PDA

View Full Version : Ruis op clean kanaal Hotrod Deluxe



Kim Wilson
14 augustus 2006, 14:39
Nou ja, de titel zegt het al, ik heb een beetje last van ruis op het eerste kanaal van mijn Hotrod. Zo gauw ik op het drive kanaal overschakel, is het weg. Pre-ampbuisjes zijn het niet, volgens mij. Ik heb ze allemaal even vervangen door een nieuwe 12ax7, en dat gaf geen verschil. Ik snap er geen hol van. Iemand enig idee hoe dit kan?

johantipker
16 augustus 2006, 16:17
Rotte ingang?

check ook es de fender hrdl user site

http://studentweb.eku.edu/justin_holton/

Valt er nog wat te pimpen aan zo'n ding trouwens?

Kim Wilson
16 augustus 2006, 16:24
Jazeker. Een goeie set buizen is al een begin. Lekker warm biassen. En een goeie speaker erin hangen. Ik heb nu een Jensen C12N RI, die klinkt al een stuk lekkerder dan de standaard luidspreker.

Er zijn in het circuit ook nog diverse mods mogelijk, maar daar heb ik me nog niet mee bezig gehouden.

Rotte ingang lijkt me niet. Er is maar één ingang namelijk. Nou ja, eigenlijk twee, een 0dB en een -6dB ingang, maar niet per kanaal een aparte ingang. Dus dat is het niet. Het is ook niet iets wat vaker voorkomt, begrijp ik, want na al die dagen ben jij de eerste die reageert. Ik was eerlijk gezegd dit topic alweer vergeten. :)

Maar als er nog mensen zijn die weten waar het aan zou kunnen liggen, hoor ik dat graag.

johantipker
16 augustus 2006, 16:34
ja dat van die speaker en buizen had ik ook al gezien via die link die ik net plaatste, dat van die buizen neem ik meteen aan, men zegt dat ze af fabriek heel "cool " gebiast worden om de buizen lang mee te laten gaan, die van mij zitten er dan ook al dik 3 jaar in zonder echt problemen te veroorzaken, moet eigenlijk wel es vervangen te worden maar ik speel momenteel weinig live, dus die noodzaak is wat minder groot nu.

De speaker vind ik eigenlijk wel mooi,

Storender is dat je met een dikke warme jazzsound met veel laag weinig cleane headroom hebt...

de ingangsjack moest al na een paar maanden worden vervangen, schijnt vaker voor te komen..

op dit forum hoorde ik eens iemand zeggen dat vooral bezuinigd is op trafo's, dat die nogal krap bemeten zijn... (volgens mij opperde Nico dat), dus ik vraag me wel eens af of het de moeite waard zou zijn om die te verbeteren,ik merk wel dat het frequentiebereik van de amp niet heel groot is tov van Mesa amps enzo... nou meer suggesties graag!

Hector_Tsolodimos
16 augustus 2006, 18:17
Jazeker. Een goeie set buizen is al een begin. Lekker warm biassen. En een goeie speaker erin hangen. Ik heb nu een Jensen C12N RI, die klinkt al een stuk lekkerder dan de standaard luidspreker.

Er zijn in het circuit ook nog diverse mods mogelijk, maar daar heb ik me nog niet mee bezig gehouden.

Rotte ingang lijkt me niet. Er is maar één ingang namelijk. Nou ja, eigenlijk twee, een 0dB en een -6dB ingang, maar niet per kanaal een aparte ingang. Dus dat is het niet. Het is ook niet iets wat vaker voorkomt, begrijp ik, want na al die dagen ben jij de eerste die reageert. Ik was eerlijk gezegd dit topic alweer vergeten. :)

Maar als er nog mensen zijn die weten waar het aan zou kunnen liggen, hoor ik dat graag.
hmm..gaat die van -6bB dan minder hard dan die andere? Ik heb er ook 2, maar ik geloof dat ze allebei even hard gaan.. of is dat niet zo? en eehm... ik denk niemand hier een echte reden weet..ik zou er naar leten kijken door iemand die er veel verstand van heeft.. als het echt heel erg is
maar eehm.. je zegt dat een nieuwe speaker veel scheelt..dat gevoel heb ik ook bij mijn Fender Super 112.. zit een Fender speaker in (standard speaker) van een jaar of 16 oud schat ik (als ie nooit vervangen is..lijkt me niet)
word het dan ook tijd dat ik em maar eens moet gaan vervangen? door een goede.. en hoeveel ben ik dan ongeveer kwijt? een eurie of 100-150 (moet wel een goede zijn he..anders schiet ik er ook niks meer op). en over dat biassen dan de buizen ofzo? hmm.. kan ik dat ook doen? over de cleane kanaal ben ik zeker tevreden..maar de drive kanaal laat veel te wensen over..

johantipker
16 augustus 2006, 19:17
is dat een super 60?met van die rode knopjes?die heb ik ook nog ooit gehad!

die had een heel heel fout fuzzy drive kanaal..