PDA

View Full Version : stroomgebruik verschillende stompboxes



Rude Perception
14 augustus 2006, 17:33
Ik wil met behulp van een daisy chain mijn effecten gaan voorzien van stroom. Ik ben ooit een site tegen gekomen waar op stond hoeveel mA elk effect ongeveer gebruikt. Dit adres weet ik niet meer en ik kan het niet vinden. Ik heb een 300 mA adapter. Ik ga gebruiken/gebruik:
een Boss CE-2 chorus,
een Ibanez DE-7 delay
een overdrive/distortion,
een tuner
een loopertje met 2 sends en 2 returns (waar dus 2 ledjes op zitten, die stroom nodig hebben, maar die is uit te rekenen)

Het liefst houd ik dan nog wat mA over om misschien nog wat extra pedaaltjes aan te sluiten.

Ik weet dat een delay heel veel stroom verbruikt. Zou ik daar dan beter een tweede adapter voor kopen?
Weet iemand hoeveel mA elk pedaal ongeveer gebruikt, en liever nog, weet iemand nog die site waar het allemaal op stond (ongeveer)?

Fumi SG
14 augustus 2006, 18:23
De chorus zal rond de 30 mA zitten, de delay zit rond de 80 mA. De overdrive gebruikt niet veel meer dan 10 mA, zit daar waarschijnlijk zelfs onder. De tuner gebruikt ook redelijk veel stroom, rond de 50 mA. Die twee ledjes zou je even uit moeten rekenen en dan weet je het.;)

Pun
16 augustus 2006, 00:19
http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/power/list.htm

Trouwens weet iemand wat de current draw van de MXR Phase 100 is?
Die staat nl. niet in die lijst, hier (http://filters.muziq.be/model/mxr/dunlop/m107?PHPSESSID=3e187d2cf9b85569ae789760) zeggen ze dat het 1,6 mA is, maar dat lijkt mij wat aan de lage kant, zeker aangezien de Phase 90 3,3 mA gebruikt volgens de powerlist.

the feable
16 augustus 2006, 10:14
Ik vind het voor alle pedalen bijzonder weinig. Er is ook nog zo'n andere lijst ergens op het forum, die is uitgebreider en lijkt me betrouwbaarder.

Fumi SG
16 augustus 2006, 23:05
Ik vind het voor alle pedalen bijzonder weinig. Er is ook nog zo'n andere lijst ergens op het forum, die is uitgebreider en lijkt me betrouwbaarder.

Als ik ff heel snel kijk valt het wel mee volgens mij...;)

habberdoedas
18 augustus 2006, 12:18
Check de beschrijving van je pedaaltjes even. Meestal staat bij de technische gegevens van het apparaat het stroomverbruik en het aantal milie-ampére. Als je dat het weet van al je pedalen. Tel dan de mili-ampére bij elkaar op en vergelijk dit met het aantal mili-ampére van je adapetor. Zit je erboven dan moet je aan een andere adaptor. snappie