PDA

View Full Version : telecaster body spuiten en meer



max2
14 augustus 2006, 08:30
hoi
ik heb een telecaster body ligen in de kleur zwart ik wil hem in een andere kleur hebben moet ik hem dan eerst schuuren met een schuurmachine of met de hand??
en kan je het met normaale spuitbus verf spuiten of moet je dan naar een spuitbedrijf?
en kan elke verf er op.
en dan heb ik nog een vraag ik ga ook alle electronica vervangen alleen hoe weet je of je het goed aansluit?
is hier een tekening voor of een schema?
hoor het graag.
gr max :rockon: :gitarist:

DarknessAwaits
14 augustus 2006, 12:24
Hey Max,

Doe je eerst eens tegoed aan alle info die we hier al hebben staan. Schuw de zoekmachine niet en als je dan nog vragen hebt kunnen we die wat makkelijker beantwoorden want dan hebben we allebei een beetje een idee waar we over praten.

Korte antwoorden op je vragen:

1: Je zal eerst moeten schuren, hoeft niet perse met schuurmachine maar gaat wel sneller.

2: Je kan met een spuitbus werken, het is echter niet makkelijk maar ook zeker niet ondoenbaar als ik alle resultaten hier zie. Een spuitbedrijf zal er hoogstwaarschijnlijk wel het beste resultaat uithalen aangezien ze de apparatuur en bekwaamheid voor in huis hebben.

3: Er kunnen allerlei verschillende soorten verf op (niet samen), maar alle soorten durf ik niet te zeggen.

4: Electronica goed aansluiten dat ligt er helemaal aan wat je wilt aansluiten uiteraard. Welke potmeters/schakelaars/elementen ga je gebruiken en wat wil je ermee kunnen doen?

succes.

max2
16 augustus 2006, 19:17
Oke bedankt
ga nog wel meer lezen.
gr max :)

jan jansen
16 augustus 2006, 20:51
[QUOTE=max2]hoi
ik heb een telecaster body ligen in de kleur zwart ik wil hem in een andere kleur hebben moet ik hem dan eerst schuuren met een schuurmachine of met de hand??


schuur de zwarte laag eraf en kijk wat eronder zit.Is die basis goed daarna in de gewenste kleur spuiten.Ik persoonlijk zou hem helemaal kaal branden,afschuren en dan kijken hoe de body eruitziet.

jan jansen