PDA

View Full Version : Pickup gat opvullen?



Malle Eppie
13 augustus 2006, 13:20
Hallo,

Na een beetje fantaseren besloten om mijn oude Ibanez RG570 op te gaan knappen. De hals is gebarsten en ik speel er helemaal niet meer op.

Nu wil ik de zwarte lak eraf gaan schuren en het gat van de single coil pup opvullen om er een h-h van te gaan maken ipv de h-s-h.

Ik wil er een reversed neck opzetten, EMG setje (passief) en misschien ook een nieuwe Floyd Rose. Finish wordt iets met camouflage (ben daar nog niet helemaal over uit).

Waarmee kan ik het beste het pup gat opvullen?

Met welke korrel kan ik het beste beginnen om de oude lak eraf te schuren? P100?

Ga zeker proberen om het geheel vast te leggen met de digitale camera.

Alvast bedankt!

forceps
13 augustus 2006, 13:37
http://www.projectguitar.com/tut/tht1.htm

Misschien op deze manier, met een blokje opvullen en daarna mooi afschuren en de randen vullen?

B_2_the_a
13 augustus 2006, 15:27
kijk ff in een van de topics van fred dons, hij heeft 2 componenten hout vuller gebruikt ervoor!
ik heb het zelf eens geprobeerd met gewone gaten vuller maar dat krimpt,

je kan ook proberen een blok te maken wat er perfect inpast en die er in te lijmen !

fred dons
14 augustus 2006, 07:50
hoi, twas geen 2 componenten houtvuller maar maar 2 componenten polyester (voor autoreparatie) en inderdaad die krimpt niet, is snel hard en perfect te schuren
opvullen met een hout blokje zou het mooist zijn maar zelfs als hij perfect past blijf je de randen altijd zien (mischien niet direct maar wel na het uitharden van de lak),
wat de allerbeste manier is (en meest bewerkelijk), is om eerst op te vullen met een blokje hout en daarna een nieuwe top of een fineer laag over de gehele body te doen, zo ben je er zeker van dat je de oorspronkelijke gaten nooit meer tegen komt (maar ik vond de polyester methode toch wat makkelijker ;) )

DarknessAwaits
14 augustus 2006, 12:27
...opvullen met een hout blokje zou het mooist zijn maar zelfs als hij perfect past blijf je de randen altijd zien (mischien niet direct maar wel na het uitharden van de lak)...

Bij de projectguitar tutorial wordt dat probleem ook beschreven en tevens de oplossing. Je zou langs de randen weer een stukje moeten wegfrezen en daar dan een epoxy moeten aanbrengen.

Heb je daar ervaring mee?

fred dons
14 augustus 2006, 13:33
heb ik ook geprobeerd maar het probleem met epoxy is dat het te hard is, waardoor na verloop van tijd je kunt zien waar de ondergrond niet heeft mee geageerd met het ouder worden van de body (krimpen/uitzetten), je ziet dan een gladde plek waar de rest van de lak de nerf van het hout volgt

De polyster zuigt nog een beetje lak op bij het spuiten waardoor het een toch meer natuurlijke ondergrond is bij het opnieuw lakken (maar zoals gezegd de beste methode is re-toppen)