PDA

View Full Version : Esquire



d'oh
14 augustus 2006, 12:15
Twee weken geleden heb ik in de stromende regen een london city tele opgehaald in zwolle. Ik was al tijden erg aan het gassen op een tele, en deze was in on berispelijke staat, dus ik dacht die nemen we diect mee.

Met als doel, om te bouwen naar een esquire

Hiervoor heb ik twee CTS potjes gekocht, een fender 3-way switch, 0.05mfd caps, 1 3.3k weerstand, Tele slagplaat zonder gat voor het neckelement en een setje zwarte stratknoppen, ik houd namelijk totaal niet van die dome knoppen die standaard op tele's zitten.

Met als uitgangspunt het seymour duncan esquire schema, ben ik gaan solderen.

maargoed genoeg geluld foto's:
http://img85.imageshack.us/img85/610/esquire005qy8.jpg


http://img85.imageshack.us/img85/6224/esquire006eb6.jpg

Ganjaman
14 augustus 2006, 12:17
mooi hoor, maar even voor de vintage-correctheid: er zijn toch nooit esquires met rosewood toets gemaakt? ;)

d'oh
14 augustus 2006, 12:18
mooi hoor, maar even voor de vintage-correctheid: er zijn toch nooit esquires met rosewood toets gemaakt? ;)

nee, alleen in de custom shop, maargoed dat is die van mij natuurlijk ook, custom shopped by me :D

BartL
14 augustus 2006, 12:20
Wat vind je van de hals? Niet te hoekig aan de kant?

d'oh
14 augustus 2006, 12:24
nee, de hals is mooi rond, lekker c-profiel

maar het is me al opgevallen dat er wel wat verschil in zit, tussen de london city tele's onderling qua hals

Chris Winsemius
14 augustus 2006, 12:27
mooi hoor, maar even voor de vintage-correctheid: er zijn toch nooit esquires met rosewood toets gemaakt? ;)

Zijn tot '70 gemaakt, (dus) ook met rosewood toets.
De zwarte slagplaat is tot '55 gebruikt.

BartL
14 augustus 2006, 12:27
Hmm, OK. Dan moet ik misschien eens naar een winkel gaan waar ze er veel hebben :) Ik heb er eentje gehad waarvan de hald echt TE hoekig was aan de zijkanten van het fretboard. Voor de rest perfecte gitaar. Ik vond de elementen overigens OOK geweldig!

d'oh
14 augustus 2006, 12:30
ja de elementen zijn echt goed, ik heb ook gewoon nog het standaard brugelement erin zitten

ik was wel van plan een gfs tele pickup erin te zetten, al was het gewoon om eens te kijken heo goed die pickups zijn

Lucluc
14 augustus 2006, 13:48
Bart, ik merk dat ik steeds meer begin te wennen aan die hals. Hij is idd wat hoekig, niet zo fijn rond, maar het heeft ook wel voordelen als je er langer op speelt. Het 'pakt' wel lekker snel.

Ik merk wel dat het brugelement wat microfonisch is. Hals element totaal niet. Heeft iemand anders daar ook last van?

Overigens leuk project van die Esquire. Wat doet de 3way switch nu precies?

d'oh
14 augustus 2006, 13:51
de drie standenswitch doet dit:

stand 1: brugelement met volumecontrol, geen tonecontrol
stand 2: brugelement met volume en tonecontrol
stand 3: brugelement door 3,3k weerstand en 0.05 mfd cap

Chris Winsemius
14 augustus 2006, 15:35
de drie standenswitch doet dit:

stand 1: brugelement met volumecontrol, geen tonecontrol
stand 2: brugelement met volume en tonecontrol
stand 3: brugelement door 3,3k weerstand en 0.05 mfd cap

Wat vind jij van stand 3?

d'oh
14 augustus 2006, 15:51
Wat vind jij van stand 3?

erg leuk met een germanium fuzz, keiharde ongecontroleerde verzadigde distortion.
ook leuk voor jazzchords

voor de rest totaal onbruikbaar

AART
14 augustus 2006, 17:07
Bart, ik merk dat ik steeds meer begin te wennen aan die hals. Hij is idd wat hoekig, niet zo fijn rond, maar het heeft ook wel voordelen als je er langer op speelt. Het 'pakt' wel lekker snel.

Ik merk wel dat het brugelement wat microfonisch is. Hals element totaal niet. Heeft iemand anders daar ook last van?

Overigens leuk project van die Esquire. Wat doet de 3way switch nu precies?

Dat had ik ook met een les paul c ustom van london city.

d'oh
14 augustus 2006, 17:12
Dat had ik ook met een les paul c ustom van london city.

dat lijkt me sterk aangezien london city geen les pauls maakt, jij bedoeld waarschijnlijk richwood

mijn pickup is niet microfonisch, voor zover ik het heb getest

Squier4ever
14 augustus 2006, 23:16
die LC's hebben een ebben toets. verder erg vette plank! heb er ook een maar gewoon nog tele

vulvasonic
14 augustus 2006, 23:17
die LC's hebben een ebben toets. verder erg vette plank! heb er ook een maar gewoon nog tele

Nee hoor, geen ebben (begin je nou WEER?!?!?!). :D

d'oh
15 augustus 2006, 08:44
gewoon een stukkie palissander voor zo ver ik kan zien, niks duurs

Squier4ever
15 augustus 2006, 10:27
Nee hoor, geen ebben (begin je nou WEER?!?!?!). :D

Rectificatie: LC's hebben een sonokelin toets, zo goed vulva?

Aron Maiden
16 augustus 2006, 16:35
Mooi ding man!:)