PDA

View Full Version : Beste Gitaarversterker voor thuis??



Billy the Kid
13 augustus 2006, 12:50
Welke gitaarversterker kan ik het beste kopen?
Ik speel nog niet de sterren van de hemel maar probeer op een Strat. American Standard een beetje: Kravitz, Zeppelin, Santana, Peppers, Clapton te spelen.

-Hij is voor thuis gebruik.
-Moet wel kwaliteit zijn.
-Moet handzaam zijn dus ongeveer 50x50 cm
-Rond de €800,- vind ik duur genoeg.

ropp
13 augustus 2006, 12:54
Je zou naar een Tech21 Trademark kunnen kijken, als deze bijvoorbeeld:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=64527

Het is geen buizenversterker, maar hij klinkt wel ontzettend lekker.
Daar staat tegenover dat een transistorversterker, als deze, wat makkelijker goed klinkt op lager volume. De Trademark is veelzijdig en niet al te duur.

Rormo
13 augustus 2006, 13:16
Marshall JTM30 is super voor thuis en voor de muziek die jij beschrijft. Moet je wel tweede hands kopen want wordt niet meer gemaakt (+/- 300 euro tweede hands).
Marshall DSL401 zal hier ook zeer goed voor zijn. Die is nieuw 800 euro.

Flames
13 augustus 2006, 13:40
De jtm 30 is toch buizen?
Klinkt dat dan nog wel goed op laag volume?

Waar je ook aan zou kunnen denken is een modeling versterker ala line 6.
Die kunnen veel verschillende stijlen aan en klinken op lager volume zelf beter dan als je er mee op zou treden vind ik..

Rormo
13 augustus 2006, 15:47
jtm is idd buizen. Staat hier naast me in de slaapkamer en is prima. Dat ding kan echt niet super hard. Op half volume klinkt hij al uitstekend en daar maak je de buren echt nog niet boos mee (misschien in een oud huis, maar niet in een normaal geisoleerd huis).

Anders Destium
13 augustus 2006, 16:08
Buizenversterkers kunnen prima klinken op laag volume, al zijn de verschillen best groot. Dat is een kwestie van zelf testen en desnoods ervaringen vragen.

Modeling lijkt mij een goede optie, Line 6 Flextone II bijvoorbeeld. De Koch Studiotone heeft ook veel fans, maar dat is dan weer een buizen.

Helter Skelter
13 augustus 2006, 16:13
+1 voor de DSL-401 alhoewel die niet te boek staan als erg betrouwbaar

zelf heb ik voor thuis een Fender hotrodje, trapdoos ervoor en gaan! :cooler:

Rhythm Machine
13 augustus 2006, 17:04
Voor 800 euro heb je keuze zat. Voor thuisgebruik heb je al veel keuze voor de helft van dat bedrag. Ik gebruik thuis een Fender Blues Junior, die heb je tweedehands vanaf 350 euro. Voldoet prima, en ik neem hem zelfs mee als back-up versterker naar kleinere zaaltjes.

RM

guitartub
13 augustus 2006, 17:20
Je noemt 5 namen van artiesten die elk een totaal andere sound hebben. Het is al door Anders (Heee, zo heet mijn band) geopperd, maar kijk eens naar Modelling Amps. Weet uit eigen ervaring hoe veelzijdig die zijn.

Billy the Kid
13 augustus 2006, 20:18
DANK DANK DANK!!!!!
Kijk..... hier kan ik iets mee!!!
Ik ga binnenkort eens wat proberen.
Kom net bij Ian Parker vandaan, ik kon heel die bluesgast niet maar....SPELEN!!! Komt uit Engeland.....

vinni
13 augustus 2006, 20:35
Ik zou toch voor de Boss Cubes gaan.
Klinken goed en leuke effecten.

Vinni

sjoerd5
13 augustus 2006, 20:38
en de roland cubes

Micro-e
13 augustus 2006, 20:48
Als je 800 te besteden hebt kan je beter krijgen 8)

harrie-beton
13 augustus 2006, 20:52
Persoonlijk vind ik geen enkele gitaarversterker handig thuis. Zeker niet in de woningen waar ik woon(de) en de tijdstippen waarop ik wil oefenen.
Voor thuis en ook met de pc ben ik grote voorstander van een modeling kast zoals zoom, vox tonelab, podxt en v-amp2.
Je heb op lage volumes redelijk goede geluiden en ook op een koptelefoon.

Pun
13 augustus 2006, 21:06
Ik was laatst bij Feedback Eindhoven om wat pedaaltjes en zo te testen, en in 1 van die hokjes hadden ze een paar kleine Fender versterkertjes staan. Ik weet niet of het buizen versterkers waren, maar ze klonken eigenlijk best goed. Al-hoe-wel het natuurlijk wel afwachten is hoe het zou klinken in een grotere ruimte zoals een huiskamer.

BLOK182
13 augustus 2006, 22:52
Engl Thunder, ook compact bakkie dat lekker klinkt op lagere volumes.

gitarist17
14 augustus 2006, 00:05
wat voor mij belangrijk is, is dat ik thuis een lekker en mooi geluid heb. Dus een 40 watt fender hot rod deluxe buizenamp.. De buren wennen er wel aan hoor ; )

erik

Antoon
14 augustus 2006, 00:07
Waarom zou je in godsnaam 800 euro uitgeven aan een versterker om alleen thuis wat met je CDs mee te spelen??? Koop inderdaad lekker zo'n Roland Cube 30 of iets vergelijkbaars. Ik wed dat je ontzettend veel lol aan dat ding hebt en als je het zat bent verkoop je m weer voor een paar tientjes minder. Als je het helemaal luxe en in stijl wilt doen koop je een ouwe Fender Champ. Kun je zelfs vaak zelfs met winst doorverkopen als je m beu bent en klinkt hartstikke leuk.

