PDA

View Full Version : Epiphone Dot kleuren



basswasp
12 augustus 2006, 22:01
Hallo allen,

op de website van Epiphone staat dat 'The Dot' er in deze kleuren is:
ch (cherry)
eb (ebony/zwart)
na (natural/hout)
vs (vintage sunburst)

http://ec1.images-amazon.com/images/P/B0002GZSL8.01-AIMZUKBRH6H15._AA280_SCLZZZZZZZ_.jpg

Maar laatst zag ik in een winkel een Epiphone Dot in een 'burst' kleur die van rood naar geel ging, als ik het me goed herinner. Dus zonder zwart te zijn aan de zijkanten. Veel lichter dan vintage sunburst in ieder geval.

Is dit een kleur die nu niet meer gemaakt wordt? Is het een andere serie van ES-335 kopieën?

episua
12 augustus 2006, 22:16
Die kleur wordt niet meer gemaakt, werd in '97 gemaakt

basswasp
12 augustus 2006, 22:34
Dankje! :)

Aleen in '97? Hoe heet die kleur dan precies? Antique Sunburst? Heritage Cherry Sunburst? Sunrise Orange?

Zou die gitaar dan al bijna 10 jaar in een winkel hangen :/

provisus
12 augustus 2006, 23:04
Het kan ook een NOS van de fabrikant zijn, of het is misschien een 2de handsje, al naar gevraagt?

basswasp
13 augustus 2006, 00:08
Nee, niet naar gevraagd. Hij zag er nieuw uit en was €500,-. Volgens mij is dit zelfs voor een Dot nog duur. Ach, eigenlijk heb ik ook helemaal geen gitaar nodig :$

Eigenlijk... ben ik bassist, maar speel ik vrij regelmatig gitaar. Om liedjes te schrijven, nummers op te nemen en omdat het gewoon leuk is :)
Ik speel meestal op de Strat van m'n vader, maar soms vind ik die wat te dun klinken. Verder ben ik niet vies van een beetje britpop, dus dan kom je al snel op een ES335-achtige uit.

Ik was alleen even benieuwd naar die kleur. Meestal zie je ze in cherry red, en da's niet lelijk natuurlijk, maar deze kleur beviel me ook wel.


Ach... misschien ooit :)