PDA

View Full Version : vraag ivm fishman electronics



lalushka
14 augustus 2006, 17:14
Hallo,

In m'n larrivée D05E zit er een fishman in de klankkast met de mogelijkheid om een kabel in te pluggen. Het zijn wel geen on-board electronics (dus niet met een equaliser enzo langs de zijkant van de klankkast)..

Ik heb ook een fender gitaarversterker (weliswaar voor elektrische gitaar maar kheb me laten informeren dat dit voor akoestisch ook gaat)

heb ik een preamp ofzoiets nodig ?
dus: gitaar--->preamp--->fender versterker. (klopt dit?)
en indien wel, wat zijn goeie preamps voor akoestische gitaren?
groeten

Alberto
14 augustus 2006, 17:43
Je kunt je akoestische gitaar aansluiten op een elektrische gitaarversterker maar dat komt het geluid niet volledig ten goede. Een akoestische gitaarversterker is gemaakt voor een akoestisch versterkte klank af te leveren en dat verschil hoor je. Maar je kan het wel doen uiteraard.
Sommige Fishman systemen hebben een ingebouwde preamp met equalizer maar ik denk dat een externe preamp niet noodzakelijk is tenzij je het geluid wilt regelen.
Verbeter maar indien nodig want ik weet het niet zeker...

Grrtz!

kornelius
14 augustus 2006, 19:37
nee je hebt geen preamp nodig. tenzij je direct in de PA inplugt. Op een versterker voor elektrische gitaar kan je gewoon je akoestische inpluggen, het geluid wordt alleen wat gekleurd door de versterker.

Merc Wiersma
16 augustus 2006, 09:11
Sluit je de gitaar aan op een akoestische gitaarversterker dan zal m.i. bij een passief element (geen batterij in de gitaar) een externe voorversterkter nodig zijn. In beschrijvingen van Fishmaan wordt dit ook aangegeven. Heb je een actief element in je gitaar 9Even in de kast kijken of er ergens een batterij geplaatst is) dan is de gitaar klaar om rechtstreeks op de versterker ingeplugd te worden.