PDA

View Full Version : Latchtime bij gebruik pedaal



ochieloedere
13 augustus 2006, 09:33
Hey,

Een vriend van mij heeft een Fender Deville versterker. Als hij de pedaal gebruikt, om van kanaal te switchen, treed er een behoorlijke vertraging op. Niet fijn als je met de hele band op hetzelfde moment een refrein wil inzetten.

Iemand een idee van waar die vertraging kan komen? We hebben ook met andere pedalen getest, en ook daar treedt het probleem op.

Grts

Ochieloedere

Damage Inc.
13 augustus 2006, 10:20
Zo'n universele kanaal-switcher ofzo?
Vreemd, maar misschien zijn er maar een paar bepaalde pedalen "compatible" ermee ofzo?
Zou eens een handleiding opzoeken ofzo.
Maar verder weet ik daar niks vanaf...

GreetingZ
- Damage Inc.

Erikt
13 augustus 2006, 16:27
toen ik mijn fender buizenbak kocht stond in de winkel een ander exemplaar die ook raar tussen kanalen switchte met het pedaal. dat ding gaf zelfs soms een knal. Lijkt mij een fabrieksfout ofzo?

gitarist17
13 augustus 2006, 17:19
ik weet niet precies of dit is wat je bedoelt, maar bij mijn hot rod deluxe kan ik goed schakelen tussen de kanalen. Het geeft geen vertraging en ook geen knallen. Behalve als ik van het 3e (lead) kanaal terugschakel naar clean of overdrive. Moet ik er nu ook mee terug?

groeten
erik

Pun
13 augustus 2006, 21:09
Die vertraging heb ik ook met m'n Marshall Valvestate en Ibanez footswitch (die kreeg ik erbij toen ik hem kocht, omdat de originele Marshall footswitch aardig naar de knoppen was).
Is best irritant, maar ja, ik gebruik eigenlijk toch vooral losse pedaaltjes voor m'n distortion sound.

ochieloedere
14 augustus 2006, 17:12
heeft iemand daar al een oplossing voor gevonden? Of een idee waar het exact kan liggen?

Vreemd toch eigenlijk, is dat niet gewoon een rechtstreekse schakeling? Daar kan toch weinig anders tussen zitten?

of kan het liggen aan de switch op de versterker zelf?

grts

ochieloedere

MarkS
14 augustus 2006, 20:20
heeft iemand daar al een oplossing voor gevonden? Of een idee waar het exact kan liggen?

Vreemd toch eigenlijk, is dat niet gewoon een rechtstreekse schakeling? Daar kan toch weinig anders tussen zitten?

of kan het liggen aan de switch op de versterker zelf?

grts

ochieloedere

De Peavey Valveking schijnt ook dit euvel te hebben.

Erikt
14 augustus 2006, 23:08
het rare is dus dat sommige van dezelfde reeks het wel hebben en sommige niet. Ik heb een hotrod die het niet heeft, en die uit de winkel had wel die kwaal.