PDA

View Full Version : Zijn lessen wel nodig



hamburger89
14 augustus 2006, 17:50
Is het als je elektrische gitaar speelt wel nodig om lessen te nemen. Zijn boeken met enkele cd's genoeg samen met veel oefenen om een redelijke gitarist te worden of is het zo dat als je een beetje wilt leren spelen dat je echt lessen moet volgen.

Wouter!
14 augustus 2006, 18:06
Lessen zijn altijd wel handig, doordat je samen met een leraar speelt is het ook makkelijker om later samen in een band te spelen en in de maat te leren spelen

jonathan
14 augustus 2006, 19:04
of je moet een uitzondering zijn zoals hendrix, die heeft nooit les gehad,
en kan daarom ook geen noot lezen,

maar als je met toonladders enzo aan de gang gaat, is het cker makkelijk!

Johnny V
15 augustus 2006, 12:21
Ik heb nooit les gevolgd, en kan ook geen noot lezen, maar gitaarspelen lukt echt wel :)

Ik denk dat het vooral ligt aan oefenen, je moet als het ware één worden met je gitaar, de akkoorden moeten vanzelf gaan, en dat kan je niet leren met lessen denk ik, dat leer je door gewoon super veel te oefenen. Het moet een gewoonte worden

-=JEROEN=-
15 augustus 2006, 13:36
of je moet een uitzondering zijn zoals hendrix, die heeft nooit les gehad,
en kan daarom ook geen noot lezen,

maar als je met toonladders enzo aan de gang gaat, is het cker makkelijk!
hendrix heeft zat lessen gehad, tijdens zn hele blues carière, van de muzikanten waar hij mee samen speelde

het juiste antwoord op de vraag is puur persoonlijk, de 1 heeft er veel baat bij, de ander schiet er nix mee op

dit onderwerp is trouwens al tig keer behandelt, volgende keer ff zoekfuncties gebruiken :soul:

hamburger89
15 augustus 2006, 14:20
Ok, sorry. Mijn fout. Bedankt in ieder geval mensen, ik weet genoeg.

BassplayerNL
15 augustus 2006, 18:26
Lessen zijn altijd wel handig, doordat je samen met een leraar speelt is het ook makkelijker om later samen in een band te spelen en in de maat te leren spelen
toen ik met bass begon ben ik meteen bij me lerrar in een bandproject begonnen
door in een band te spelen leer je meer en sneller:)

bakker
16 augustus 2006, 13:37
Heb jaren geleden gitaarlessen gehad an een jazzgitarist en heb daar heel veel profijt van gehad.
Die accoorden komen overal terug.
Jammer dat hij geen les meer geeft ben op de bas overgestapt.
met gewoon luisteren en meespelen kom je een heel eind.
ik plug me bas in op een cassettedeck en via tape monitor speel ik zo mee met cd of lp.
Zo ben ik ooit ook met gitaar begonnen.

JasonX
20 augustus 2006, 16:53
Ik vind het handig om een leraar te hebben, je kunt er altijd met je vragen terecht, anders moet je weer naar een forum om de vraag aan iemand te stellen, en diegene kan het dan niet eens voordoen, dan toch maar liever een leraar :)

Greetz Jason :gitarist:

walkin' j. blue
30 augustus 2006, 14:14
tuurlijk zijn lessen nodig, alleen het grappige is dat er zoveel gratis online lessen zijn op het internet dat je geen dure leraar nodig hebt, de kunst is natuurlijk wel dat je weet wat belangrijk is en wat niet leerzaam is. Ik zeg altijd: begin met de blues, vanuit de blues kun je dan kiezen welke richting je verder in wilt, rock of jazz, of one big crossover. Mijn lievelingssite is www.wholenote.com Bij lessons tref je ontzettend veel stijlen, akkoordenprogressies en voorbeelden van solo's in relatie met hun toonladder, bij basics tref je alle akkoorden, scales en sperziebonen aan. Duizenden uren gratis les!! van metal loopjes tot jazzstandaards, wow tog?