BLOK182
14 augustus 2006, 09:26
Dat je thuis speelt wil niet meteen zeggen dat alles wat geen laag wattage heeft en digitale modelling aan boord heeft overbodige luxe is. De cubes zijn leuke amps, dat zeker, en in een thuissituatie komen ze goed tot hun recht, maar het blijft een amp van 250 euro. Als je het geld hebt voor een leuke compacte buizencombo, waarom niet? Heb je imho meer plezier van dat een 30 watt cubeje.

Anders Destium
14 augustus 2006, 09:59
Waarom zou je in godsnaam 800 euro uitgeven aan een versterker om alleen thuis wat met je CDs mee te spelen??? Koop inderdaad lekker zo'n Roland Cube 30 of iets vergelijkbaars. Ik wed dat je ontzettend veel lol aan dat ding hebt en als je het zat bent verkoop je m weer voor een paar tientjes minder. Als je het helemaal luxe en in stijl wilt doen koop je een ouwe Fender Champ. Kun je zelfs vaak zelfs met winst doorverkopen als je m beu bent en klinkt hartstikke leuk.

Omdat duurdere versterkers meestal beter klinken dan goedkopere misschien? Of mag je alleen een leuke versterker als je dagelijks voor volle zalen speelt, dat zijn er hier niet zoveel...

Rormo
14 augustus 2006, 13:11
+1 (tien tekens)

BLOK182
14 augustus 2006, 13:13
Zowel mijn Mesaboogie Nomad 55 als mijn Rivera Chubster 55 waren alletwee goed te gebruiken thuis, volume was goed af te stellen en het hoefde niet op 10 om goed te klinken, en dan hebben we het over 50 watt 1x12" buizencombo's, goed te doen!

Billy the Kid
14 augustus 2006, 22:47
Mmmmmmmmm, dit heeft het me niet echt makkelijk gemaakt.
Was te verwachten al die verschillende meningen.....WEL LEUK!!!!!!

heavy-metal-thunder
16 augustus 2006, 11:35
Omdat duurdere versterkers meestal beter klinken dan goedkopere misschien? Of mag je alleen een leuke versterker als je dagelijks voor volle zalen speelt, dat zijn er hier niet zoveel...

meestal, ja... in grote zalen. Maar thuis??? Ik heb thuis een JCM800 1*12 combo, een Marshall 1987 JMP 50W met 2*12 greenback cab en dan nog een onnozel goedkoop VOX Valvetronix VT30 combootje. Rara, wat ik dagelijks thuis gebruik? De Vox, echt waar. Op VOX AC30 setting heb ik zo vb. "Vertigo" van U2. Gisteren verwonderde ik me er weer eens over, toen ik "All right now" van the Free meespeelde, hoe erg het erop trekt. Zo sterk zelfs, dat ik de plaat stiller heb gezet, omdat ik niet hoorde of mijn klank of "de plaat" domineerde. Een aanrader!! De Fender-settings vind ik wat minder.

Ik ga binnenkort de valvetronix eens aan mijn marshallkast hangen. Als dat veel beter klinkt, overweeg ik de aanschaf van een top-speaker voor de VOX. Want voor 280 euro kan er hier onmogelijk een hele goeie speaker inzitten.

BTW: ik heb een Fender vibrochamp gehad en heb het verkocht voor de Vox.

BartL
16 augustus 2006, 11:42
Peavey DB?
http://student.infonomics.nl/students/b.loog/Delta%20Blues.mp3

MaxR
16 augustus 2006, 15:12
tsja, voor 800 euro krijg je inderdaad wel meer dan een thuis/oefen amp. ik weet niet of je in een band speelt/wil gaan spelen/wil gaan optreden etc, dan kan je natuurlijk een duurdere/betere amp overwegen

maar als het vooral gaat om op de kamer spelen, waarom zoveel uitgeven. ik heb een Vox ad 30 vt, en dat is voor het geld een hele toffe versterker waar veel verschillende sounds uit te halen zijn. +nog een bende leuke effecten om mee te klooien, een aanrader.

heavy-metal-thunder
16 augustus 2006, 15:17
mijn mening is dat je beter zoiets kan hebben voor thuis en dan een andere zwaardere, voor repetitie en optredens. Ik heb al heel wat versterkers gehad en nog geen enkele die goed was voor thuis én goed voor de band.

Een 5W lampenbakje op een 2*10 of 2*12 cab zetten, zou wel leuk zijn klinken, maar kost veel geld en bovendien voor thuis ook nog erg luid hoor.

habberdoedas
16 augustus 2006, 16:21
Wat ook een hele mooie is, is een HIGHWATT ik weet niet precies hoe het model heet maar het is de 2 x 10" klasse A, 20 watt. Lekker eenvoudig. Gain, Bas, Mid, Treble en een volume knop. Schitterende buizen Amp. Als je hem tegenkomt moet je die zeker es uit gaan proberen.

Rwin
16 augustus 2006, 16:47
Ik zou voor de thuissituatie voor een modelingAmp gaan...





kuch... vv

Chris Winsemius
16 augustus 2006, 17:01
24 full Marshall stacks!























Hoor je in ieder geval het gezeik van buren en politie niet :D

BLOK182
16 augustus 2006, 20:18
Kan je een huisje van maken en derin zitten, als je speelt komt niemand in een straal van 30 meter:-)