PDA

View Full Version : Harley benton ?



Wimvdb
13 augustus 2006, 12:43
Zijn deze van een beetje een goede kwaliteit ? Dan bedoel ik vooral qua bespeelbaarheid , want de actie op m'n huidige squier is nogal redelijk te hoog... Of ga ik dan beter voor een squier van hogere klasse ( standard ) Ik vind de squiers best wel nog te pruimen qua sound en afwerking

Ik heb het dan vooral op dit model :
http://www.thomann.de/prodbilder/175470.jpg

hendrix2
13 augustus 2006, 13:05
Ik heb de telecaster van Harley Benton (79euro!!!) en kan er alleen maar tevreden over zijn. Speelt zéér makkelijk (zeer makkelijke hals..), blijft goed gestemd...

Nadelen: een iets mindere afwerking (wat foutjes in de lak enzo) en de pickups zijn niet van een heel hoog niveau (nogal een lage output en met distortion gaat de brugpickup fluiten...)

maar voor het geld, een super gitaar!

FruscianteFan
13 augustus 2006, 13:35
Een vriend van me heeft de Jazzbass van dit merk en die is best goed. Al helemaal gezien de prijs! Ok, niet perfect afgesteld, maar aan de bas zelf is weinig aan te merken.

Lucluc
13 augustus 2006, 14:32
Ik vraag me ook af of die Harley Benton ES335 type hetzelfde is als die van Richwood, vanwege de vorm van de kop, de gelijmde hals en de schuin geplaatste brug. Ik heb de Richwood, en die is toch 60 euro duurder, en die is echt prima. Kan eigenlijk niet voor het geld.

d'oh
13 augustus 2006, 14:51
ik zat ook net te kijken naar de verschillen tussen een harley-b en een richwood, maar volgens mij zijn het precies de zelfde gitaren alleen met ander stickertje en andere finish

tabmaniac
13 augustus 2006, 15:00
laten afstellen en andere pick-ups erin dan heb je een perfect gitaartje!

Lucluc
13 augustus 2006, 15:05
laten afstellen en andere pick-ups erin dan heb je een perfect gitaartje!

Mwa, kan je zelf toch wel? Ik heb bij de Richwood de tuners vervangen door een setje Gotohs van 30 euro en de pickups zijn van GFS, de Dream 90's, p90 in humbuckerformaat. Topkammetje iets ingevijld voor een 011 setje snaren en de hals iets bijgesteld, geintoneerd en klaar was Lucluc. De fretjes zijn niet perfect vlak, maar er zitten geen scherpe randen aan. Ik zou nog wel een paar fretjes bij willen vijlen, maar de bespeelbaarheid is uitstekend, lekkere dikke hals!

FruscianteFan
13 augustus 2006, 15:07
laten afstellen en andere pick-ups erin dan heb je een perfect gitaartje!Enige nadeel is dat nieuwe elementen al snel duurder zijn dan de hele gitaar.

Lucluc
13 augustus 2006, 15:08
Enige nadeel is dat nieuwe elementen al snel duurder zijn dan de hele gitaar.

Setje GFS: 60 euro inclusief verzenden.

En trouwens, die elementen die er in zaten waren behoorlijk goed! Ik hou gewoon niet zo van humbuckers, mis de helderheid van de bovenste snaren, dus vandaar de p90 types.