PDA

View Full Version : Wat is een goede A/B switch?



PluueeR
28 november 2002, 13:36
Ik ben in het bezit van een Fender HotRod Deville 2x12 en een Marshall JCM 800 2205 en ga zaterdag kijken voor een cabinet. Nu vroeg ik me af wat een goede A/B switch is. Zodat ik op het podium beide versterkers kan gebruiken. Marshall scheur met Fender clean.

Ik ken de Boss Line Selector. Deze is erg uitgebreid. En het is Boss. Ik heb al twee Boss pedalen. Ik vind het wel leuk als er ook een ander (wel kwaliteit natuurlijk) merk tussen zit :smile:

PluueeR
28 november 2002, 14:49
Er zijn 11 mensen geweest die naar deze topic hebben gekeken. De titel is ontzettend duidelijk. En geen antwoord. Waarom kijk je dan?

FragDaddy
28 november 2002, 14:54
omdat wij ook allemaal een A/B box zoeken natuurlijk..

ik weet ook geen goede A/B boxjes.

Thomasvv
28 november 2002, 14:56
Een tijd terug stond in de GitaarPlus een test van een paar (goeie!!!) switches, A/B A/B/C en nog wat mogelijkheden. Ze zij niet goedkoop, maar errug goed

Ik zal eens snuffelen in mn tijdschriftenbak of ik ze nog tegenkom (de naam ben ik ook kwijt :S)

Bas
28 november 2002, 15:48
Een tijdje terug zag ik een pic van iemand op het forum hier die 2 outputs op zn gitaar had. Optie? :grin:
Maar zonder gekheid, ben ook wel benieuwd. Zoveel opties hoeven er toch niet op te zitten lijkt me. Gewoon amp A & B, wat wil je nou nog meer.

FragDaddy
28 november 2002, 15:58
Gewoon amp A & B, wat wil je nou nog meer.


nou. ik wil graag dat ie zonder 'KLAK' overschakelt, niet ruist, en het liefst een indicatieled heeft van welke amp ik gebruik. en het liefst een ABC box. (2 amps + 1 tuner)

Mithrandir
29 november 2002, 10:49
Op 2002-11-28 14:49, schreef PluueeR:
Er zijn 11 mensen geweest die naar deze topic hebben gekeken. De titel is ontzettend duidelijk. En geen antwoord. Waarom kijk je dan?


Ten eerste, waarschijnlijk ben jij het 9 keer zelf geweest om te kijken of er al iemand gereageerd had.

Ten tweede, waarom nou zo ongeduldig reageren, daar worden mensen meestal niet behulpzamer van.

Ten derde, mensen kijken omdat ze benieuwd zijn naar je post, maar uiteindelijk toch geen goed antwoord hebben. Wees blij dat iemand het leest.

Ten vierde en het enige on topic, ik weet ook geen goeie A/B switch :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-11-29 10:50 ]</font>

PeArLjAm
29 november 2002, 11:53
Lehe maakt hele goede a/b switches, ze verkopen ze als het goed is op http://www.haarguitars.nl Kwamen goed uit een test die ik gelezen heb, check it out zou ik zeggen!

MADdie86
29 november 2002, 12:28
Met een beetje klungelen kan je zelfeen hele goede ABCDE !! (dus 5 amps ) box maken.

Koop gewoon x aantal dubbel weg 2x schakelaars en x aantal 1:1 trafo'tjes van 500K impendantie. De schema's kan je over al op het internet vinden ook zonder trafo's.

Mzlls

saturnine
29 november 2002, 13:10
Op de site van Fulltone http://www.fulltone.com/qaframe.html wordt gelinkt naar dit PDF bestand (http://www.fulltone.com/PdfFiles/ab.pdf) met bouwbeschrijving voor een A/B box.

Dit principe is volgens mij door toevoeging van switches en outputs redelijk makkelijk uit te bouwen naar A/B/C/enz.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: saturnine op 2002-11-29 13:17 ]</font>

Duane
29 november 2002, 14:01
Op 2002-11-28 14:49, schreef PluueeR:
Er zijn 11 mensen geweest die naar deze topic hebben gekeken. De titel is ontzettend duidelijk. En geen antwoord. Waarom kijk je dan?


Tsjonge jonge.....stuk ongeduld! Er zijn wellicht ook mensen die niet weten wat een a/b switch is en uit jouw vraag een antwoord kunnen halen en daarom kijken. Als het naar jouw idee te lang duurt voordat je antwoord krijgt, ga je toch lekker naar een muziekwinkel en 't daar vragen

jpb
29 november 2002, 14:13
Op 2002-11-29 14:01, schreef Duane:
Tsjonge jonge.....stuk ongeduld! Er zijn wellicht ook mensen die niet weten wat een a/b switch is en uit jouw vraag een antwoord kunnen halen en daarom kijken. Als het naar jouw idee te lang duurt voordat je antwoord krijgt, ga je toch lekker naar een muziekwinkel en 't daar vragen


Muziekwinkel zou ik niet doen, duurt te lang. Moet je eerst uitleggen wat een A/B box is.....

Duane, toch niet Duane Allman????

Duane
29 november 2002, 14:47
Ok, ze smeren je alles aan in de winkel....klopt Jan.
ehm, nee ik ken geen Duane Allman, sorry

Marshallover
29 november 2002, 19:08
Morley heeft wel goeie A/B switches, Mesa Boogie trouwens ook !!!

sash
30 november 2002, 18:09
In de Musik Produktiv catalogus staat een standaard A/B switch van Collins voor 17.50 Euro.

MADdie86
30 november 2002, 18:18
Op 2002-11-30 18:09, schreef sash:
In de Musik Produktiv catalogus staat een standaard A/B switch van Collins voor 17.50 Euro.

Hey sash leef je nog> je antwoord niet echt op MSN??

Maar die link dat PDFje is wel een handige schakeling maar zal veel ruis geven. Je kan beter per kanaal een schakelaar nemen, zodat je eventueel meerdere AMPS kan aandrijven.

Ik maak wel een schetsje

Rutger
30 november 2002, 22:44
Jongens, niet zo ruzie maken. :smile:

Bij Feedback Rotterdam vond ik de DOD 270 A-B box. Dat is een superrobuust ding met simpel een ingang en twee uitangen met een footswitch er bovenop. 60 Euro, dat wel, maar wel 2x zo goedkoop als die Boss lineselector.

Ik gebruik hem zelf als channelswitch (twin heeft dat niet van zichzelf), omdat ik het ene kanaal boost om overstuur te spelen heb ik hem nodig om clean op het andere kanaal op gelijk volume te kunnen spelen.