PDA

View Full Version : GSA ombouwen tot beukapparaat



ibbie
12 augustus 2006, 21:03
Ik heb nog een oude Ibanez gsa staan en vind het zonde om hem weg te doen (ben er aan gehecht) en ben nu van plan hem om te bouwen tot een leuk speeltje voor het lager gestemde werk. De 2 single coils zijn er al uit. Wat voor element moet er in de brugpositie komen? Gewoon een EMG? Of zijn er leuke andere p.u.'s om in te bouwen..? Ik weet dat het natuurlijk nooit zo heel vet zal gaan klinken door de matige klankkast maar je kan denk ik wel een heel end komen met een leuke bridge pick up. Het is bedoeld voor lagergestemde metal, denk aan Machine Head en dat soort dingen.
Ik hoor het graag! B.t.w. wat voor dingen moet ik nog meer veranderen aan de gitaar om het wat meer 'metal' te maken?

Lucluc
12 augustus 2006, 21:35
http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/gsblauw1.jpg

GSA is zo cool.......

blademan
12 augustus 2006, 23:47
CX is veel mooier

Malle Eppie
13 augustus 2006, 12:02
Met EMG's kom je al heel ver. Ik zou misschien evt voor Seymour Duncan kiezen (Invader ofzo). Daarnaast ben je met alleen een brugpup en een volumeknop al klaar. Rest kan er allemaal af. Zit het ook niet inde weg als je helemaal losgaat tijdens 'Davidian'. Dikkere snaren, laag stemmen en knallen!

Rob Flynn speelde tijdens 'Burn mij Eyes' op een Ibanez over een 5150.

ibbie
13 augustus 2006, 12:38
http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/gsblauw1.jpg

GSA is zo cool.......
In de post stond dat het om een Ibanez ging ;) Wel leuke auto inderdaad.

ibbie
13 augustus 2006, 12:40
Met EMG's kom je al heel ver. Ik zou misschien evt voor Seymour Duncan kiezen (Invader ofzo). Daarnaast ben je met alleen een brugpup en een volumeknop al klaar. Rest kan er allemaal af. Zit het ook niet inde weg als je helemaal losgaat tijdens 'Davidian'. Dikkere snaren, laag stemmen en knallen!

Rob Flynn speelde tijdens 'Burn mij Eyes' op een Ibanez over een 5150.
Thanks! Ja daar dacht ik ook al aan. Er komt een mooie sticker over de gaten van single coils heen en een Emg 81 in de brug dan denk ik.

Agent_Smith
13 augustus 2006, 13:06
http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/gsblauw1.jpg

GSA is zo cool.......



CX is veel mooier

Franse troep is het. No thanx!
Grapje heren ;) Ieder het zijne zullen we maar zeggen.

Lucluc
13 augustus 2006, 14:34
Franse troep is het. No thanx!
Grapje heren ;) Ieder het zijne zullen we maar zeggen.

Droom jij maar lekker van je Opel Vectra.

robert-gitarist
13 augustus 2006, 14:37
Droom jij maar lekker van je Opel Vectra.

Als die vectra mooi verbouwd is,krijg ik daar meer een harde plasser van dan z'n gore CX of iets dergelijks :D
Ach gebed zonder einde.Smaken verschillen gewoon daarmee uit.
Ontopic dus weer ;)


tsja leuk z'n GSA verbouwen tot beukgeval maare wat dacht je wel niet dat dat allemaal gaat kosten.Voor zelfde geld dat jij allemaal in die GSA pompt,heb ik een erg vette Ibanez RG met alles erop en eraan al voor stukken minder geld ;)

Agent_Smith
13 augustus 2006, 15:10
Droom jij maar lekker van je Opel Vectra.

Opel...!!!!!???????
Nou, dat is niet leuk zeg! Nu trap je me echt op mijn ziel!
Ik wil daarmee absoluut niet in 1 adem genoemd worden!! Al kreeg ik m gratis!
Eerder een fransoos dan zo'n smerige duitser. ;)
Nee, Japans beste vriend. Japans is the way to go!

Volgens mij gaan we aardig offtopic :) :)

Lucluc
13 augustus 2006, 15:12
Ok, sorry dan. Opel Vectra is in mijn ogen de grootste boerenlullel auto allertijden, voor mannen met stekkels en snor.

Misschien kan de topicstarter even een plaatje erbij zetten, dan kom ik bij google ook niet op die godinnen van auto's terecht.

ibbie
13 augustus 2006, 16:06
tsja leuk z'n GSA verbouwen tot beukgeval maare wat dacht je wel niet dat dat allemaal gaat kosten.Voor zelfde geld dat jij allemaal in die GSA pompt,heb ik een erg vette Ibanez RG met alles erop en eraan al voor stukken minder geld ;)
Zoveel gaat dat niet kosten hoor, hoef alleen een ander brugelement en de brug eventueel vastzetten en dan ben ik klaar wat mij betreft.
Misschien dat iemand een EMG 81 te koop heeft?

