PDA

View Full Version : eerste Ibanez



hamburger89
14 augustus 2006, 14:44
Hallo, ik ben dus van plan een elektrische gitaar te kopen en op les te gaan. Ik weet zelf niet zoveel van merken enzo en heb dus gezocht op internet. Bij deze winkel stond een ibanez GRX40 starterset voor 200 euro met versterker.
http://www.muziekhandeljoosten.nl/index.html?lang=nl&target=d32.html
Is dit een goede deal of zijn dit soort setjes meestal slecht of is deze gitaar niet goed?

F-axe
14 augustus 2006, 14:56
ik zou zelf niet voor zo'n setje gaan, aangezien je daar na erg korte tijd op uitgekeken bent. zo'n versterker(tje) kan je voor een paar tientjes 2ehands kopen, is nl maar een 10 watt combo...

Ik ben begonnen met een 2e hands van een gitaarzaak, wat als voordeel heeft dat je een wat duurdere gitaar hebt voor minder.
Als je daarvoor kiest zou ik trouwens wel adviseren iemand mee te nemen die wat meer kijk heeft op kwaliteit en kritische punten..

AART
14 augustus 2006, 14:59
GRX 40 is wel ok om mee te beginnen, alleen zou ik die los kopen samen met een roland cube 15 en een goed snoer.

die ibanez versterker is niet geweldig en het meegeleverde snoer is ook brak.

Maar dei gitaar is prima om te beginnen, ben zelf ook ooit begonnen met zo;n ding(gsa 60).

Wouter!
14 augustus 2006, 15:01
Ik ben daar ook op begonnen, vond het een fijn setje. maar het versterkertje is niet zo veel. Maar omdat ik thuis al een tijdje een basversterker had staan heb ik daarover gespeeld. Nu was ik daar ook snel op uitgekeken en heb een marshall mg-100 DFX voor €400 gekocht. Maar dat is weer wat duurder voor een beginner.

hamburger89
14 augustus 2006, 15:10
Bedankt voor jullie reacties alvast. Ik heb nog even doorgezocht en kwam de Ibanez GSA60 tegen voor ongeveer 200 euro, met die roland cube15 die net werd aangeraden kom ik op iets meer dan 300 euro. Dat lijkt me wel redelijk maar ik moest ook nog een snoer ofzo kopen en ik ben erg nieuw en ik kan op de huidige site er niks over vinden. Hebben jullie misschien een betere site dan www.muziekhandelpietjoosten.nl Dit was simpelweg de eerste die ik vond en hij leek me wel redelijk maar misschien kennen jullie betere.

Wouter!
14 augustus 2006, 15:15
je hebt pm

AART
14 augustus 2006, 19:44
muziekhandeljoosten is goed, feedback ook.

die eerste is wel goedkoper m et ibanez.

goede snoer is nog geen 15 euro hoor, vraag maar gewopon een snoer in de winkel waarvan zij zeggen dat het goed is.

Dat snoer in dat ibanez pakket is gewoon zo brak dat al het andere spul beter is :satisfie:

hamburger89
14 augustus 2006, 19:48
Bedankt voor je reactie maar ik ben er inmiddels achter dat ik er hier geen ga kopen, hoogstens een versterker. Ik heb namelijk al wat aardige tweedehandse gezien en ben al 2 keer gepmed voor een gitaar met accesoires.