PDA

View Full Version : Mallen voor letters (flightcase)



daron_kurt
13 augustus 2006, 14:10
Ik heb zelf een koffer gebouwd voor mijn pedaaltjes, leuk en aardig, alleen 1 klein probleempje. Als andere mensen met mijn koffer sjouwen willen ze nog wel eens de koffer verkeerd om op de grond leggen (dus deksel onder en de pedalen op de kop). Om dit nu te voorkomen wil ik eigeniljk op de bovenkant van de deksel iets van 'top' of 'upside' (of iemand een beter idee?) zetten. Hiervoor wil ik toch wel graag 'echte' flightcaseletters gebruiken, omdat dat er gewoon vet uitziet. Ik kan natuurlijk de letters in word zetten en dan uitprinten en uitsnijden o.i.d., maar vind ik toch niet echt de beste/mooiste oplossing. Vandaar mijn vraag: weet iemand waar je mallen kunt kopen van flightcase letters? Ik heb internet afgestruind, maar kan echt nergens iets vinden :S...Zijn er winkels waar deze te vinden zijn? Tnx iig...

robert-gitarist
13 augustus 2006, 14:28
Bij musik produktive in Duitsland kun je ze kopen(uiteraad ook bestellen en na NL laten komen)Maar die setjes zijn echt duur(zeker voor eenmalig gebruik).
Veder weet ik zo niet waar je ze kunt halen in NL.Misschien bij flightcase bouwers of PA verhuur bedrijven ofzo?Wat je ook kan proberen is die dingen zelf maken van dik karton ofzo.
Ik heb ze toen ook zelf gemaakt van dik karton.Mallen maken dus,best veel werk maar goedkoper dan die mallen kopen(die mallen die je moet kopen zijn meestal van een of andere metaal soort en daarom nogal vrij prijzig en bij MP moet je dacht ik het hele alfabet kopen en kun je geen losse letters kopen.Tenminste als ik het goed gelezen heb.)

H.Manback
13 augustus 2006, 14:31
Zoek naar stencil sheets, zo heten die spuitmallen in het engels.

arjen1976
13 augustus 2006, 17:30
Misschien zelf een sjabloon maken? De tekst in het juiste lettertype printen, de letters uitsnijden en het sjabloon gebruiken om de tekst erop te spuiten..
moet kunnen!