PDA

View Full Version : Nocaster 51 Custom Shop



Johnny Ramone
13 augustus 2006, 22:41
Voor dat ik een eind moet reizen om er 1 uit te proberen wil ik even weten of het de benzine waard is.

Ik wil eventueel een CS Nocaster kopen, maar alleen als hij op een aantal punten anders is dan de Telecaster 52 uit de USA Vintage Series. De hals moet niet zo heel dik zijn en hij moet niet zo dik in de lak zitten, wel nitro maar niet zo overdreven veel.

Dan nog het probleem NOS, Closet Classic of Relic, heeft iemand hier misschien een mening over?

En bedankt.

sickpunk
13 augustus 2006, 22:46
"Dan nog het probleem NOS, Closet Classic of Relic, heeft iemand hier misschien een mening over?"

net wat jou het meeste aanspreekt lijkt mij?

Johnny Ramone
13 augustus 2006, 23:08
"Dan nog het probleem NOS, Closet Classic of Relic, heeft iemand hier misschien een mening over?"

net wat jou het meeste aanspreekt lijkt mij?

nee en ja

Misschien is de NOS te dik gelakt en de Relic helemaal wat ik wil, maar het zou handig zijn om vooraf een beetje een indicatie te krijgen.

Tristan
13 augustus 2006, 23:12
Een beest van een gitaar...
Toen ik het eerste akkoord op de gitaar aansloeg werd ik zelfs even bang, zoveel ballen heeft ze...
Ik ben er in ieder geval voor aan het sparen en weet bijna 100% zeker dat als er ooit weer eens een nieuwe gitaar komt dat het er dan zo eentje wordt...
Ik zou zelf absoluut voor de Relic gaan, het schijnt dat Fender iets speciaals doet met de laklaag (een speciaal soort hele dunne primer of zoiets) zodat de gitaren nog beter klinken dan de Closet Classics en de NOS.
De gitaar die ik heb gehoord was ook een Relic...
Verder zou ik absoluut voor een teambuild gaan en niet voor een masterbuild, want die masterbuilds zijn echt niet beter, ze zijn naar wat ik hoor vaak juist minder dan de teambuilds en ze zijn ook veel duurder...
De '52 Vintage Reissue Tele is een goede gitaar, maar als je de CS '51 NoCaster gehoord hebt dan ken je het verschil tussen een goede en een waanzinnige gitaar...
Helaas is de hals van de CS '51 NoCaster erg dik, waarschijnlijk nog ietsje dikker dan die van de '52 Vintage Reissue Tele, maar ik vond ze beide toch erg lekker spelen hoor, een beetje rauw, maar wel lekker...
Probeer anders eens de CS '67 Tele, die heeft een minder dikke hals, maar wel de voor zo'n gitaar o zo belangrijke volledig maple hals...
Een gast die ik ken heeft er ook zo een, maar dan een oude, dat is een waanzinnige gitaar!
Ik zou gewoon even naar een goede Fender CS dealer gaan en een afspraak maken in Dusseldorf, waar nu ook een afdeling van de Fender Custom Shop zit...
Volgens mij gaat Nederland Muziek binnenkort erheen met een busje...