PDA

View Full Version : Krakend geluid



Snarx
13 augustus 2006, 19:14
Hallo,

Heb net de gitaar nog eens ingeplugd in de Cry Baby (Wylde).
Heb een halfuurtje staan spelen en naar het einde toe begon de wah te kraken als ik hem uitdeed. Ik een paar keer opnieuw gedaan, en soms is het echt luid, en andere keren heel stil. Als ik mijn voet dan af de Cry Baby haal begint het meestal, soms ook niet maar dan begint het als ik een voet verzet. Op clean heb ik dit niet, dit is enkel als ik de Cry Baby gebruik op overdrive.
Deze morgen heb ik ook gespeeld, en toen had ik dit nog niet. Wat kan dit zijn?

Mijn normale setup met de wah is Epiphone LP Custom -> wah -> Overdrive -> Marshall VS230
Als ik de overdrive en wah omkeer, heb ik dit probleem niet. De optie in de wah en opverdirve omkeren voor goed zit er niet in omdat ik het geluid dat ik nu krijg lekkerder vind dan de setup omgekeerd

Bedankt voor de hulp.

Snarx
14 augustus 2006, 22:07
Iemand????

the feable
14 augustus 2006, 22:41
Raar probleem... Kun je het gekraak iets beter beschrijven?

vinni
14 augustus 2006, 23:23
Potmeter is smerig.
Wat contactspray en hoppa....doet-ie het weer.

99% dat het dit probleem is.

Vinni

Snarx
15 augustus 2006, 02:01
Raar probleem... Kun je het gekraak iets beter beschrijven?

Jah, da's moeilijk.
Het is geen gekraak zoals je een tak van een boom kraakt, maar gekraak zoals je krijgt als je op het omhulsel van een noot gaat staan (okkernoten ofzo), maar dan wel ietsje doffer. Misschei niet zo duidelijk, mar anders kan ik het niet direct uitleggen, zal morgen eens vergelijkingen zoeken naar wat het klinkt.


Potmeter is smerig.
Wat contactspray en hoppa....doet-ie het weer.

99% dat het dit probleem is.

Vinni


Kan dat?? Ik heb hem pas van dinsdag.

the feable
15 augustus 2006, 10:05
Potmeter is smerig.
Wat contactspray en hoppa....doet-ie het weer.

99% dat het dit probleem is.

Vinni

Maar hij kraakt alleen als hij em voor de dist zet in de effectchain...
Bovendien: Contact spray raadt ik af, dat helpt je potmeters naar de kl*te. Je kunt er dan beter een nieuwe potmeter inzetten. In jouw geval zou ik terug gaan naar de winkel.

Snarx
16 augustus 2006, 19:39
Ik ben deze middag teruggeweest naar de winkel. Zonder problemen teruggenomen en gaat hem terugsturen.
In de loop van volgende week heb ik hem terug.