Neals
13 augustus 2006, 16:11
Misschien een passief element, geloof dat Bill Lawrence ook een goede keus kan zijn. Enne, het gaat om JOUW sound, dus ik zeg, gewoon proberen.

Zwakke schakel in het geheel blijft de agathis body.

blademan
13 augustus 2006, 16:59
hahaha, opel, tja, is dat ook een auto?

ibbie
13 augustus 2006, 19:23
Wel geinig eigenlijk, dat je een topic opent over het ombouwen van een Ibanez gsa en dat 3/4 van het topic gaat over wel-of-niet-mooie-franse-auto,is-opel-burgerlijk. hehe.

Lucluc
13 augustus 2006, 20:21
Ja, dat komt dus omdat ik benieuwd was naar de GSA en dan kom je al snel bij een auto terecht. Wat is het nou voor een gitaar?

eng elfjuh
13 augustus 2006, 20:39
http://www.ibanezregister.com/images/images-gio/gsa60/GSA60BKN.jpg

Dat is dus de gewraakte GSA.
Gooi er een DiMarzio DropSonic in, vervang de hardware met zwarte (maak er meteen een hardtail van) 1 volumepot (met zwarte knop) en airbrush er een stoere graphic op.

of je kan hem ook roze spuiten, metal zit tussen je oren en niet in je plank!
:cooler:

Orpheo
13 augustus 2006, 22:34
ik zou erin stoppen:

superdistortion in hals (de singlecoil versie)

niks in t midden. zelfde single als nu. maar dan losgekoppeld van het hele systeem

evo in brug.

interessander
13 augustus 2006, 22:38
Ik ben ook voor de hardtail, maak hem dan gelijk string through.
Evo in de brug of anders superdistortion.

koennie
14 augustus 2006, 13:37
je wilt toch zo veel mogelijk gain als je die rare nu metal speelt? dan zou ik helemaal niet voor een evo gaan, meer richting de X2N. superdist is ook wel dik. Als je per se actief wil zou ik idd voor een 81 gaan, maarja daar heb ik persoonlijk niks mee. Een afterburner is ook relaxt; geeft je nog extra duwtje in de rug.

Orpheo
14 augustus 2006, 13:44
je wilt toch zo veel mogelijk gain als je die rare nu metal speelt? dan zou ik helemaal niet voor een evo gaan, meer richting de X2N. superdist is ook wel dik. Als je per se actief wil zou ik idd voor een 81 gaan, maarja daar heb ik persoonlijk niks mee. Een afterburner is ook relaxt; geeft je nog extra duwtje in de rug.


t maakt echt niet uit hoor voor je gain, die extra 100 millivolt van de x2n :) ik heb m gehad, en raar, de air norton lijkt meer gain te hebben dan de x2n ;) blijkbaar zegt voltage niet alles, en hangt de hoeveelheid oversturing ook af van de voicing van het element. daarnaast vind ik de x2n niet echt supersuperstrak. zeker niet voor nu-metal. emg's zijn dan beter, of de evo. of de d-sonic.

koennie
14 augustus 2006, 13:56
t maakt echt niet uit hoor voor je gain, die extra 100 millivolt van de x2n :) ik heb m gehad, en raar, de air norton lijkt meer gain te hebben dan de x2n ;) blijkbaar zegt voltage niet alles, en hangt de hoeveelheid oversturing ook af van de voicing van het element. daarnaast vind ik de x2n niet echt supersuperstrak. zeker niet voor nu-metal. emg's zijn dan beter, of de evo. of de d-sonic.

das waar, de X2N is idd meer weggelegd voor trashy herrie enzo. precies waar ik m voor gebruik, ik vind m wel lekker! Misschien is de d-sonic wel wat je zoekt, is tenslotte bedoelt voor laag gestemde gitaren.

ibbie
14 augustus 2006, 15:40
Ik hoorde ook al iemand over de Super Distortion? Is dat niet ook wat?
De evolution spreekt mezelf niet echt aan om in een beukgitaar te zetten, die vrijwel kaal is, de D-sonic wel. Ik twijfel dus tussen D Sonic, Super Distortion en een EMG 81... Misschien om dan af te wegen welk element ook goed overweg kan met een 'zwakke' body? De body van een GSA is nogal licht en van Alder.

ibbie
16 augustus 2006, 15:49
Ik ben er zo'n beetje uit, ik denk dat het de Seymour Duncan Distortion sh-6 wordt, maar nu weet ik niet zeker of ik de Sh-6 of de Tb-6 moet hebben. De tb-6 was F-Spaced dacht ik? Maar er zit geen locking trem op...

Nickname
16 augustus 2006, 16:12
Populair, die GSA's ombouwen tegenwoordig. Zelf ben ik er ook eentje aan het opwaarderen omdat ik het gewoon een fijne gitaar vind :) ik zou zeggen succes ermee en veel plezier met je GSA :rockon: