PDA

View Full Version : bouw kriebels



Flames
14 augustus 2006, 19:02
IK las net het topic door van de 0,5 watt buizenversterker door en zag daar G2 van madamp staan. Na wat verder op de site van madamp rond te hebben gekeken vond ik daar ook de A15 MK1. Deze kost 250 euro maar voor een 15 watt tube die ik echt geweldig vind klinken vind ik het niet echt veel. Mijn vragen zijn de volgende:

Ik heb geen ervaring met het bouwen van versterkers kan ik uberhaupt dat kleine G2ītje wel inelkaar knutselen laat staan die A15?

Zouden jullie me aanraden om eerst de G2 te proberen en daarna voor de 15 te gaan of zoals ik zelf eigenlijk het liefste wil gelijk de A15 te maken?

Ik heb zelf nog een Marshall MG30 combo staan die eigenlijk nergens naar klinkt. De speaker moet 30 watt aankunnen als ik goed beredeneer aangezien het een 30 watt speaker is? Zou ik hierop de A15 op aan kunnen sluiten? Of is het met buizen weer heel anders?

Sorry voor de mischien stomme vragen..

Nicolai

Rude Perception
14 augustus 2006, 19:17
Allereerst wil ik je doorverwijzen naar een topic in het Newtone-forum:

http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,281.0.html

Hier is iemand bezig met de G2. Ik kijk zelf ook even hoe het afloopt en mss ga ik hem dan zelf ook maken. Sowieso is dit een heel erg goed forum voor zelfbouw effecten en versterkers. Niet zo gezellig als hier, maar wel met een aantal erg behulpzame mensen die er best wat vanaf weten.

De speaker zul je waarschijnlijk wel kunnen gebruiken. Wat het aantal watt betreft zeker. 1 watt=1 watt... ookal komt het uit een buizenversterker. 1 Watt klinkt met een buizenversterker harder, maar dat komt door de hoeveelheid boventonen die in een buizenversterker zit. Dat ligt dus aan je oren.