker in het oefenhok kan gaan gebruiken!