PDA

View Full Version : omvormer



ledzep
13 augustus 2006, 12:00
Hallo,

ik sta op het punt een Fender Bassman (Blackface) te kopen. Maar het is een Amerikaans model dat 110 V nodig heeft, maar vanuit m'n huis 230 V krijgt. De verkoper zei dat ik dan een omvormer moest gebruiken. Toch heb ik nog niet helemaal begrepen hoe het juist werkt. Moet je de elektriciteitskabel van je amp naar zo'n kastje leiden, en van daaruit naar het stopcontact of hoe zit dat nu juist? En weten jullie hoeveel zoiets zou kosten?

Alvast bedankt,
Louis

Chris Winsemius
13 augustus 2006, 12:42
Hallo,

ik sta op het punt een Fender Bassman (Blackface) te kopen. Maar het is een Amerikaans model dat 110 V nodig heeft, maar vanuit m'n huis 230 V krijgt. De verkoper zei dat ik dan een omvormer moest gebruiken. Toch heb ik nog niet helemaal begrepen hoe het juist werkt. Moet je de elektriciteitskabel van je amp naar zo'n kastje leiden, en van daaruit naar het stopcontact of hoe zit dat nu juist? En weten jullie hoeveel zoiets zou kosten?

Alvast bedankt,
Louis

Zo'n omvormer maakt van onze 230 Volt spanning (bijvoorbeeld) 110-120 Volt.
Stekker v/d usa bassman gaat naar de omvormer en die omvormer sluit je dan op het stopcontact aan.
Volgens mij moet je voor +/- 50 euro of iets meer zo'n apparaat kunnen krijgen, qua vermogen (aangegeven als Watts of VA) zou ik voor minimaal 300VA, liever nog meer gaan.

Agent_Smith
13 augustus 2006, 13:07
Zo'n omvormer maakt van onze 230 Volt spanning (bijvoorbeeld) 110-120 Volt.
Stekker v/d usa bassman gaat naar de omvormer en die omvormer sluit je dan op het stopcontact aan.
Volgens mij moet je voor +/- 50 euro of iets meer zo'n apparaat kunnen krijgen, qua vermogen (aangegeven als Watts of VA) zou ik voor minimaal 300VA, liever nog meer gaan.

Yep, idd gewoon een 'verhuistrafo' ervoor van ongeveer dat vermogen idd.

Franc
13 augustus 2006, 13:23
Je weet zeker dat dat ding geen voltageselector heeft zodat je hem gewoon op 230V kan zetten?

Chris Winsemius
13 augustus 2006, 14:58
Je weet zeker dat dat ding geen voltageselector heeft zodat je hem gewoon op 230V kan zetten?

De (oude) "domestic" Fenders hebben geen voltage-selector, puur 1 primaire wikkeling voor de usa mains.

Franc
13 augustus 2006, 15:52
Tsjongejonge, wat een armoede ;)
Dan toch maar een Marshall :D

Ché
13 augustus 2006, 19:59
Zo'n omvormer maakt van onze 230 Volt spanning (bijvoorbeeld) 110-120 Volt.
Stekker v/d usa bassman gaat naar de omvormer en die omvormer sluit je dan op het stopcontact aan.
Volgens mij moet je voor +/- 50 euro of iets meer zo'n apparaat kunnen krijgen, qua vermogen (aangegeven als Watts of VA) zou ik voor minimaal 300VA, liever nog meer gaan.

waarom eigelijk 300W of meer?
ik heb er eentje van 200w en eentje van 500w voor mijn Super reverb, en die van 500w wordt veel heter (bijna gloeiend) dan die van 200w...na enkele uren gebruik weliswaar