PDA

View Full Version : 2jaar gitaar, en nog niks...



mustang16
13 augustus 2006, 01:49
Ik speel nu al een ongeveer 6 jaar akoestische gitaar en een 2 tal jaar elektrische gitaar. En ik vind dat ik nog niks kan enkel sommige intro's en dat is zowat het enige. Hoe kan ik verder vooruit gaan en better leren? Mijn grootste probleem is eigenlijk dat ik geen gevoel voor ritme heb en ook geen oor voor muziek, iets naspelen vind ik heel moelijk. Ik word hoppeloos ik lijk niet bij te leren. Ik speel nu stairway to heaven al 2 maand ofzo en kan enkel het begin en verder graak ik niet :p .

Tips voor beter te leren spelen mogen zeker hier geplaats worden

CG_JOE
13 augustus 2006, 01:53
Misschien moet je je gitaar inruilen voor een triangel.

mdb
13 augustus 2006, 01:56
Hey mustang,
Als je gitaar speelt, speel je dan veel hetzelfde of veel verschillende stukken? Zelf heb ik alles in stapjes opgebouwd, stairway to heaven is niet een van de makkelijkste stukken, probeer eens wat eenvoudigers. Koop een gitaarboek en leer daarmee, neem lessen, veel oefenen en je zult vooruit gaan.

Anders Destium
13 augustus 2006, 01:59
Gitaarles, misschien een idee?

lennaertn
13 augustus 2006, 01:59
Misschien moet je je gitaar inruilen voor een triangel.

daar heefftie toch niks aan...

zoals MDB als zegt.. veel oefenen lijkt mij... (ik speel trouwens helemaal geen gitaar :p )

mustang16
13 augustus 2006, 02:01
Als je gitaar speelt, speel je dan veel hetzelfde of veel verschillende stukken?

Vooral veel verschillende. Lessen neem ik wel maar dat is accoustische (helemaal anders dan electrisch is vooral tokkelen enzo, geen akkoorden, het is in de muziekschool. De basis kan ik wel voornammelijk. Ik zal het eens proberen meer in stappen, want ik werk eigenlijk nooit een liedje af, ik begin dikwijls met andere en dan ben ik er met 5 tesammen of zo bezig

drap
13 augustus 2006, 02:09