PDA

View Full Version : Roland Jazz chorus en Podxt



Showbizz
14 augustus 2006, 11:33
Heeft iemand ervaring met deze combinatie? En dan misschien ook in een band. Mij lijkt namelijk Roland Jazz chorus (jc-120 e.d.) de perfecte versterker voor met een Podxt. Ik ben erg benieuwd of iemand ervaring heeft met deze setup...

BLOK182
14 augustus 2006, 11:42
JC gaat erg hard en is clean heel aardig, maar hij heeft (naar mijn ervaring) nogal de neiging op sommige scheurpedaaltjes/scheursound heel goed te reageren, en andere barslecht. Kan zijn dat ie je Pod lekker doorversterkt, maar voor hetzelfde geld klinkt het crap, geen ervaring mee. Andere optie is misschien zo'n Atomic amp? Soort van buizeneindtrap in een combobehuizing, speciaal ontworpen om je pod in te doen en uit te versterken.

Showbizz
14 augustus 2006, 14:43
Misschien ga ik gewoon is proberen, zo'n Roland. Je hebt ze tegenwoordig ook weer nieuw als reissue geloof ik.

Ik heb ook inderdaad zitten denken aan een Atomic Amp. Alleen lijkt me 18watt een beetje weinig voor in een band. Het is wel buizen maar toch. Zijn er mensen die eventueel met die versterker ervaring hebben, daar ben ik ook wel erg benieuwd naar.

Zelf heb ik nu een Marshall buizen top, met daarin de Podxt in de effects loop. Ik zit nu dus te kijken voor eventueel een andere oplossing. Vooral een wat handzamere, dan een buizen top + cabinet.

Ibanez RuleZ
14 augustus 2006, 15:27
18 watt is even goed hard genoeg voor bloedende oren...


harrald

andoni
14 augustus 2006, 15:35
18 watt is even goed hard genoeg voor bloedende oren...


harrald
Ja maar als je er een modeler gaat aan hangen denk ik niet dat je eindbuizenoversturing wil...

Squier4ever
15 augustus 2006, 10:35
meen ergens gelezen te hebben dattie wel redelijk headroom heeft, zo'n atomic.

provisus
15 augustus 2006, 11:42
18 watt is even goed hard genoeg voor bloedende oren...


harrald

Als je hard genoeg ermee gooit wel ja....

BLOK182
16 augustus 2006, 20:22
Hier staat ook een topic waarin wordt gezegd dat er binnenkort ook grotere Atomics komen met hoger vermogen, misschien alsnog een optie?

Showbizz
17 augustus 2006, 10:29
Ik las het ook net. Dat is wel interessant inderdaad. Als ze in de winkels staan ga ik er zeker 1 proberen. Ik ben erg benieuwd.

BLOK182
17 augustus 2006, 22:00
Het integreert je systeem ook meteen mooier / veiliger dan een trillende Roland met een pod erop die deraf kan vallen:p

mcannegieter
18 augustus 2006, 09:44
Laat ik nou net gisteren een band gezien hebben waar één van de gitaristen op de Roland + PODXt speelde. Nou was bij niet de lead gitarist en speelde hij vooral clean (+ een randje) maar ik was niet echt onder de indruk van zijn geluid. Ik weet ook niet precies waardoor ik dat vond (al flink ingedronken enzo) en het kan natuurlijk ook komen doordat ik modelling niet echt mooi vind klinken. De combinatie ging iig wel hard genoeg om niet uitversterkt te worden in een groter café.

Maarten

BLOK182
18 augustus 2006, 09:46
Die Roland JC120 gaat inderdaad erg, erg hard. We hebben er eentje in de oefenruimte, maar doen er weinig mee, ik kan beter uit de voeten met de ouwe valvestatecombo die daar staat.