PDA

View Full Version : MG 100 of AVT 50?



JeffChefke
13 augustus 2006, 01:24
Binnenkort ben ik toch van plan om een nieuw versterkertje aan te schaffen, en gezien m'n budget (en voorkeur ;) ) kom ik dan uit bij een Marshall MG100 DFX Combo of een Marshall AVT 50X Combo.

Nu is mijn vraag of een Valvestate versterker als de AVT (ongeveer) dezelfde prijs waard is als een transistor versterker met het dubbele vermogen, puur qua geluid dan. En als jullie moesten kiezen tussen die twee, welke zouden jullie dan nemen?

caliban
13 augustus 2006, 01:30
Ik normaal de avt
Als je natuurlijk hard in een band moet gaan spelen kan honderd watt beter uitkomen maar voor de rest is het geluid van een hybrideversterker beter als dat van een volledige transistorversterker
En een tweedehandse lampenversterker??
Ik heb geen idee van de prijs van een valvestate

Fumi SG
13 augustus 2006, 01:53
Ik normaal de avt
Als je natuurlijk hard in een band moet gaan spelen kan honderd watt beter uitkomen maar voor de rest is het geluid van een hybrideversterker beter als dat van een volledige transistorversterker
En een tweedehandse lampenversterker??
Ik heb geen idee van de prijs van een valvestate

G.E.L.U.L..... Alleen met die tweedehands buizenversterker ben ik het eens!

vester86
13 augustus 2006, 12:22
GEEEEN MG, is echt goedkope troep vergeleken met die AVT. maar een 2e hands buizenversterkertje (peavey classic 50 ofzo) zou ook érg leuk zijn

Mitch
13 augustus 2006, 12:27
De AVT kun prima mee weg komen in een band hoor, geen probleem. Speelt ook een stuk dynamischer dan de MG.

ACSlater
13 augustus 2006, 12:28
De AVT als ik moet kiezen...als het ook wat anders mag zijn, dan een 2e hands buizenamp.

Meadow
16 augustus 2006, 12:18
ik zou kiezen voor 2e handse buizen amps of anders voor de AVT, de MG absoluut niet dat ding klinkt echt veels te schel imo.

Zino Z
16 augustus 2006, 12:46
Ik ben heel tevreden met m'n valvestate, met een MG heb ik geen ervaring

JeffChefke
16 augustus 2006, 22:18
Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb nu de kans gehad om ze alletwee eens uit te proberen en die AVT klinkt idd wat beter dan de MG.
Maja, toch maar ff kijken welke 2e hands buizenversterkers er binnen m'n budget vallen.

hendrix2
16 augustus 2006, 22:27
GEEEEN MG, is echt goedkope troep vergeleken met die AVT. maar een 2e hands buizenversterkertje (peavey classic 50 ofzo) zou ook érg leuk zijn
Sorry, maar dat de MG troep is zou ik ook niet zeggen hoor.
Het is inderdaad één van de minder marshalls, maar voor in je kamer en voor kleine optredens is het een ideale versterker, goeie clean, erg leuk crunch kanaal en een redelijk distortion eenmaal goed ingesteld.
Gaat echt hard en klinkt ook goed op stil volume.
Ik heb zelf verschillende marshalls (waaronder ook uit de AVT reeks) maar ik blijf toch altijd op de MG spelen.

Wimvdb
16 augustus 2006, 22:51
Laney ! Qua hybrideversterkers erg veel bang for the buck. Ik heb de TF300 en klinkt echt goed. Ik denk wel dat ik een tijdje safe zit qua amp. Gaat luid en klinkt goed !

De TF'en zijn niet meer in productie, volgens mij noemen de opvolgers LV ofzo...